Ga naar inhoud


Verschil tussen Kathrein CAS 120 & CAS 124?


Gast patje7of9

Aanbevolen berichten

Op de site van Kathrein kan je de pdf van de CAS 120 downloaden en hoe je deze schotel moet installeren.

Maar voor de CAS 124 zie ik alleen wat technische info van deze schotel en een afbeelding van de voorzijde , geen instructie manueel hoe je deze moet installeren.

Wordt de CAS 124 nog gemaakt?

Er is toch wat zeer weinig info beschikbaar van deze mooie schotel.🙁

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste patje

 

De CAS 124 is een professionele satellietschotel, dit in tegenstelling tot de CAS 120 die voor de consumentenmarkt bedoeld is.

De CAS 124 is zeer degelijk in giet-aluminium uitgevoerd.
Volgens mij is CAS 124 nog steeds leverbaar want in de catalogus van Kathrein Broadband Communication Systems 2015 staat die nog steeds in en deze catalogus wordt zeker niet elk jaar vernieuwd.
Technische informatie over de CAS 124 en CAS 180 is te vinden op pagina 121 van de catalogus: https://www.kathrein.de/fileadmin/media/druckschriften/99812355.pdf

Ik heb een aantal foto's van de CAS 124 bijgevoegd.

 

Kathrein CAS 124.jpg

Kathrein-CAS-124.jpg

Kathrein CAS-124.JPG

Kathrein-CAS-124-2x-lnb-uas-484.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwalitatief zeer hoogwaardige schotels en het geld dubbel en dwars waard.

We hebben er enkele van op het dak staan hier en gebruiken ze vanwege de vormvastheid bij de hoge temperaturen en geen roest bij de zoute aggresieve zeewind vanaf de Gulf. De lak blijft ook mooi en geen bladderen. Nooit geen omkijken naar die dingen.

 

Ik heb nog 2 quattro LNC´s uit privé bezit hiervoor en zal zien dat ik ze vandaag in 2e hands plaats.

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de catalogus staat de foto van de CAS 180 en de foto van de CAS 124 staat er niet tussen (CAS 180, 6 bouten - CAS 124, 4 bouten zonder zijarmen, zo te zien aan de dame die  op de lift staat te wachten.🙂

De CAS 180 is veel te groot om deze te plaatsen.

Nu nog twijfel tussen de CAS 124 of de Gibertini 125 ?

Volgens de technische info heeft de Gibertini 125 wat meer antenne gain dan de CAS 124.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste patje

 

Om de catalogus niet nog groter te maken, is gekozen voor de afbeelding van hun paradepaardje, de CAS 180.

De Gibertini geeft helemaal niet meer versterking.
In de technische specificaties is het volgende te vinden:
Gibertini OP 125 L, 42,60 dB bij 12,75 GHz met de Gibertini EC120-B offset feedhorn. Je moet dus gebruik maken van een flens-lnb met de Gibertini feedhorn om tot deze versterking te komen.
Een Kathrein CAS 124 geeft 42,50 dB bij 12,50 GHz. Dat is 42,67 dB bij 12,75 GHz, meer dus als de Gibertini. Er kunnen normale lnb's gebruikt worden om tot deze versterking te komen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zal jezelf de vraag moeten stellen of je een satelliet wilt ontvangen waarvoor je de afmetingen en versterking van de schotel nodig hebt.

Je koopt die schotel wel voor de rest van je leven, verslijten doet die niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de technische info wegen de CAS 120 & 124 allebei evenveel 18,3/18,4 kg.

En de antenne diameter is ook hetzelfde alsook de andere specificaties.

Je moet dan bij CAS 120 nog een Azimut /Elevatie houder erbij kopen om de schotel te bevesttigen terwijl dat bij CAS 124 al aanwezig is.

Qua prijs kost de CAS 124 toch nog enkele honderden euro's meer en die is ook nergens op voorraad terwijl de CAS 120 toch al beschikbaar is bij enkele shops.

Toch wat jammer dat er geen youtube filmpjes of ervaringen zijn van deze schotels (CAS 120,124 & 180).

Ik zal toch nog wat wachten bij de aankoop van zo'n dure maar toch prachtige schotel.🤔

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...