Ga naar inhoud


Geen beeld op 23.5


Wirret

Aanbevolen berichten


Het is een schotel van "####". kan ook 80cm zijn hoor, maar ik heb de 23.5 kop in de arm gedaan. Overigens heb ik de quad lnb en de schotel beide bij ### gekocht dus ik ga er gemakshalve vanuit dat die combi goed werkt aangezien zij een gold partner zijn als satelliet winkel zijnde. Dus ik vond het ook meer bijzonder dat de 19.2 wel signaal gaf. Ik zal ook eens even kijken of ik de aansluitingen niet even wat beter kan strippen. Ik heb ze nu met een knijptang afgeknipt. Dat is volgens mij niet aan te raden toch?

aangepast door ceesv
Firmanaam winkel verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden zei Wirret:

Het is een schotel van "####". kan ook 80cm zijn hoor, maar ik heb de 23.5 kop in de arm gedaan. Overigens heb ik de quad lnb en de schotel beide bij ### gekocht dus ik ga er gemakshalve vanuit dat die combi goed werkt aangezien zij een gold partner zijn als satelliet winkel zijnde. Dus ik vond het ook meer bijzonder dat de 19.2 wel signaal gaf. Ik zal ook eens even kijken of ik de aansluitingen niet even wat beter kan strippen. Ik heb ze nu met een knijptang afgeknipt. Dat is volgens mij niet aan te raden toch?

Beste Wirret

Dit is niet datgene, waar @ sprietje om heeft gevraagd.

Hij wil graag de naam van de satellietschotel b.v. Triax , Sab, Blueqon , Delta Star etc.; het kan ook een naamloze schotel zijn. Meet dan meteen de breedte en lengte ( hoogte ) van de schotel op in cm ; de schotel zal  eerder hoger , dan breder zijn.

Voorts vraagt hij , of je op de duo-lnb quad wilt kijken, wat voor naam em typenummer daarop staat.

Met die gegevens kan  hij je verder helpen.

Niet elke satelletwinkel heeft evenveel verstand van satellieten en goldpartner zijn geeft geen garantie , dat je ook de juiste zaken krijgt.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist overigens niet dat ik de naam van de leverancier niet mocht noemen. Excuses daarvoor.

 

Ik snap je punt voor wat betreft type en merk. Dan moet ik even met daglicht de ladder pakken en naar een onhandig punt klimmen. Probeer dat vandaag of morgen even te doen. Ik hoopte dat de grootte voldoende zou zijn. Ik kom er z.s.m. op terug. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update. Ik heb nu wel een hele bijzondere situatie. Als ik de ontvanger in de keuken aanzet heb ik wel beeld in de woonkamer. Als ik de ontvanger in de keuken uitzet valt het signaal in de woonkamer binnen 2 seconden ook weg. Klinkt als een lnb issue volgens mij aangezien dat het enige punt is waar ze bij elkaar komen. Of wellicht toch een kabel issue omdat de ontvanger in de woonkamer de lnb niet van stroom kan voorzien.

 

de reden dat ik dit even toevoeg is dat jullie dan meteen zeggen, oooh maar dan is het ..........  Scheelt mij eventueel onnodig aanschaf van kabels. Mijn vrouw wil geen kabels buiten het huis om. En in het huis kan ik de boel niet open trekken. Ik hoop dus eigenlijk gewoon dat het in de lnb zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het kan de volgende oorzaken hebben:

-  Je ontvanger in de kamer geeft geen voedingsspanning voor de LNB af, de uitgangstransistor is defect (geraakt) door kortsluiting)

-  De kabel heeft een te hoge weerstand of de afscherming is onderbroken in een connector waardoor de LNB geen spanning krijgt.

-  De LNB werkt niet op een ingang, de voeding werkt alleen op de andere uitgang.

 

Door receivers om te wisselen van plaats en kabels te wisselen op de LNB kan je wegstrepen wat niet defect is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo. Een paar uur uitzoeken op de zaterdag verder. Het lijkt dus dat er meerdere problemen zijn. Ik heb even een lange Hirschman kabel geregeld en die gebruikt om vanalles uit te sluiten.  Blijkt nu dat 1 kabel kaduk is, 1 poort op de lnb niet werkt en dat er ook een inteverentie is tussen 2 kabels. Ik kreeg het voor elkaar om tv op 3 tv's te hebben terwijl er maar 2 kabels in de lnb zaten.  Dat zonder koppelstuk oid. Daar moet ik naar laten kijken door de electriciën. Hij heeft die aan elkaar gekoppeld. 

 

Voor nu heb ik de kabel die niet werkt even losgelaten en dus gebruik ik de kapotte uitgang op de lnb niet meer. Kan ik alleen niet opnemen en kijken tegelijk omdat ik beide tuners gebruik.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat een reciever met 2 aansluitingen voor de satelietkabel , 1 is een lnb op sat A en de andere om naar een andere satpositie(lnb) te gaan. Mss gaat dat met 1 lnb en zonder diseqc. (ook was meer in de tijd van analoge sateliet ontvangst om door te lussen naar andere reciever)

aangepast door de mon

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...