Ga naar inhoud


descrambling lukt via smartcard maar niet via CI


alleyoop

Aanbevolen berichten

Ik vertrek binnenkort op vakantie en de bedoeling is om mijn solo SE mee te nemen die thuis als Oscam client draait. Deze VU+ werkt ook zonder de Oscam server maar dan met de smartcard rechtstreeks in de kaartlezer dus alles zou in orde moeten zijn. Ik probeerde echter ook de CI interface maar dan blijft het beeld op zwart, kan die misschien niet gebruikt worden zolang Oscam draait?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ondersteunt de door jou gebruikte software een CI module?

Om welk CI module gaat het?

 

In mijn UHD ontvanger dien ik in het menu de zenders (HD+) te koppelen aan het CI module.

Oscam draait tegelijk voor de Canaldigitaal zenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Tonskidutch:

CI+ werruk niet op SOLO SE

Tenzij je VTi gebruikt.... Dan werken de meeste CI+ modules die op de Neotion chipset werken... Als OScam actief is dan wel via de CIA de kanalen aan de CI+ toewijzen...

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden zei Tonskidutch:

je huidige reader moet in een client box die normaal aan een server hangt aangepast worden anders gaat ook niks met oscam

CI+ werruk niet op SOLO SE

 

Werk dus met VTI maar ook met Openvix, op de solose, je slaat de bal alweer mis.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

CIA staat voor C ommon I nterface Assignment (je hoeft geen vliegticket te kopen). Overigens is de witte CI van M7 nog in gebruik als een 'normale' CI omdat de '+' functionaliteit niet aangezet is.. Hierdoor werkt hij in iedere box met een CI slot.. Dat scheelt dus weer. Hetzelfde geldt overigens voor de CAM701 met geïntegreerde smartcard.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou snap ik het, ik heb deze plugin ooit al eens geopend maar zonder een CI-interface in het slot krijg je weinig te zien, ik veronderstel dat men hier kan kiezen wat via welke CI gaat en wat niet in de lijst zit gaat dan via de softcam?
Ik heb mijn beide Vu+'s nog nooit met de witte CI geprobeerd, stel dat alle softcams op non-actief staan, krijg ik dan beeld bij de CD/TVV services met de CI & smartcard in het slot of moet men steeds die CIA gebruiken?   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je alle softcams uitschakelt gaat de CI automatisch alles oppakken... Wil je zo weinig mogelijk 'klooien' zet dan gewoon in oscam.dvbapi de regel:

I: 0100:00006A (voor CDS)

I: 0100:00006C (voor TVV)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...