Ga naar inhoud


Ziggo CI+ NewCS DVBJCAM


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Probeer een Smargo V2 USB reader werkend te krijgen i.c.m.  DVBLogic Server, tot op heden zonder resultaat.

 

Vraag 1:  De smargo lijkt niet erg stabiel, moet vaak uit de USB gehaald worden om goed gezien te worden. Is dit een probleem van de smargo of het gevolg van een onjuiste NewCS configuratie? Zijn er betere opties m.b.t. de Smargo?

 

Vraag 2: NewCS crashed vaak.  Heeft iemand een werkende configuratie en zou die de NewCS.xml willen delen ?

 

Vraag 3: NewCS en DVBJCAM lijken elkaar te kunnen vinden, maar als ik naar een encryped kanaal schakel gebeurt er niks.  Heb ik nog iets over het hoofd gezien ?

 

16:02:25.222: DVBJCAM v0.0.0.8 (MD-API Version 01.06)
16:02:25.225: newcamd 0: Init, connectoninit = 1
16:02:25.226: newcamd 0: connecting to 127.0.0.1:15050
16:02:25.245: newcamd 0: Server: 127.0.0.1:15050 - UserID: 1
16:02:25.245: newcamd 0: CAID: 1800 - UA: 0000000000000000 - Providercount # 0
16:04:25.424: newcamd 0: disconnected: reason timeout
 

Alvast mijn dank voor jullie hulp ?

 

Rinse

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Die kaarten waren regio gebonden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei Rinse:

Dank voor deze aanwijzing, het bespaart mij veel uitzoeken...

 

Is het jou ook bekend of Ziggo ook kaarten uitgeeft die ik wel werkend kan krijgen in mijn opstelling ?

Alleen de oude Ziggo Irdeto kaarten kun je gebruiken ni combinatie met een softcam.

Deze kaarten zijn alleen beschikbaar voor in et oude Ziggo gebied.

Als je dus vroeger klant was van UPC, dan zul je nooit een Irdeto kaart kunnen activeren.

Hiervoor zul je dan famillie, een vriend of een kennis in het oude Ziggo gebied moeten vragen om dit voor jouw te doen op hun abbonement.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst CAID 1801 is nagra, gezien de log 1800 aangeeft denk ik ergens aan een verkeerde instelling want dat is geen informatie die de kaart doorgeeft.  Kortom je weet dus nog niet zeker of het een nagra kaart betreft maar mocht dat wel zo zijn, dan heb je een boxkey/rsakey nodig van de officiele box die bij de kaart hoort. (uitlezen kost geld)  Of je zorgt dat je een irdeto kaart krijgt van iemand die in het voormalig ziggo gebied woont.  Deze kaarten werken inmiddels  in heel het gebied waar het nieuwe Ziggo actief is.

 

 

 

 

 

 

 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijgaand een foto van de kaart en cam, het is wel degelijke een nagravision.

 

Een mens heeft soms de neiging om de moeilijkste weg te kiezen, zo ook hier.  Het blijkt dan mijn PC (Reycom 100) beschikt over een CI+ slot waar de cam met kaart gewoon ingestoken kan worden...... Helaas loop ik nu tegen een nieuw probleem aan: de kaart meldt dat mijn TV (?) niet compatible is.

aangepast door ceesv
Foto verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu weet UPC, wie je bent, omdat je de serie nummers niet hebt weggehaald :huh:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja idd haal die foto even weg

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, je hebt niets illegaals gedaan, maar het is niet handig je kaartnummer op een openbaar forum te posten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/16/2018 om 19:43 zei Rinse:

Bijgaand een foto van de kaart en cam, het is wel degelijke een nagravision.

 

Een mens heeft soms de neiging om de moeilijkste weg te kiezen, zo ook hier.  Het blijkt dan mijn PC (Reycom 100) beschikt over een CI+ slot waar de cam met kaart gewoon ingestoken kan worden...... Helaas loop ik nu tegen een nieuw probleem aan: de kaart meldt dat mijn TV (?) niet compatible is.

Als de kaart meld, dat je TV niet compatibel is, dan is het waarschijnljk een geen CI+, maar een standaard CI slot.

De kaart ziet, dat de CI+ geen veilge verbinding met de PC kan maken, omdat waarschjinlijk de certificaten ontbreken of niet als geldig beschouwd worden door de CI+ module.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...