Ga naar inhoud


Tijdelijke internet oplossing op tablet.


ronaldsl

Aanbevolen berichten

Hoi,

mijn ouders zijn gisteren verhuist. KPN/Telfort schijnen het erg druk te hebben met aansluiten van een nieuw ander adres. Het gevolg is dat ze nu ongeveer vier weken (schatting Telfort) GEEN internet en TV hebben. Ik ben nu aan het onderzoeken hoe we dat nu wel tijdelijk kunnen realiseren, dus via internet en bv CD app wel TV kunnen kijken via tablet (Samsung) en dan via streaming naar chromecast aan TV.

Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Dus een tijdelijk abbo met eventueel dongel om toch internet te kunnen hebben/ontvangen. Een tijdelijk iets wat we na een maand weer kunnen opzeggen, dus waar we niet een jaar aan vast zitten.

Helaas zijn alle wifi signalen in flat afgeschermd met WPA en wachtwoord.

 

wie weet een redelijke en goedkope manier ? Alle suggesties zijn welkom.

 

Groet, Ronald

 

aangepast door ronaldsl
Link naar reactie
Delen op andere sites


Lastig verhaal voor een periode van een maand, zijn er evt  gsm abbo's aanwezig ?  daar kan je soms nog vrij makkelijk unlimmetted op zetten voor een periode van een maand.

Prepaid oplossingen hebben geen nut, te duur, te weinig data.

 

mogelijk staat er nog gewoon tv signaal op de CAI aansluiting.

 

Of een van de buren heel lief aan kijken en tijdelijk meeliften op de wifi, bij glas of kabel merk je dat nauwelijks of niet.

aangepast door henkvd1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

GSM telefoon op Thetering?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me goed voorstellen dat mensen huiverig zijn om hun internet verbinding met onbekenden te delen. Zeker nu de kansen op ellende bij het illegaal downloaden van een filmpje of muziekje niet denkbeeldig is. Maar misschien is het slim om met leeftijdsvermelding een briefje bij de ingang van de flat te hangen waarin je uitlegt wat het probleem is? Er zullen vast leeftijdsgenoten zijn die daar misschien meer vertrouwen in de medemens hebben.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn welgemeende excuus.

Probleem opgelost voor nu.

 

Wat ik vroeg schijnt zeker niet te kunnen, maar het “probleem” is opgelost.

 

Op de coax staat nog steeds signaal, 29 kanalen voor noppes......

 

Een buurman is zo aardig geweest de wifi codes te geven, zodat er nu ook internet is.

 

allemaal bedankt voor het meedenken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4G   voor een periode van een maand en veel data gebruik ( online tv kijken ) is prepaid niet te doen idd, alleen op een bestaand Abbo en dan nog welke provider zijn er mogelijkheden om dit te realiseren, bv T mobile en Tele 2 hebben daar wel mogelijkheden, om dit voor korte periode aan te passen.

 

De huidige oplossing maakt het natuurlijk een stuk makkelijker, geen data vretende online tv oplossingen en toch alles hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei henkvd1:

4G   voor een periode van een maand en veel data gebruik ( online tv kijken ) is prepaid niet te doen idd, alleen op een bestaand Abbo en dan nog welke provider zijn er mogelijkheden om dit te realiseren, bv T mobile en Tele 2 hebben daar wel mogelijkheden, om dit voor korte periode aan te passen.

 

De huidige oplossing maakt het natuurlijk een stuk makkelijker, geen data vretende online tv oplossingen en toch alles hebben.

 

Zolang er signaal op het muurkastje staat.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...