Ga naar inhoud


Instellingen Vu plus solo SE voor Joyne


Silenlien

Aanbevolen berichten

We  zijn we maar weer eens aan de slag gegaan met het proberen ontvangen van Joyne, wat dus niet lukt.
We hebben een triax schotel, we hebben een enkele Inverto black ultra LNB met twee ingangen gekocht en we hebben een VU solo SE met daarop Openpli 7.0.

Verder hebben we een ouder type octagon sattelietfinder en een app op de telefoon maar ondanks dit alles we vinden niks nul noppes nada!
Via dishpointer.com de elevatiehoek opgezocht welke ook goed staat maar tot nu toe zonder een enkel resultaat. Zeer frustrerend!
Maar daar ik ook gewoon een sukkel ben met de VU solo en al hartkloppingen krijg als ik naar dat ding kijk zou het best kunnen dat ik daar iets verkeerd ingesteld  heb staan en ik daardoor geen enkele ontvangst heb?

Zou iemand alsjeblieft eens mee willen kijken naar wat ik op mijn tv scherm zie?

 

Ik druk op menu, ga naar instellingen en kies dan zenders zoeken, vervolgens klik ik op signaalzoeker en zie dan de zoekbalken

Daaronder staat

Tuner Tuner A: Vuplus DVB-S NIM (AVL6222) (DVB-S2)
Satelliet  9.0E Ku-band Eutelsat 9B & Ka-Sat 9A

 Afstemmen vooraf ingestelde transponder
 Transponder  11727 V 30000 3/4

Dat laatste lijkt me niet goed maar ik krijg dat nergens gewijzigd, wie weet waar ik dat doe?
 

Als ik naar Tunerconfiguratie ga staat er;
 

Tuner A Vuplus DVB-S NIM(AVL6222) (DVB-S2)
Toneburts A/B
Satellieten 9.0E Ku-band Eutelsat 9B & Ka-Sat 9A, 9.0E Ku-band Eutelsat 9B & Ka-Sat 9A

 

Tuner B hierachter en onder staat precies hetzelfde als bij A

 

Kan iemand mij vertellen of dit in ieder geval oké is?
Sorry dat ik alweer om hulp vraag maar ik word er werkelijk niet goed van, als ik nu maar zeker weet dat de instellingen goed zijn dan hoef ik daar niet aan te twijfelen.

 

Wat ik ook niet begrijp is dat men zegt, stem af op kanaal huppeldepup, hoe kun je daar nou op afstemmen als je nog geen enkel kanaal hebt geladen?
Ik kan op de Vu ook niet kiezen voor Joyne als provider, zou ik eens moeten flashen naar een recentere versie van openpli?
Ook zo'n karwei waarvan ik kippenvel krijg, het flashen op zich heb ik inmiddels onder de knie maar alles wat je daarna moet instellen geeft me bij voorbaat rillingen 🙂

 

Alvast mijn enorme dank aan wie dan ook.

Lien

aangepast door Silenlien
Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uren geleden, uncle zei:

@Silenlien Staat je schotel wel afgesteld op 9E?

Momenteel niet en we kunnen hem ook absoluut niet vinden dus ik vermoed dat ik een instelling verkeerd heb staan in de vu

 

58 minuten geleden, Tonskidutch zei:

SOLO SE heeft maar een tuner

Aahhh oké dus ik schakel de tweede uit, of misschien kan ik ook kiezen voor maar één tuner ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

de SOLO SE heeft welliswaar een plugable tuner maar is niet geschikt voor een dvb-s2 dual tuner

dus als er een dvb-s2 dual tuner in steekt klopt het niet wat men jou verkocht heeft

 

zie de officiële achterzijde met single tuner dvb-s2

Screenshot_8.png

OF staat er SOLO SE V2

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de VU+SoloSE v2 en die had i.d.d. 2 tuners. Prima apparaat...

 

Een STB is niet bijster geschikt om een schotel mee af te stellen. Dat doe je best met een losse satellietmeter. Zie je andere topic. De satellietmeter hangt aan je LNB. Zo kun je direct wijzigingen zien op het display. De azimuth is vaak erg makkelijk (niet te hard heen en weer 'zwiepen', maar kleine stapjes. Digitaal signaal moet tijd hebben om te 'locken'). Is de azimuth optimaal (maximale uitslag), dan pas de elevatie optimaal afregelen. Als laatste de skew van de LNB... Als laatste de schotel voorzichtig fixeren. Satellietfinder verwijderen en de coax van de ontvanger aansluiten. Uiteraard oppassen dat je ontvanger uitstaat tijdens het aansluiten!! Daarna ontvanger aansluiten, tuner instellen en kanaalscan doen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat @Silenlien zo niet veel verder komt. Maar om even naar Frankrijk te gaan is ook niet te doen. Basis kennis hoe een Satelliet ontvanger met schotel af te stellen is toch wel noodzakelijk dunkt me.

aangepast door uncle

Maak het onmogelijke mogelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een satellietfinder en wat geduld kom je er wel hoor.....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
3 uren geleden, uncle zei:

Maar om even naar Frankrijk te gaan is ook niet te doen.

Ik ga toevallig morgen naar Frankrijk.😁

Maar dan is het nog steeds ongeveer 100 km naar sil en lien.😎

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, uncle zei:

Ik vrees dat @Silenlien zo niet veel verder komt. Maar om even naar Frankrijk te gaan is ook niet te doen. Basis kennis hoe een Satelliet ontvanger met schotel af te stellen is toch wel noodzakelijk dunkt me.

 

Hoe we in grote lijnen een satellietschotel uitrichten is ons wel bekend, maar omdat we niks vinden twijfel ik aan mijn instellingen op de VU vandaar dit topic.
Iedereen bedankt voor het meedenken, we puzzelen verder.
 

3 uren geleden, ceesv zei:

Ik ga toevallig morgen naar Frankrijk.😁

Maar dan is het nog steeds ongeveer 100 km naar sil en lien.😎

Wat is nou 100 kilometer zeg?
Slaapplaats en bbq aanwezig hoor 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Net even gekeken, het is slechts 56 km naar Castelnaud vanaf mijn eigen recidence  secundair.

 

Mochten jullie er over een paar dagen nog niet uitgekomen zijn lees ik het wel.

Ik heb mijn satelliet finder, de Megasat HD5 Combo bij de hand.

 

 

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, ceesv zei:

Net even gekeken, het is slechts 56 km naar Castelnaud vanaf mijn eigen recidence  secundair.

 

Mochten jullie er over een paar dagen nog niet uitgekomen zijn lees ik het wel.

Ik heb mijn satelliet finder, de Megasat HD5 Combo bij de hand.

🥰

 

aangepast door Silenlien
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...