Ga naar inhoud


Afstellen schotel


Kweenie

Aanbevolen berichten


1 uur geleden zei Sprietje:

Ik heb geen ervaring met die meter maar het moet in te stellen zijn. Kijk maar eens in de gebruiksaanwijzing eventueel op internet.

Ok, maar het is niet mijn meter, dus daar verander ik liever niks aan.

Als ik je goed begrijp zal de meting nauwkeuriger worden.

 

maar verder op mijn manier gaan prutsen.

Meting aan de 19.2 lnb ongeveer 60%

Meting aan de uitgang van de diseqc-switch op 19.2 niks nada

Meting aan de uitgang van de diseqc-switch op 23,5 ongeveer 65% op de andere twee ook signaal.

 

Volgens mij is dus de kabel van de lnb (19.2) naar de diseqc-switch stuk????

 

Maar als ik vervolgens de VU laat zoeken naar zenders vind hij nul zenders?.??

hij zou toch op de andere 3 satellieten iets moeten vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je eerst eens beschrijft wat je allemaal hebt aangesloten, of het al gewerkt heeft of een nieuwe aansluiting betreft, kunnen we je beter helpen.

 

Nu kom je plotseling met een VU op de proppen.

Die moet je wel configureren voor deze antenne installatie, anders zal je met geen enkele antenne beeld hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-3-2018 om 15:43 zei Kweenie:

Bedankt allen!

Deze schotel heb ik van iemand gekregen!

De “meter” kweeniewatvooreen maar heeft zijn eigen power en sluit je aan op een kabel of een uitgang van dat blokje (waar de kabels van de 4 lnb’s inzitten) en geeft dan de signaalsterkte aan en nog wel wat volgens mij.

Inderdaad hangt er een triax 60cm onder met een duo lnb 19,2 en 23,5. Deze werkt prima, maar ik wil kijken of ik toe kan met de FTA zenders (budget is zeer beperkt)

verder staat reeën VU solo met pli en nog wat leuks erop. Maar hier heb ik eigenlijk internet voor nodig en met mobiel internet heb je niet zoveel data :-(

Wat zou je nog meer willen weten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vooral hoe je de tuner geconfigureerd heeft.

En over welke VU+ ontvanger hebben we het.

Hoeveel tuners?

Hoeveel kabels naar de antenne?

Welke Diseqc switch

Welke antenne kabel en hoe lang?

En heeft dit ooit al gewerkt op deze locatie?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei ceesv:

Vooral hoe je de tuner geconfigureerd heeft.

En over welke VU+ ontvanger hebben we het.

Hoeveel tuners?

Hoeveel kabels naar de antenne?

Welke Diseqc switch

Welke antenne kabel en hoe lang?

En heeft dit ooit al gewerkt op deze locatie?

Tuner niet zelf geconfigureerd, heb ik ook geen verstand van.

VU solo

geen idee hoeveel tuners

1 kabel naar de tuner

switch?? Is dat belangrijk?

coaxkabel ongeveer 20 meter lang.

met de 60cm triax hen een duo lnb (19,2 en 23,5) heeft het gewerkt.

 

ik heb de VU door laten zoeken en hij heeft 21 kanalen gevonden (voornamelijk Duitse zenders) maar ik heb beeld en geluid.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, je zal of iemand erbij moeten halen of de nodige zelfstudie over enigma ontvangers en satelliet ontvangst moeten doen.

De ontvanger moet uitgelegd worden voor welk programma hij naar welke satelliet kop moet schakelen.

Begin eens te kijken welke kop op welke ingang van je schakelaar is aangesloten.

Met dat lijstje zal je de diseqc sturing van je VU ontvanger moeten programmeren.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kweenie schrijft dat het met een duo-lnb heeft gewerkt.
Zorg dan eerst eens dat de lnb's op de juiste manier op de diseqc-switch zijn aangesloten, dus:
Astra 19,2 op aansluiting 1
Astra 23,5 op aansluiting 2
Astra 28,2 op aansluiting 3
Hotbird 13 op aansluiting 4
Dan moet je in ieder geval de Astra 19,2 en 23,5 weer kunnen ontvangen.

En let er op dat voordat je een F-connector los draait, eerst de satellietontvanger uit het stopcontact trekt.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Kweenie:

Weet ik echt niet, waar kan je dat instellen?

als het op het meetapparaat is stond dat zo ingesteld.

ik weet er echt heel weinig van!

Pijltjes naar beneden tot je bij de freq, staat , daarna links of rechts tot je de juiste freq. hebt ( als die is voorgeprogrammeerd ) en dan op ok drukken

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
11 uur geleden zei Sprietje:

Kweenie schrijft dat het met een duo-lnb heeft gewerkt.

Dan zal zijn diseqc ingesteld staan op simpel Diseqc (A - B)en niet op Diseqc 1.0

Hij ziet dan alleen Astra 1, en gezien het aantal zenders op een schotel welke verkeerd is uitgericht?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...