Ga naar inhoud


Welke 4K UHD HDR TV, de beste?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Na een lange periode ben ik terug en ik wou graag weten van de leden hier welke 4K UHD TV met HDR jullie de beste vinden, ik heb nu een samsung  gewoon Full HD, maar onlangs kwam er onopzettelijk een (kleine) kras op omdat ik er met iets toevalig tegen botste, en nu het toch solden is, wil ik weten welke 1 van de beste UHD 4K TV's zijn, met HDR?

Ik heb gelezen dat de 4K TV's van Samsung niet al te best zijn van geluid of weergave tijdens opeen volgende beelden zoals bij actie films.

Misschien zou mijn voorkeur eerder gaan naar een Philips of Sony Bravia, want voordien had ik een Sony Bravia, maar die staat nu in de living, ik wil graag op mijn slaapkamer een nieuwe 4K UHD TV .

Zijn er ook 4K TV's die een scart aansluiting hebben of hebben die  TV's dat niet meer,  omdat ik nog een dvd recorder heb met scart.

En er zijn ook 4K TV's met ingebouwde satellietaansluiting van Philips en Sony, hoe zijn die bevindingen?

Een 4K TV is ook een smart TV, bevat dus toegang tot Internet, facebook, youtube, netflix.

Is het eventueel mogelijk om via de smart tv via een link naar iptv zenders toe te voegen? zonder dat ik ze moet streamen vanaf de computer?

Beste leden, alvast bedankt voor een antwoord op al mijn vragen, er zal ongetwijfeld wel iemand zijn die onlangs een 4K TV heeft gekocht en zijn ervaringen wil delen.

PS. Is de beeldkwaliteit echt zoveel beter als dat van een gewone Full HD TV? Ik ben al eens benieuwd, ik kijk via Proximus TV (België) met de 5e, uitgebrachte decoder, licht en compact.

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Naar mijn mening is een OLED scherm op dit moment de beste optie.

Alleen LG produceert deze schermen, een groeiend aantal fabrikanten produceert daarom heen een TV.

 

Toestellen en opties kiezen is daarna aan jou.

 

Ik heb om verschillende redenen een 65 inch OLED 2018 aangeschaft.

Koop wel een recent toestel, om de juiste HDR variant te kunnen gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oled kan geen HDR weergeven. Het kan wel het signaal verwerken maar bij te veel wit kakt het scherm in naar 200 nits in plaats van de 1000 nits van de HDR standaard.

Wat jij gelezen hebt kunnen wij niet controleren maar slecht geluid is bij vrijwel alle platte Tv's zo omdat er simpelweg geen fatsoenlijke speaker meer in past.

Breng je DVD recorder maar naar het museum, scart is er gelukkig niet meer.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit het eigenlijk met het inbranden van OLED schermen ik lees er niet veel goeds over?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij de eerste generatie schermen een probleem, op mijn 8 jaar oude plasma was dat geen probleem meer.

Ik gebruik hem niet voor spelletjes of computer weergave.

 

De oled is pas 3 weken in gebuik, maar ik kan geen inbranden vaststellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

UHD is voor grootbeeld bedoeld, kijk naar een 65 inch model!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei Psychosammie:

Oled kan geen HDR weergeven. Het kan wel het signaal verwerken maar bij te veel wit kakt het scherm in naar 200 nits in plaats van de 1000 nits van de HDR standaard.

Wat jij gelezen hebt kunnen wij niet controleren maar slecht geluid is bij vrijwel alle platte Tv's zo omdat er simpelweg geen fatsoenlijke speaker meer in past.

Breng je DVD recorder maar naar het museum, scart is er gelukkig niet meer.

Volgens mij heeft de Sony KD55XD7005 55-inch Android Smart 4K Ultra HD HDR TV gewoon een scart aansluiting hoor, ik koop ook nog steeds met scart aangezien ik dat gebruik voor het draadloos verzenden van video en geluid naar andere ruimtes. Dus de DVD speler hoeft ook niet naar het museum, alhoewel ik een LG DVD speler heb met een scart en HDMI aansluiting.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jee, zo'n ding van Philips had ik vroeger ook. Die heb ik 10 jaar geleden al weggegooid. Je hebt inmiddels HDMI over ethernet. Dan haal je in ieder geval full HD.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn voor jou zeg, maar niet iedereen denkt daar hetzelfde over. Die Philips moet dan wel de DVP3588_94 zijn geweest en dan is het heel erg knap dat jij die 10 jaar geleden al gedumpt hebt :)

 

Scart wordt nog erg veel gebruikt of jij dit nu leuk vind of niet, daarom wordt het ook nog steeds geleverd op de betere tvs. En HDMI over ethernet kost me een duit dat wil je niet weten daarom is het handiger je oude apparaatjes nog zo lang als mogelijk te houden en op kleinere TVs op slaapkamers is dat nog altijd prima te doen.

 

Maargoed een UHD HDR TV met scart is nog prima te verkrijgen dus moet jij geen onzin gaan uitkramen dat dit niet het geval is, dit helpt de TS ook niet die er notabene om vraagt.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

HDR is ook een lastige techniek voor lcd-led tv’s, omdat het voor deze tv’s best moeilijk is om verschillende hoeveelheden licht tegelijkertijd naar verschillende plekken van het scherm te sturen. Dat is namelijk nodig om een hoger contrast te realiseren.

 

Bij oled-televisies speelt dit probleem minder, omdat bij dit type tv de helderheid van elke pixel individueel geregeld kan worden. HDR kan daardoor makkelijker een positief effect hebben op de beeldkwaliteit bij een oled-tv

 

High Dynamic Range is een techniek die qua hardware wel eisen aan een tv of Blu-ray speler stelt, in de vorm van processors die het kunnen verwerken, maar vereist geen ander soort display of een aanpassing hieraan. Zowel een lcd led als een oled tv kan ondersteuning voor High Dynamic Range bieden, mits hiervoor qua verwerking aangepast door de fabrikant. Daarbij moeten contentproviders, in de vorm van filmstudio’s en tv-omroepen, de content in HDR-kwaliteit masteren en uitbrengen, iets dat met streaming en Ultra HD Blu-ray discs al mogelijk is.

 

Bron: FWD

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Penthe:

Die Philips moet dan wel de DVP3588_94 zijn geweest

 

Nee natuurlijk niet. Je hebt het over draadloos verzenden van video en geluid. Dus heb ik het over https://www.philips.nl/c-p/SBCVL1200_85/draadloze-tv-link

 

15 uur geleden zei Penthe:

En HDMI over ethernet kost me een duit dat wil je niet weten

 

Nou dat wil ik natuurlijk wel weten dus dat heb ik opgezocht. Het begint al bij een paar tientjes dus je kunt je duiten op de bank laten staan.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat lost niets 

6 uur geleden zei Psychosammie:

Nou dat wil ik natuurlijk wel weten dus dat heb ik opgezocht. Het begint al bij een paar tientjes dus je kunt je duiten op de bank laten staan.

Maar dat werkt alleen als je kabels hebt liggen, als je HDMI draadloos wilt gaan versturen wordt het een heel ander verhaal en gelijk heel veel duurder, zeker als je over meerdere ruimtes gaat praten waar geen kabel ligt en ook niet zomaar kan komen. Daarom gewoon nog steeds via scart tot ooit de prijzen beduidend lager zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hebben we sinds een aantal maanden een philips 43pus 7202-12.   Het beeld (100Hz) en geluid vind ik goed. 

 Mooi beeld vooral bij NASA TV UHD. Ook bij sport uitzendingen mooie vloeiende beelden.

Je kunt in het menu instellen of de tv  aan de muur hangt of op de standaard staat. Dit ivm de geluids-instelling.

En er zit een scart aansluiting op. (ongebruikt).

Ook de ab van de vu+ ultimo werkt op de tv (aan/uit + volume).

 

 

Ik zou zeggen ga gewoon een selectie maken en die eerst in een winkel bekijken.

aangepast door dutchandrew
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...