Ga naar inhoud


4K ontvangst problematiek OLED, CD (M7) kanaal lijst


tv-fan

Aanbevolen berichten

Heb ontvangst probleem met 3 UHD zenders op mijn 65OLED 873, en wel alleen geluid, ook behorend bij de zender, maar geen beeld: 

Betreft de ASTRA  UHD en SES UHD, 23,5 Oost 11778 V.

En de SES UHD DEMO, op 28,2 Oost, 12441 H, geen beeld wel geluidsondersteuning.  

Alle andere UHD zenders werken prima.

Ligt dit aan de gebruikte CD kanaal lijst,  dat het niet correct wordt weer gegeven? 

Enkele keren al nieuwe CD kanaal lijst geladen, ook handmatig zoeken, met ingave van de frequenties heeft niet mogen helpen.... 

 

Iemand een idee? 

 

Terwijl op mn andere tv, een 65PUS7601 bij voorgenoemde zenders geen problemen geven, en  mooie beelden geven. 

 

Trouwen op het SES UHD Demo Channel, 19,2 Oost 10994 H, eerder met HLG ondesteuning is sinds enige dagen slechts een mededeling te lezen.

 

aangepast door tv-fan
Benamingen aangepast.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik denk dat je het probleem bij je ontvanger moet zoeken, hier geven de genoemde zenders beeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je slaat de plank mis.

Superslanke 4K UHD OLED Android TV  65 OLED 873

(van Philips)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het betreft een UHD-tv met ingebouwde satelliettuner. Waarom zou hij dan nog een externe tuner gebruiken?

 

De Canal Digitaal fastscanlijst is in orde, ik ontvang via die lijst wel alle UHD-zenders met beeld op mijn Samsung.

Het zal wel aan een beperking van de tuner liggen want het is altijd wat met Philips. Ze zijn nooit bij de tijd.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jij zegt het, ik dacht het.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tegenwoordig?

 

In 2012 werd de eerste Philips tv Canaldigitaal gecertificeerd.

Maar heb je ook een bijdrage die TS kan helpen het probleem op te lossen.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja normaal is het fenomeen als je UHD ontvangt en je hebt geluid en geen beeld duid dat meestal er op

dat ergens het video codex niet ondersteund wordt.

Daarom mijn vraag waarmee ontvang je het UHD signaal

specs:

ik zie maximaal dvb-S2  modulatie aangezien hij wel audio heeft kan die meer als opgegeven

 

HEVC-ondersteuning
Ja
Digitale TV
DVB-T/T2/T2-HD/C/S/S2
MPEG-ondersteuning
  • MPEG2
  • MPEG4
Videoweergave
  • NTSC
  • PAL
  • SECAM
TV-programmagids*
Elektronische programmagids voor 8 dagen
Signaalsterkte-indicator
Ja
Teletekst
1000 pagina's Hypertext
aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Luisteraar


In 2015 stond Philips er nog bij, zie:
https://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/canaldigitaal/content/Downloads/geteste-televisies.pdf
Daarna niet meer maar ja, de zenders waar hij naar wil kijken zijn niet van Canal Digitaal en zijn vrij te ontvangen op één na dacht ik dus is de Canal Digitaal certificering ook niet van toepassing voor zijn probleem.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen vast voor het meedenken. 

Het gaat om zoals eerder enigen terecht opmerkten via de ingebouwde sat ontvanger op de OLED873. 

Heb inmiddels ook contact gehad met CD helpdesk, en zij gaan hier ook naar kijken. 

Het vreemde blijft dat bij de drie betreffende UHD Demo zenders de geluidskanalen wel gewoon goed worden doorgeven, ook de frequenties etc kloppen allemaal, signaal is meer dan goed. Het beeld ontbreekt. Volgens Philips, ja je raadt het al, ligt het bij CD. Nu is het wachten op wat een techneut bij CD zelf gaat zien, c.q. onderzoeken. 

Het zijn alle drie gewoon vrij te ontvangen zenders. Daarom bevreemdt mij het ook totaal, Philips heeft niks kunnen vinden zover... 

Hoop niet dat ik een zg. maandag toestel heb, want het OLED beeld is echt magnifiek zo mooi, ook geen storende paarse gloed meer, zoals bij eerdere jaargangen of een ander foutje, gewoon een meer dan goed (LG) scherm. 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een onzinnige opmerking van Philips dat het aan Canal Digitaal ligt. Die UHD-zenders zijn helemaal niet van CanalDigitaal. Ze zijn van SES Astra.
Op mijn gewone HD-ontvanger ontvang ik ook het geluidskanaal van de UHD-zenders, dus dat is niets bijzonders dat jij die kunt ontvangen met je UHD-tv.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waarom heb ik met diezelfde fastscan lijst wel beeld?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...