Ga naar inhoud


Afstellen schotel


Kweenie

Aanbevolen berichten


Op 31-3-2018 om 14:31 zei Kweenie:

 

Ik zou niet weten hoe ik dat moet doen, ik weet heeeeeel weinig van schotels!

 

23 uur geleden zei Kweenie:

Weet ik echt niet, waar kan je dat instellen?

als het op het meetapparaat is stond dat zo ingesteld.

ik weet er echt heel weinig van!

 

Doe een beroep bij een goede schotel installateur. Een goede schotel installateur zal altijd aan de klant laten zien wat hij/zij precies doet. En richt de schotel optimaal uit op alle gewenste satellieten. Om geen misverstanden te geven, men dient uiteraard een vergoeding te geven aan de schotel monteur. Scheelt enorm in ergernis en stress bij de mens. De C/N waarde  roept vraag tekens bij mij op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei Ventura:

 

 

Doe een beroep bij een goede schotel installateur. Een goede schotel installateur zal altijd aan de klant laten zien wat hij/zij precies doet. En richt de schotel optimaal uit op alle gewenste satellieten. Om geen misverstanden te geven, men dient uiteraard een vergoeding te geven aan de schotel monteur. Scheelt enorm in ergernis en stress bij de mens. De C/N waarde  roept vraag tekens bij mij op.

Als je een schotel installateur in de arm neemt, probeer dan eerst elders referenties in te winnen , want de meeste schotel installateurs bakken er weinig van .

Heb je in je kennissen of familiekring misschien iemand , die je kan  helpen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je de eigenaar van die sat-meter niet vragen om hulp?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan wordt het tijd om je in te lezen op dit forum en je basiskennis eigen te maken.

Dan kunnen we je hier beter op weg helpen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paats een campingtafeltje met een kleine tv en reciever naast je schotel . 99% van de recievers heeft signaalbalken of meters. 

In het begin wat moeilijk maar zo leer je het.......en de meeste goedkope signaalmeters hebben ook geen LNB tilt aanduiding.

Eerst stel je schotel en lnb dan maar af. Voorts heb je kruispolarisatie of lnb tilt.

Lnb tilt is wel dicht te benaderen door  bij een V transponder de lnb te verdraaien tot max signaal , en dit doe je ook bij een H transponder. Dus bij een V & H zender het max . Zo staat je Lnb tilt bijna correct . Belangrijk bij die DVB-S2 zenders.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En verder wat foto's plaatsen van je menu scherm waarin je de diseqc schakelaar programmeert.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei de mon:

Paats een campingtafeltje met een kleine tv en reciever naast je schotel . 99% van de recievers heeft signaalbalken of meters. 

In het begin wat moeilijk maar zo leer je het.......en de meeste goedkope signaalmeters hebben ook geen LNB tilt ???? aanduiding.

Eerst stel je schotel en lnb dan maar af. Voorts heb je kruispolarisatie ???? of lnb tilt ????

Lnb tilt is wel dicht te benaderen door  bij een V transponder ???? de lnb te verdraaien tot max signaal , en dit doe je ook bij een H ???? transponder. .????? Dus bij een V & H zender het max . Zo staat je Lnb tilt bijna correct . Belangrijk bij die DVB-S2 ????? zenders.

 

.?????  Zo leest iemand dat die niets van satelliet ontvangst weet .

met zo'n antwoord help je hem ook niet .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De mom doet moeite iemand te helpen.

Jij kraakt die poging alleen maar af.

 

Ik zie graag jouw bijdrage om TS verder te helpen.

 

 

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Mon geeft prima aanwijzingen, voor beginners vooral in de eerste 2 regels, en weet er zo te zien erg veel van.

Maar daarna is het meer voor mensen die al veel weten en kunnen. Inderdaad een kwestie van taal en wat je gewend bent.

Moest denken aan de prof die statistiek en waarschijnlijkheidsrekening gaf en begon met a is een deelverzameling van b en als b over a dan....

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad al die termen voor een noob nodigen niet uit om er dieper in te duiken.

zeker niet voor een 60+er

Dan hou ik me toch liever bezig met mijn hobbies!

en ik begrijp dat “schotelen” voor de meeste hier een hobby is.

maar laat mij maar aan een oldtimer sleutelen of naar mooie muziek luisteren ofzo:eek:

 

doe verder geen moeite dames en heren, want ik heb het al opgegeven.

heel erg bedankt zover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is jammer.. Er zijn mooie auto programma's via de satelliet te ontvangen...

Car SOS, Wheeler Dealers. Chasing Classic Cars.. Met Astra 1 en 3 kom je een best end...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...