Ga naar inhoud


graag aanschaf advies 4k sat receiver voor dummies


hcfreak

Aanbevolen berichten

Nu ja, er is niet direct iets op tegen en wel uiteraard gemakkelijk.

De leverancier zal echter alleen de standaard installatie met de bijbehorende instellingen maken en alles wat je extra moet doen zal je dan toch nog zelf uit moeten voeren.

Zo zal je later nog de Tuner instellingen moeten toevoegen en nog het ren en ander na keuze.

Zoals eerder algeschreven heeft het toch de voorkeur om zelf te installeren want dan leer je ook gelijk de weg in de instellingen te vinden, maar aan jou de keuze.

 

Gefeliciteerd met de keuze om een UNO 4K SE te bestellen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jürgen, bedankt helder verhaal. IK ga alvast de erg degelijke instructie voor het installeren uit printen.

Ik ga die eerst bestuderen . Ik heb al gezien dat sommige zaken voor mij onbekend zijn.

daar post ik in deze thread wel vragen over (bv. ik weet al niet eens wat de root van een USB stick is! :mad: 

(als jij al stelt dat sommige dingen (de tuner configuratie) enige aandacht vraagt (...en te veel instellingen om allemaal op te nemen in de instructie) ben ik al zowat zeker dat ik ga vastlopen, maar we zullen zien. Kapot maken zal ik de sat tuner niet.

wat nu ff belangrijk is: de instructie geldt voor zowel OPEN Pli als voor Vti. Een van beide moet ik kiezen/is afdoende om te installeren?

(ik had jullie gewaarschuwd : ik behoor bij de  dummies)

 

(doe hem vanavond al onder mijn kussen misschien helpt dat  :))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik nog even over nadenk dan heeft installatie voor OpenPli op dit moment voor starters mijn lichte voorkeur.

Dit omdat bij OpenPli o.a. de Oscam SoftCam standaard direct wordt geïnstalleerd maar dat is maar een nuance.

Ook dacht ik dat bij OpenPli de Signaalfinder en FastScan automatisch wordt geïnstalleerd en bij VTI niet, maar dat laatste weet ik niet meer zeker.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zit er bij VTi uiteraard ook in. Alleen de softcam moet je zelf installeren.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

beetje vreemd maar goed

er zijn genoeg webshops en daar dienen we het hier niet over te hebben...

wat je wellicht wel mee moet in overweging nemen is of men het image er op laat zetten door de winkelier dan wel of je dat zelf doet (gezien dat jip en hanneke topic)

 

Gezien het feit dat Jürgen, voor ons allemaal, een prima tutorial heeft geschreven die iedereen kan volgen indien hij lezen kan moet dat al voldoende jip en hanneke gehalte hebben.

Mocht je het niet aandurven loop je toch even binnen bij een buurman met een VU+ .

ciao

 

 

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Bedoel je met bij de buurman binnenlopen dit forum?

al met al: ik heb de instructie van Jurgen nogmaals doorgenomen. Het is erg duidelijk verwoord -compliment! (heb het weleens minder gezien😈)

Nu nog de VU+ bestellen en dan kunnen we aan de slag.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...