Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
deev

Fransat AND Canal digitaal

Aanbevolen berichten

Voor alle Francofielen:

Na enige pogingen is het gelukt met de oudere software RE4220HDSPVRv3-02-51.ird de rebox-4220-PVR geschikt te maken voor Fransat Sedea CI+1.3 (Viaccess) en Canal Digitaal in de card reader. Er is nog een CI+ slot over waar mogelijk Joyne op werkt. Het kan zijn dat nieuwere software ook werkt, daar ik de installatie procedure, op advies van de nl fabrikant, heb aangepast: na elke zenderlijst, de ontvanger uitzetten, hdmi eruit (want die voert ook vaak spanning) en na 20 seconden aanzetten et voila ca marche! De volgorde van installatie kan ook nog belangrijk zijn. Ik ben in ieder geval begonnen met Fransat op Eutelsat 5W. Je kunt dan kiezen of je actief of niet actief updates wil ontvangen. Gevolg is van actief, dat de Fransat lijst op 1-1000 wordt gezet. Voor mij handig daar ik nieuw ben met de franse lijsten. Hij blijft nog wel dominant met de security voor Fransat: als je een beveiligd cd station aanzet waar je cd kaart geschikt voor is, geeft ie een Fransat scherm dat het signaal gedecodeerd is, terwijl je kunt kijken. Je kunt door ok dit wegklikken, of je module van Fransat in de ontvanger te lossen. Dank voor alle hulp van de fabrikant: www.rebox.nl !

Met vr groet,

Dirk Plantinga

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Wie is er online   0 leden

Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

• Gerelateerde inhoud

• Door Rexodus
      Hallo lezer!

Ik heb een oude ontvanger opgegraven. Mijn Dreambox 600pvr is over een maand obsolete. Daarom mijn Rebox maar weer eens opgezocht. Maar ik heb dat ding toen niet voor niets begraven. 😒 Er was toen geen stabiele firmware te krijgen. Op zich geen verkeerd apparaat maar het crashed elke keer...

Wat ik heb:

Rebox RE-8000HD PVR met:

Loader : L1.54
      H/W : SF 1018 1.00
      App : SF v1.11.30
      API : API Dec 04 2012
      Data : SF-DB v1.4
      (Zie bijlage)

Wat ik wens:

Een met USB-stick of 0-modem-kabel flashbare versie die niet na een paar uur begint te hakken.

Het probleem:

Van te voren begint alles traag te worden, het begint hakkelen en dan crashed het zelfs soms. Meestal duurt dat een uur of 3. Ik meen me zelfs te herinneren van toen dat je er de klok gelijk op kon zetten maar dat weet ik niet meer zeker.

Oplossingen:

'ps' heeft geen schakelopties en het heeft geen top. Ik zou anders niet weten waar ik moet kijken wat zoveel CPU hogd en daarmee door lijkt te gaan tot het apparaat op de knie zit. Ik weet dus niet eens waar ik moet beginnen!

hmp7109 login: root ======= HD_PVR ======= ~ # uptime 13:17:23 up 23 min, load average: 5.93, 5.41, 3.97 ~ # (voor iemand die nog een botnet-lid zoekt (zucht))

Zelfs na een paar uur intensief zoeken kan ik geen enkele site meer vinden die werkende URL's heeft. Wel zie ik dat er van alles te krijgen is met veel latere versienummers als wat ik heb! Iemand die nog iets weet of heeft uit dit "verre" verleden?

Mijn dank zal onmetelijk zijn!

• Door willem269
      Hallo,

onze ontvanger valt elke dag wel een keer spontaan uit, het rode lampje brandt dan. Dan resetten en hij doet het weer. Iemand een idee?
    • Door NiroFrits
      Hallo kijkers, ik heb een rebox 2200 ontvanger met de laatste software nl. v2.11.61.
      Probleem is, dat ik geen opnames kan doen op de usb-stick.
      Ik heb hem geformateerd op de rebox zelf, getest alles goed, maar bij opnmen geeft hij de fout
      "record fail on (USB1 disk). Check de disk at storage menu.
      Dat heb ik gedaan, maar dat geeft geen fout.

Wat kan ik nog doen, ik twee verschillende usb's geprobeerd met beide hetzelfde resultaat
      ( en stick met 64 Gb en een met32 GB)
    • Door rakkie
      mij lukt het niet om plugins in te laden, rar bestand uitpakken op stick zetten lukt ook, stick word niet herkend,vroeger zar Mcas, mc client erop,maar opeen goeie keer was alles weg, wat doe ik verkeerd:help!!!
    • Door hweseman
      Goede morgen!

Tijdens een bezoek aan Nederland (ik woon in Engeland) afgelopen januari heb ik een Rebox RE-4220HD S-PVR aangeschaft, en een Canal Digitaal abonnement afgesloten. Heel tevreden mee, behalve dit: twee keer vond ik 's morgens de ontvanger geheel ontbruikbaar: de TV meldde dat er geen signaal afkwam, het display vertoont wel 0001 (NPO1), maar de ontvanger reageert niet op de afstandsbediening, uitzetten met de knop aan de voorkant gaat ook niet. Het enige dat helpt is de stekker er uit trekken en er weer in. 

Is hier iets aan te doen? Indien niet neem ik het mee naar NL eind mei om hem om te ruilen (ik heb er ten slotte nog garantie op).

Met vriendelijke groeten,

Harry Weseman
      Grantham, UK
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid