Ga naar inhoud


wegvallen signaal astra 19 en hotbird 13


tighar

Aanbevolen berichten

ik heb sinds kort problemen met de ontvangst van astra 19 en hotbird 13.

als ik de ontvanger aanzet heb ik beeld maar na een paar minuten valt het signaal weg.

ik heb alles nagelopen kabels zijn vrij nieuw en ik heb  de schotel opnieuw uitgericht.

op beide satellieten goed signaal.

maar dan vallen ze op eens weg.

kan dat aan de disecq switch liggen of moet het toch aan de lnb' s liggen.

iemand een idee of advies?

ik hoor het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sluit eens 1 lnb aan zonder switch

En kijk of die het wel blijft doen

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei tighar:

nog even een toevoeging zoals ze verdwijnen komen ze ook weer terug.

op astra heb ik 14.5 db en op hotbird 11.0 db signaal sterkte.

Het beeld begint te blokken en dan is het weg.

 

De signaalsterkte is niet van veel belang voor een probleem als dit. Hoe zit het met de signaalkwaliteit?

 

Als de problemen tegelijkertijd op twee satellieten optreden op een multifeedschotel, denk ik eigenlijk als eerste aan een verstelling van de schotel.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en heb je de coax al eens alleen op astra 1 aan gesloten of die dan wel blijft werken 

anders denk ik dat je swiths bijna ... is als het bljft werken op astra1

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of de LNB?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat je het even meld 

Dat alles weer werkt:)

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei tighar:

zo een pech, alles astra 19.2 zenders zijn weer weg .

vanmorgen deden ze het nog, een nu het bericht afstemmen mislukt.

Dus de speurtocht naar het probleem wordt weer worden voort  gezet.

 

Dan zou je de kabels van Astra1 en HB op de switch kunnen wisselen (en goed instellen op de tuner). Heb je dan het probleem op HB dan is de switch defect.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit type probleem wil ook nog wel eens te maken hebben met voedingsproblemen (elco's) van je ontvanger.

 

Heb je ook al eens geprobeerd (tijdelijk) een andere ontvanger aan te sluiten op je schotelinstallatie? Deed het probleem zich ook bij de andere ontvanger voor?

Anders zou ik dat eens uittesten.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...