Ga naar inhoud


Dm800 se vervangen


robbie58

Aanbevolen berichten

Hoi,

hobbymatig heb ik nu zo’n 10 jaar of meer al de dm800 se.

weer is de voeding of tuner kapot.

 

welke onrvanger tussen de 200-300 euro raden jullie mij aan?

ik wil kunnen kijken, opnemen , canal digitaal, 4k , openpli erop.

schotel met 4 lnbs. Nu maar 1 tuner....

ik wil weer een tijdje vooruit kunnen. Dus snel apparaat waar veel software voor is.

alvast bedankt voor de moeite !

DM800, 2 keer echostar 808 2cimet MR 1.07, Multytenne+Astra apart, 2 keer originele seca3 CD

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij dit soort berichten zeg ik altijd: zelf zoeken! Gebruik en wensen zijn heel erg persoonlijk. Wat de één de hemel in prijst vindt de ander weer verschrikkelijk. Een tijdje vooruit is in de electronica vaak een wassen neus. 3 jaar vooruit kijken is wel zo'n beetje de max..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vu ultimo 4K. Openpli is wel een probleem.

Denk eraan opnemen en kijken zijn 2 kabels van buiten naar ontvanger, en lnb's met 2 uitgangen en extra diseqc switch. Uitbreidbaar met extra tuners, bvb dvb-t/c.

Al jaren tevreden vu gebruiker. Gebruik de oude vu duo, de solo se V2 en de solo 2 met volle tevredenheid.

Met vti, kan je gecodeerde opnames achteraf decoderen. Handig als een pakket enkel via ci(+) is te zien. Of omwille van reden van seca naar viacces moet bij canal digitaal.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

met VTI is de VU+ Ultimo 4K een droom :grin:

 

it's a dream

 

ik zou echter de VU+ UNO4K aanbevelen voor dat budget

Openpli 6.x is heel aardig maar loopt altijd achter qua drivers :P

 

pardon

de VU+ UNO4K SE is de juiste benaming

aangepast door Tonskidutch
wijziging modelnaam

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 zender tegelijk kijken/opnemen is voor mij genoeg.

vu zat ik zelf ook al te overwegen. Wat is voor mij dan een goeie optie? 4k graag wel...

DM800, 2 keer echostar 808 2cimet MR 1.07, Multytenne+Astra apart, 2 keer originele seca3 CD

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dreambox  ook een 4K   enz

gelijk mijn handtekening..maar ieder zijn keuze he welk merk men wil 

ik heb op allemaal mijn dreamboxen pli staan en cl pli op de 4k

De 7080 draait op ATV....6.2 is ook ongeveer pli

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben er tijdje uit. Zie door de bomen het bos niet meer onderhand...

maar weet nu wel wat ik wil: 

 

dreambox, 1 tuner genoeg, moet harde schijf ingebouwd kunnen worden, openpli graag?, 4k. Prijs maakt niet uit. Dus een up-to-date versie van mijn dm800se.

 

Tonskidutch?

DM800, 2 keer echostar 808 2cimet MR 1.07, Multytenne+Astra apart, 2 keer originele seca3 CD

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zou het de 920 kunnen zijn 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je toch wat meer informatie omtrent je wensen moet afgeven voordat je om raad vraagt.

As het gaat om ontvangstmogelijkheden en om een beetje op de toekomst voorbereid te zijn dan vind ik de Octagon sf4008 4K een van de betere keuzes. Naast de gewone normen kan die met o.a. de Franse en Italiaanse streams op 5West overweg, maar ook met andere streams zoals die op diverse satellieten ontvangbaar zijn, de nieuwe DVB-S2X norm zoals uit Zwitserland op 33 graden Oost en de naam zegt het al, ook de 4K ofte wel UHD zenders. Bovendien werkt hij op E2 besturingssystemen zoals jouw huidige Dreambox 800 SE.

 

Maar als je graag aan blindscannen doet kun je daar beter vanaf blijven want dat kan ie niet.

Kom je satellietplaatsen tekort dan is een E2 ontvanger sterk aan te bevelen, maar als je een schotel hebt waarmee je slechts een beperkt aantal satellieten kunt ontvangen is dat aspect niet van belang. Maar weer wel als je er ook andere dingen mee wilt doen waar de Dreambox-achtigen bekend voor staan.

Dan vragen als wil je ook niet-satelliet dingen doen zoals IPTV, kabel tv of dvb-t/t2 (digitenne) mee kunnen ontvangen?

 

Eerst een duidelijk omlijnd idee geven van welke dingen voor jou belangrijk zijn en welke niet - zoiets moet je je altijd eerst afvragen voordat je een aankoop overweegt. "Wat ga ik ermee doen en wat niet?"

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Geplaatst: (aangepast)

Hallo allemaal,

Intussen een  DM900 gekocht. Werkt prima maar ik moet aleen aan openatv wennen.

1 ding wat ik niet begrijp is dat als ik een timer instel,  hij niet automatisch naar die zender springt als het zover is. Gevolg een lege opname.

Ik heb cccam2.3.1 , gebruik maar 1 cam dus,  en openatv6.1.

Moet vast 1 of andere instelling zijn maar ik kan het het niet vinden. Op mijn DM800se met openpli heb ik hier nooit last van gehad trouwens....

 

vraag inmiddels gesteld op dm forum...

aangepast door robbie58

DM800, 2 keer echostar 808 2cimet MR 1.07, Multytenne+Astra apart, 2 keer originele seca3 CD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...