Ga naar inhoud


4K ontvangst problematiek OLED, CD (M7) kanaal lijst


tv-fan

Aanbevolen berichten


heb je al eens een software update gedaan van jouw nieuwe tv 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste luisteraar.


Daar heb je een punt dat de tv de pid's niet goed over neemt.
Dat heb ik vaker aan de hand gehad. In de slaapkamer had ik het probleem dat ik een bepaalde fta-zender niet kon ontvangen, het beeld bleef zwart terwijl ik die zelfde zender in de woonkamer wel had. Beide waren ingescand met de zenderlijst van Canal Digitaal.
Ik heb toen de zender in de slaapkamer uit de lijst gehaald en hem handmatig op die transponder in laten scannen en toen was het wel goed.
Blijkbaar kan een bepaald type tv of ontvanger er moeite mee hebben de juiste gegevens in het geheugen te plaatsen.
Het lijkt me dus een goede tip van luisteraar om die transponder even handmatig in te scannen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips, het handmatig inscannen van beide betreffende frequenties heeft helaas ook niet geholpen. 

Ook een andere zenderlijst, vrije keuze zeg maar, heeft geen oplossing mogen brengen, hetgeen ik ook niet verwachte, zijn geen CD zenders, zal wel aan de hardware liggen....

 

Zal toch eens de tv helemaal resetten, in begin van de tv ontvangst ook al eens geprobeerd, is mijn laatste hoop.. 

 

Anders moet de tv helaas maar terug naar Philips denk ik. 

 

Vreemd omdat het op mijn 7601, ook een Philips wel gewoon allemaal te ontvangen is. 

 

Wordt vervolgt.... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn beide Samsung 's UHD televisies heb ik ook géen geluid bij het voorkeuze nummer 692   test2 amsterdam UHD

 

Zie mijn handtekening welke tv's ik heb.  Het kleine model hangt boven op de slaapkamer en is ingescand met de nederlandse fastcan lijst.

Het grote model hangt beneden en is ingescand op TVvlaanderen fastscan lijst en daar zitten die UHD zenders weer helemaal op een andere voorkeuze nummer. LEKKER MAKKELIJK!

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ook even op mijn tv beneden door de kanalenlijst gescrold,  ook daar (tvvlaanderen fastscanlijst) géén geluid op nummer 403  test2 amsterdam uhd

 

Maar    daar ontdekte ik op 401 het UHD testkanaal met Eurosport   met engels geluid

 

Waar zit die in de nederlandse cd lijst??

20180604_181501.jpg

  • Like 1

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dunhans Klopt, bij het Amsterdam in UHD Testkanal 2  is geen bijbehorend geluidspoor. loopt sinds de start zonder geluid. 

UHD1 in het CD NL lijstje vind je op nr 683. Dus gelijk achter je genoemde 962 test 2. 

Trouwenens welke zender benamingen heb je in het CD NL lijstje op de nrs: 693, 694 en 697? Deze functioneren wel naar wens bij je? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, op alle 3 heb ik geluid.

En op 683 heb ik géén beeld omdat mijn CDS smartcard 4 weken op vakantie mee is met mijn collega. Dus hij geeft aan: zender gecodeerd.

Op de andere tv zit de tvvlaanderen extra smartcard en die decodeerd dat Eurosport 4K wel

20180604_212056.jpg

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dunhansOh, dan moet ik dat met de UHD1 op 683 in CD NL lijst in de avonduren eens testen, is normaliter in het HD+ pakket gecodeerd na 20.00 uur doordeweeks, en in weekends al in de middaguren. Dus even snel getest, blijft op moment van schrijven (cirka 21.50 uur) gewoon gecodeerd. 

Is bij mij nog nooit met een CD abo vrijgeschakeld. 683 is deel uitmakend van het Duitse HD+. 

 

Trouwens  geluid heb ik bij mijn nrs 693, 694 en 697 ook wel, echter blijft hoewel het ongecodeerde UHD zenders zijn het beeld op (OLED)zwart. 

De zender benamingen zijn zoals ik zie ook identiek. 

 

Betreffende het niet vrijgeven van het beeld bij bovengenoemde nrs, inmiddels is er hierover zowel met de verkopende winkel als Philips contact gelegd, eens kijken wat er uit komt.... 

Zoals door sommigen geopperd nieuwe software zou het oplossen, echter met de nieuwste versie van Philips blijft het beeld probleem gewoon  bestaan. Deze versie (TM171E.3.0.240)heb ik er al een 14 dagen opstaan. Helaas niks gebracht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

in een ander topic over TV's zenderlijsten aanpassen (hetgeen ik zelf recent deed) staat ook duidelijk dat enkele Philips modellen geen correcte software ondersteuning hebben om lijsten aan te passen behalve dat trage en tijdrovende per afstandsbediening

 

en m.b.t. die rare zenderlijst die M7 aanbied bij het inlezen van de transponders, is toch degene die leest en sorteert per software/firmware de veroorzaker, dus flips

bovendien vergeet je a.u.b. niet dat de DVB-S2X standaard nu pas zijn implementatie krijgt op de trasnponders waar de hardware nog niet voor bestond

daar ben je natuurlijk niet mee geholpen, 

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die testuitzendingen van Eurosport 4k zijn inderdaad gewoon vrij te ontvangen, later in de middag komt er de duitse codering op.

Dus voor iedereen die een Ultra HD tv met een satelliet aansluiting heeft en een schotel op Astra 1 gericht kunnen hiervan genieten. Voorkeuze 401 van de tv Vlaanderen lijst en 683 van de Canaldigitaal lijst.

 

En die Nederland 1 UHD is die al actief? En zijn ja op welke voorkeuze en welke satelliet?

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden zei dunhans:

Die testuitzendingen van Eurosport 4k zijn inderdaad gewoon vrij te ontvangen, later in de middag komt er de duitse codering op.

Dus voor iedereen die een Ultra HD tv met een satelliet aansluiting heeft en een schotel op Astra 1 gericht kunnen hiervan genieten. Voorkeuze 401 van de tv Vlaanderen lijst en 683 van de Canaldigitaal lijst.

 

En die Nederland 1 UHD is die al actief? En zijn ja op welke voorkeuze en welke satelliet?

 

neem hier anders eens een kijkje

 

https://nl.kingofsat.net/ultrahd.php

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...