Ga naar inhoud


Rotor


Pieterrr

Aanbevolen berichten

Ik heb een diseq motor die ik inmiddels op de nul positie heb ingesteld. Bij mij is dat 4,8 oost. Wil ik vervolgens naar bijvoorbeeld 19,2 oost om daar de kanalen te scannen dan draait de schotel naar west in plaats van oost. Wie weet wat de oplossing is? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waar is je woonplaats

Dat is handiger om de gegevens te geven die je moet ingeven bij ussals

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een veel voorkomende fout,  het hoogste punt van je locatie is niet gelijk aan de nulstand op je motor. 

Zap naar een zender op astra 4.8 oost en regel dan je schotel opnieuw uit.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Gebruik je DiSEqC 1.2 of gebruik je USALS?

Welke rotor heb je en op welke ontvanger aangesloten?

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

doe het eens zo wel je motor op 4.8°E zetten en niet op 7°E

zet je motor op 4.8° gelijk mebo870 al zei 

en dan ga je naar een FTA zender van sirius 

Address: 't Veld nederland
Latitude: 52.7399°
Longitude: 4.8548°

Satellite: Moteck SG2100
Elevation: 29.7°
Azimuth (true): 180.0°
Azimuth (magn.): 178.9°

longitude.png

usals4.jpg

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Pieterrr:

De coordinaten heb ik ingevoerd. Daar kan het niet aan liggen.

 

Wissel dan je latitudegegevens van zuid naar noord, of omgekeerd van noord naar zuid.

Dan draait-ie de andere kant op, lijkt me.

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij moet op noord staan 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou normaliter inderdaad moeten, smetje. Dus als hij nu op zuid staat, dan heb je gelijk.

 

Maar als de motor per ongeluk verkeerdom bedraad is, is het wisselen van noord naar zuid een heel praktische oplossing. Ook al zit je op het noordelijk halfrond.

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat doet die motor niet 

brand er een led lampje op en heb je de coax er afgehaald als de ontvanger nog opstond of zo ?

anders ontvanger even van de spanning nemen  en na 1 minuutje terug opstarten 

probeer gewoon even 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je de buis waar de motor op bevestigt is 100% waterpas staan ..ook heel belangrijk

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei smetje limb.BE:

heb je de buis waar de motor op bevestigt is 100% waterpas staan ..ook heel belangrijk

Ik denk niet dat een rotor door een scheve buis andersom gaat draaien 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...