Ga naar inhoud


Vu Solo se doet vreemde dingen uit zichzelf.


stevie-v

Aanbevolen berichten

Een aantal weken geleden heb ik een Vu solo SE voorzien van nieuwe software namelijk VTI 13.

Deze box is niet van mezelf maar van een vriend en hij heeft hem op ******** gekocht dus hoe hij daarvoor functioneerde weet ik niet.

Deze box doet nogal vreemd aangezien hij spontaan onder het tv kijken zo nu en dan gewoon een herstart doet, geen volledige herstart maar een gui herstart. (soms enkele keren per uur)

Ook komt zo nu en dan spontaan de zenderhistory in beeld of de zenderinformatie die je verkrijgt door op de OK knop te drukken van je remote normaal gesproken.

Alles gebeurt spontaan onder het tv kijken, de Webif is dicht ook zijn er geen crashlogs en de box is beveiligd met een goed passwoord.

Iemand misschien enig idee waar ik dit moet zoeken aangezien ik totaal geen idee heb, ik heb alle instellingen nagelopen en ben niks vreemds tegengekomen..

Ik ben een redelijk ervaren gebruiker maar dit ben ik niet eerder tegengekomen.

 

Misschien iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen, het gaat trouwens over de kabel variant van de Vu solo SE en er word gewoon legaal mee naar Ziggo gekeken via Oscam en een smartcard.

 

 

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vreemd. Dat van de zenderinfo kan nog wel aan de (advanced) instelling liggen dat die info getoond wordt bij een event change (wanneer het nieuwe programma op dezelfde zender begint) maar de rest is gissen. Normaliter wordt de GUI herstart na een software update maar dan wordt meestal eerst in een pop-up venster gevraagd om op OK te drukken (in het BlackHole image tenminste).

 

Ik zou de box opnieuw flashen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben wel bekend met de instellingen binnen VTi die staan gewoon goed daar ligt het dus niet aan.

Ik denk eerder aan hardware mankement of hoeft daar geen sprake van te zijn?

Crashlogs heeft die niet dus blijft gissen denk ik.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt ook een debug log laten schrijven opdat gedurende een bepaalde tijd gevolgd kan worden wat gebeurd op die machine

 

1 in enkele gevallen is een corrupte Lamed (dus de settings) het probleem

2 in andere gevallen is de box verkocht met een niet originele afstandbediening

3 en in een enkel geval is de voeding instabiel (een betere voedings adapter verhelpt dat)

 

ciao ciao

MoonDial

Pat Metheny

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je ik ga het allemaal eens uitvogelen.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast reeds vermelde ook het modem nakijken of er geen poorten doorgestuurd zijn.....

Een simpele zoekactie in een zoekmachine of een kijkje bij shodan laat vele boxen zien die "open" staan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals reeds aangegeven webif is dicht en box goed beveiligd.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga eerst de voeding vervangen (heb er nog eentje liggen) zoals tonskidutch aan heeft gegeven en mocht dat niet helpen dan flash ik hem opnieuw, mocht dat ook niet helpen dan vrees ik dat er iets mis is met de box zelf.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...