Ga naar inhoud


wegvallen signaal astra 19 en hotbird 13


tighar

Aanbevolen berichten

heb je de coax toen niet op de astra 1 geplaatst om te testen gelijk ik je al eens heb vermeld :)

 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat

moet ik bij een kennis even zijn sat ontvanger lenen.

heb een andere sat ontvanger aangesloten,blijft het zelfde.

de lnb van astra 19.2 omgeruild met die van astra 28.5 waar ik 94 % ontvangst heb, ook dit hielp niet.

dus ontvanger en lnb' s zijn ok. alle aansluitingen gecontroleerd maar ook dat gaf geen verbetering.

ik woon in zeist en heb de schotel hoek op 29 graden staan.

zo stond hij ook altijd.

iemand nog een idee wat ik nog kan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmm,

Voor 13oost is het dus inmiddels opgelost.

 

Voor 19 oost:

andere ontvanger - blijft hetzelfde.

andere LNB -  blijft hetzelfde.

Had je het ook al zonder diseqc switch ertussen, of op een andere poort van de switch geprobeerd? Dat is me niet helemaal duidelijk.

 

Anders zou het misschien kunnen dat de frequenties voor 19oost misschien met een wat verschoven LOF (local oscilator frequency)  in je ontvanger zijn vastgelegd. Dan kan je hebben, dat ontvangst uitvalt, als de LNB na het opstarten langzaam warmer wordt.

Dit kan je checken door in de ontvanger in het menu voor de LNB van 19 oost de beide LOFs eens anders in te stellen.

 

Die zullen nu waarschijnlijk zijn ingesteld voor "universal LNB", met waarden 9750 en 10600.

Kan je die eens vervangen door 9746 en 10596? En ook eens door 9754 en 10604? En kijken of het in één van die situaties beter gaat?

Wellicht moet je (ik weet niet welke ontvanger je hebt) dan ook de keus Universal LNB vervangen door "handmatig" of zo.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

moet ik bij een kennis even zijn sat ontvanger lenen.

ik heb een nieuwe switch ge installeerd.

op  hotbird 13 heb ik 41 % ontvangst, verscillende transponders geven geen signaal .
mijn ontvanger is een xtrend 7500.

ik heb een kabel en een sat tuner erin.

Het geheel werkte ruim 2 jaar goed, en van het een op het andere moment begon het probleem.

rechtstreeks van de lnb naar de ontvanger werkt ook niet, heb verschillende lnb's geprobeerd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

moet ik bij een kennis even zijn sat ontvanger lenen.

digital

 

gisteren alles opnieuw uitgericht, alles werkte.

vanmorgen astra 28.2 , astra 23.5 en een gedeelte van hotbird 13.0 werkten

astra 19.2 was weer afstemmen misllukt.

 

ik denk dat het spookt op het dak.

heb de paasdagen weer wat te doen, denk dat ik de schotel maar eens ga verplaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de eerder beschreven test met de LOFs al gedaan?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aangeven in het menu dat je geen universele lnb gebruikt, dan kan je zelf waarden invullen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

na vele adviezen en zelf proberen toch maar een vakman er bij gehaald.

de oorzaak bleek een defecte lnb en het verplaatsen van de schotel,(slechts 10 cm ) .

nu alle 4 de satellieten perfecte ontvangst.

nogmaals alle lezers bedankt voor de suggesties, ik heb er weer veel van geleerd.

 

mvg

 

tighar 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi dat je het even meld 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...