Ga naar inhoud


4/1 spaun switch sar 411 schakelt niet


powersofts

Aanbevolen berichten

Ik heb een draaibare schotel met 3 Lnb's erop, 1x Ku band en 2 tbv C band ontvangst.

Ben een beginner met c band ontvangst overigens.

Mijn ontvanger:  VU+ 4K Zero.

Schotel is goed uitgericht en vangt op Ku band satellieten vanaf 66 oost t/m 30 west.
Vandaag de spaun switch aangesloten om met de revolver uiteindelijk de C band lnb's in beeld te krijgen.

In mijn Zero 4K ontvanger configuratie mode 'advanced' gekozen.
Op de spaun switch zit op poort 1:  Ku lnb    op poort 2: circ c lnb   en poort 3: lin C lnb.
Wat ik ook kies in dat advanced menu op mijn afstem satelliet, ik blijf de Ku signalen ontvangen, terwijl deze op poort 1 zit.
Ik zou verwachten dat zodra ik de volgende instellingen doe( LNB 1 is C band, diseqc mode 1.2 , diseqc 1.1 command is input 2) dat dan het Ku signaal zou verdwijnen omdat dan de c band wordt 'aangezet'.
maar dat is dus niet, ik blijf beeld houden van de Ku band.
het lijkt wel of die spaun switch niet schakelt, maar steevast poort 1 (Ku lnb) doorgeeft.

Wat is hier aan de hand?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ja dat heb ik ook gedaan. C band ingesteld. zaterdag toch maar even  de coax rechtstreeks op de C circ lnb aansluiten(los van die switch) en dan zien of er signaal komt. gewoon om even uit te sluiten dat de C circ lnb werkt, goed in brandpunt zit, .... gewoon even wat uitsluiten.

aangepast door powersofts
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei powersofts:

Ik zou verwachten dat zodra ik de volgende instellingen doe( LNB 1 is C band, diseqc mode 1.2 , diseqc 1.1 command is input 2)

...

Wat is hier aan de hand?

 

De SAR411 is als ik het goed heb een Diseqc 1.0 switch, dus geen diseqc 1.1 switch.

 

Dus je moet in het menu de diseqc  1.0 commandoos geven: A/B/C/D of AA/AB/BA/BB of hoe die in jouw ontvanger ook worden aangeduid.

 

De diseqc 1.1 commandoos kunnen dan uit.

 

groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gelukt om de eerste zenders te ontvangen met mijn circulaire lnb.De oplossing: 13V of 18V invullen in het veld 'voltage mode'. Dit had ik op band staan.
Het lastige is nu dat ik telkens met de hand de 13V en 18V moet instellen om de Links of Rechtse c band signalen te kunnen ontvangen.Is er geen slimme oplossing dat de ontvanger zelf schakelt tussen 13/18v op het moment het nodig is?

 

c band_circ instellingen2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voltage mode op 'polarity' zetten? Hoe moeilijk kan het zijn?

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar geef je bij de transponders aan of het V (13 Volt) of H(18 Volt) gepolariseerd is?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan hier helaas geen antwoord op geven, ik weet dat ik de  E2Morph883 settings erin heb zitten en als ik de lijst bekijk in het dreamset programma dan zie ik daar alleen H, V , L,R staan.
per transponder kan ik niets vinden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei powersofts:

juist, en als voltage mode op polarity staat dán werkt het dus niet!

 

Je schreef eerst dat je 'm op 'band' had staan. Maar je hebt 'm dus ook op 'polarity' geprobeerd?

 

3 uur geleden zei powersofts:

... ik weet dat ik de  E2Morph883 settings erin heb zitten en als ik de lijst bekijk in het dreamset programma dan zie ik daar alleen H, V , L,R staan.
per transponder kan ik niets vinden.

 

Heb je zelf een blind scan gedaan met voltage mode polarity? Of gebruik je een voorgebakken zenderlijst, die bij die settings zit?

Bij een gregorian schotel draaien de L/R polarisaties nog een keer extra, als ik het wel heb, dus misschien is het zo dat een zenderlijst daardoor ook nog eens extra gedraaide polarisaties heeft opgeslagen die bij jou niet kloppen.

Dat kan je natuurlijk zelf nagaan, door de polarisatie van de zenders die je ontvangt met 13 of juist met 18 volt te vergelijken met kingofsat of lyngsat of flysat.

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb tegenwoordig geen gregorian schotel maar een laminas 1800 hier staan, voorheen had ik inderdaad wel een gregorian 120.
een blind scan heb ik niet gedaan, maar gebruik vast settingslijst en soms laat ik hem scannen met een transponder uit lyngsat.
"voltage mode" stond de hele tijd op "polarisatie" toen ik telkens maar geen c band zender kreeg.
"Tone mode" stond en staat nog steeds op de waarde 'band', daar ben ik nooit aangekomen.
Ik kreeg pas ontvangst op c band toen ik  13V en 18V ging invullen bij 'voltage mode'.

Hoe zou volgens u het veld 'tone mode' dan moeten staan als ik 'voltage mode' toch weer ga instellen op 'polarisatie'.
Ik heb gemerkt dat bij aansturen met 18V ik ontvangst heb van Circ Rechts. Bij 13V ontvangst van Circ Links.
dank voor het meedenken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei powersofts:



Hoe zou volgens u het veld 'tone mode' dan moeten staan als ik 'voltage mode' toch weer ga instellen op 'polarisatie'.
Ik heb gemerkt dat bij aansturen met 18V ik ontvangst heb van Circ Rechts. Bij 13V ontvangst van Circ Links.
dank voor het meedenken. 

De plaat in de C lnb in de andere positie zetten zal het probleem wel oplossen 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super bedankt Trust, dit geeft me weer vertrouwen in dit mooie systeem

Het werkt nadat ik het schotje van positie heb veranderd. Nu kan ik met de optie 'polarisatie' zowel Links en Rechts ontvangen, wat een opluchting!!

Nogmaals dank!

 

aangepast door powersofts
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...