Ga naar inhoud


vreemd gedrag ontvangt


hendrik607

Aanbevolen berichten

dag,

 

sinds al langere tijd ervaar ik vreemd gedrag mbt schotel ontvangst. sinds jaar en dag had ik 2x VU+ duo, icm multifeed rail (13, 19, 23, 28), inverto duo lnb's op een Fuba schotel. Onlangs  vielen ineens steeds meer zenders uit, soms deden ze het en soms ook niet, na opnieuw afstellen van de schotel blijft het probleem. Het speelde al even. In tussentijd heb ik de VU's vervangen voor Mutant HD51, nieuwe koppen (wederom inverto) en de switches vervangen, schotel staat volgens mij 100%. Ik blijf problemen houden. Losse kabel trekken van ontvanger op LNB geeft beeld, echter zodra ik er een switch tussen hang (inmiddels ook nieuw) lijkt e.e.a. niet goed te schakelen tussen de sattellieten. Momenteel heb ik geen beeld op de 23,5 op de rest weer wel, maar voor hoe lang. Direct op de lnb werkt het dus. Wat bijvoorbeeld ook fout gaat (en voorheen wel goed) is het automatisch selecteren van de juiste /lnb sattelliet aangesloten op de switch. Waar zou ik dit kunnen zoeken ?  In de HD51 zit ATV 6.1 met Oscam, maar hetzelfde gedrag is er op een VU mono met openpli..

 

bvd

Link naar reactie
Delen op andere sites


48 minuten geleden zei hendrik607:

(13, 19, 23, 28), inverto duo lnb's

gij bedoelt zeker twin LNB's in plaats van duo LNB's

 

als je de verkeerde switch hebt geplaatst heb je de hele actie met vervangen van je VU's voor niets gedaan

welke 4in1 switch hangt er tussen (merk Model Type) ?

 

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Klinkt als CCS kabel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet haast wel zeker dat het coaxkabel is met een ijzeren middenader.

Maak de middenader maar eens een paar cm vrij en hou er een magneetje tegen aan. Het zal wel blijven plakken.

Dit verklaart veel van de problemen. Door de hoge electrische weerstand schakelen de diseqc-switches (niet) goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het laagje koper wat op de middenader zit, is maar enkele microns dik en gaat buiten op den duur oxideren waardoor de contacten op een geoxideerde kern komen en dus steeds meer weerstand ondervinden. Het is kabel van ongeveer €25,- per 100m en daar kun je niets van verwachten behalve een hoop ellende. Ook de vlechtmantel is erg dun en ook nog van aluminium zodat die ook een stuk meer weerstand heeft dan goede coax met vertinde koperdraadjes in de buitenmantel.
Ik zou zeggen, neem fatsoenlijke coax, bijv. Koka 9 TS. Die heeft zeker drie maal minder elektrische weerstand dan de kabel die je nu hebt. En 100 meter Koka 9 TS koop je in Nederland voor €76,-. Los per meter betaal je €0,88.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In deze post wordt het denk ik tamelijk compleet uitgelegd: https://forum.digitalfernsehen.de/threads/koaxialkabel-kupfer-oder-stahlkupfer.369483/#post-7638573

 

CCS kabel heeft een hogere weerstand, en de kwaliteit ervan wordt in verloop van tijd sneller slechter.

 

Ah! Sprietje was sneller........

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om je even op de verschillen te wijzen tussen een goede coaxkabel zoals de Koka 9 TS en een coaxkabel met verkopert ijzerdraad (CCS)= Copper Clad Steel
elektrische weerstand per km: KOKA 9 TS = 29 Ω
bij Inverto High capacity digital coaxial cable RG-6, CCS, triple shielded, class A, = 122 Ω !!!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-1-2018 om 18:22 zei a33:

In deze post wordt het denk ik tamelijk compleet uitgelegd: https://forum.digitalfernsehen.de/threads/koaxialkabel-kupfer-oder-stahlkupfer.369483/#post-7638573

 

CCS kabel heeft een hogere weerstand, en de kwaliteit ervan wordt in verloop van tijd sneller slechter.

 

Ah! Sprietje was sneller........

 

Groet,

A33

 

poe dit is een niet makkelijk te lezen artikel, en wat ik er zo uit lees verschillen de meningen ook nogal,....... lastige materie.

 

ik zie dat ik in de loop van de week even een stukje kabel scoor, tot dan heb ik nog wel 2 vraagjes.

 

kan het zo zijn dat ondanks hoge ohm waarde dan het signaal toch goed is ? of gaat zwak signaal hand in hand met hoge weerstand ?

 

momenteel heb ik de magnetische kabel rechtstreeks op de LNB van de 23.5 zitten, prima signaal en beeld op bijvoorbeeld ned2 maar 0.0 op ned1,  is dat ook gedrag dat voor kan komen bij hoge ohm waarden ?

 

nb ik ben natuurlijk op zoek naar een methode om 100% vast te stellen wat er aan de hand is, zonder direct alles op de kop te zetten. Beide kabels lopen onder de woning en door de tuin, die vervang je niet maar zo even..............

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die weerstand heeft niet zoveel invloed op het signaal, maar wel op de voedingsspanningen voor de LNB.

De ontvanger zet 13 of 18 Volt op de kabel om de LNB te voeden en de Verticale (13 Volt) of de Horizontale polarisatie (18 Volt) te schakelen.

 

Bij Nederland 2 staat er 13 Volt op te kabel, bij Nederland 1 18 Volt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou, kabels vervangen voor koper, gedrag is beter maar nog niet zoals ik zou hopen, begin toch aan schotel afstelling te twijfelen, al heb ik soms volle bak.

nu bijvoorbeeld op de 23.5 helemaal geen signaal op de HD NL zenders, maar wel signaal op de Film1 etc kanalen. Kan dat afstelling zijn ?

Wel fijn dat ik inmiddels alles nieuw heb, maar wordt er gelijk wat moedeloos van :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...