Ga naar inhoud


dm525 start niet op met TVVcam in het slot


dvbs

Aanbevolen berichten

Hey,

 

Vandaag bij iemand een DM525 met een recente TVV-cam (+geïntegreerde chip) gezien.

 

Vandaag de laatste officiële soft voorzien op de Dreambox.

 

Wat blijkt: de box start niet door als de cam erin zit. (was ook al zo met oudere software) Eenmaal opgestart: geen problemen. Ook vanuit stby lukt het om op te starten.

 

Iemand iets gelijkaardigs meegemaakt en eventueel een oplossing gevonden hiervoor?

 

Alvast dank voor reacties.

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, dat heb ik ook meegemaakt. Ik bezit o.a. een DM525-Combo en een aantal actuele CI(+) modules.

 

Er bestaat de reële mogelijkheid dat op uw box nog een oude Rescue-Loader 1.02 staat! Deze zit op alle DM520/525 boxen af fabriek. Deze moet eerst worden opgewaardeerd naar 1.03. 

 

Ik draai met de DM525 op DreamOS 2.5 (automatisch opwaarderend) en heb de volgende modules getest:

 

- Witte CI van Canal Digitaal/TVV/TéléSAT (werkt prima)

- Quantis CI+ Irdeto 1.3 (werkt prima)

- SmIT CI+ Irdeto (werkt prima)

- AlphaCrypt Classic R1.2 FW 3.29 (werkt prima)

- UPC Nagra CI+ (werkt prima)

 

Er zijn op diverse fora ook meldingen te lezen van CI(+) modules die te veel stroom vreten. Hierdoor blokkeert de boel en blijft de status LED rood of rood knipperen.

 

Recentelijk heb ik ook de nieuwste CAM701 in bezit. Weliswaar voor CDS, maar dat is niet bepalend in deze. Wil deze best even voor je proberen morgen. Kijken of deze doorstart.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel, Mimisuko . Ik probeer te achterhalen welke rescue-loader er nu in zit.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even de DM525 aangesloten met de nieuwe CAM701. En inderdaad: de box boot niet door. Ook niet na meervoudig proberen. De rode LED op de module gaat niet aan. Duidelijk een probleem met de CI voeding. Eerst opstarten en dan later de CI insteken werkt wel maar zou ik zeker niet aanraden op de lange duur! De voeding wordt continue te zwaar belast en zal eerder vroeger dan later tot problemen leiden.

  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar vreesde ik ook al voor en geef de boodschap zeker door.

 

Fijne avond nog!

 

 

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich best jammer want het impliceert ook dat óf Dream de specificatie van CI sloten aan zijn laars lapt óf dat de CI(+)fabrikant dit juist doet. Het laatste ligt meer voor de hand gezien het feit dat op sommige TV's deze modules ook niet initialiseren. Gelijk probleem met de (illegale) AlphaCrypt R2.2 modules met One4All 2.40 (nu zelfs 2.50) firmware..

Optie: Dream525 verkopen en b.v. een VU+Zero 4K nemen óf de module omruilen voor een Seca3 kaart (al dan niet met module)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De VU+Zero 4K gebruik is als voorbeeld omdat ik deze zelf heb staan in de gastenverblijven. Daar werkt de CAM701 namelijk probleemloos..

 

Kreeg net bericht via het officiële Dream forum. Het is géén spanningsprobleem!! Het probleem doet zich voor met alle CI modules die eigenlijk CI(+) modules zijn. Het is een communicatieprobleem waarbij de box 'denkt' dat de CI+ geinitialiseerd wordt. Nadat de box is gestart kan de CAM701 dus wél veilig worden ingezet :)

 

Dus alleen bij het opnieuw booten moet hij er even uit. Vervelend, maar niet onoverkomelijk. Hoevaak boot je nu eigenlijk?

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Op 1-8-2018 om 21:10 zei Mimisiku:

De VU+Zero 4K gebruik is als voorbeeld omdat ik deze zelf heb staan in de gastenverblijven. Daar werkt de CAM701 namelijk probleemloos..

 

Kreeg net bericht via het officiële Dream forum. Het is géén spanningsprobleem!! Het probleem doet zich voor met alle CI modules die eigenlijk CI(+) modules zijn. Het is een communicatieprobleem waarbij de box 'denkt' dat de CI+ geinitialiseerd wordt. Nadat de box is gestart kan de CAM701 dus wél veilig worden ingezet :)

 

Dus alleen bij het opnieuw booten moet hij er even uit. Vervelend, maar niet onoverkomelijk. Hoevaak boot je nu eigenlijk?

Gaat met deze informatie door het Dream forum nog iets worden gedaan?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet bekend... Het DreamOS 2.5 is een redelijk Duitse aangelegenheid. Men gebruikt daar geen CAM701 maar CI+ van diverse Duitse providers wat daar veel meer prioriteit eist. Het is ook niet heel erg dringend. De CAM701 werkt na het booten gewoon als je hem erin steekt... Wees eerlijk; hoe vaak reboot je de box?

Wat me meer stoort is dat ze CI+ officieel afkeuren (en je ook als zodanig affakkelen), maar stiekum wel beschikbaar maken omdat alle Duitse providers ze gebruiken

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...