Ga naar inhoud


Herintreder schotel / randapparatuur advies gevraagd


grunt

Aanbevolen berichten

  • 6 maanden later...

Op 4-7-2020 om 23:26, Sprietje zei:

Beste grunt

 

Als je de Hotbird 13e al op de rail hebt staan, dan heb je voor de 10e nog maar 3 graden ruimte. Dat is een afstand van 39mm op de rail. Daar zijn 2 oplossingen voor:
- je neemt de 3 gradenhouder van Maximum waar je 2 smalle lnb's in zet, zie de bijlage
- of je neemt een 3 graden monoblock met 38mm afstand. Die gebruik je dan voor de 13 oost en 10 oost positie samen
Een monoblock is minder gevoelig voor regendruppels op de koppen dan smalle lnb's maar je moet er wel rekening mee houden dat in een monoblock al een diseqc-switch zit.


Als ik me niet vergis heb je maar 1 aansluiting nodig. Je hebt met 5 lnb's dus niet meer genoeg aan een 4/1-diseqc-switch.

Met de 10 oost er bij moeten de lnb's wat opgeschoven worden. De Astra 19,2 komt in het midden te staan en de schotelskew moet in Roermond op -10,3 graden ingesteld worden.

 

Maximum E85 3-4,3 graden houder.jpg

Maximum E85 lnb-houder 23mm 3-4,3 graden.PNG

 

Dank je Sprietje (beetje laat wel waarvoor excuses...) Ik heb vier nieuwe losse LNB's gekocht (verse start, oud spul was wat aangetast door de tijd) en ga overmorgen de schotel uitrichten. Hij is in zijn geheel mee verhuisd dus met wat geluk staat alles nog in lijn. Ik ga me ook verdiepen in de signaalmeter om het meteen goed te doen. 13E wil ik niet missen, die 3º houder vindt ik nergens op voorraad, dus 10E laat ik varen.

VU Uno 4K / OpenPLI / Maximum E85

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...