Ga naar inhoud


Kan HD51 niet benaderen maar de XP1000 wel (satelliet ontvangers)


Loek3000

Aanbevolen berichten

Ik heb dus 2 ontvangers: De XP1000 van MaxDigital en de Mut@nt HD51.

 

Op beide heb ik OpenPLi 6.2 geïnstalleerd. Als ik dubbelklik op "Netwerk" op de desktop, dan ziet hij XP1000 DIRECT, maar na lang zoeken (relatief) kan hij de HD51 niet vinden, het is wel eens gebeurd dat hij deze wel 'zag' als ik de netwerknaam veranderde in de instellingen van de HD51, maar dat duurde dan niet lang voordat ie alweer verdween uit het netwerk lijstje van W10.

 

PS, ik kan wel gewoon via de browser OpenWebif benaderen en FTP doet het ook prima

aangepast door Loek3000

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites


en als je de ontvanger eens terug reboot

en je beveiliging van je pc uit zet wat gebeurt er dan

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@smetje limb.BE dit heb ik al gedaan, ook deze dingen allemaal uitgevoerd, het gekke is, sinds ik het netwerk kan zien, zie ik altijd trouw die XP1000 staan, die vliegt er nooit zomaar uit zoals de HD51 doet..... 

 

@Satneef ik zat al te zoeken naar zoiets, en ik heb al meerdere keren ge-reboot, nu wou ik via telnet samba sluiten en herstarten, alleen weet ik de commando niet...

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Loek3000:

@smetje limb.BE dit heb ik al gedaan, ook deze dingen allemaal uitgevoerd, het gekke is, sinds ik het netwerk kan zien, zie ik altijd trouw die XP1000 staan, die vliegt er nooit zomaar uit zoals de HD51 doet..... 

 

@Satneef ik zat al te zoeken naar zoiets, en ik heb al meerdere keren ge-reboot, nu wou ik via telnet samba sluiten en herstarten, alleen weet ik de commando niet...

Ik heb zelf geen openpli,maar meestal staat dit ergens in je instellingen onder systeem  en dan bij netwerk.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@catw werkgroep is "workgroup" alleen met de komst van 1809 zou dat problemen moeten geven, wat ik niet zo ervaar, ik had dit probleem al eerder.

 

@Tonskidutch heb exact dit zonet geprobeerd, maar krijg steevast een melding dat hij het netwerkpad niet kan vinden, allerlei combinaties heb ik geprobeerd:

 

root / dreambox

root / --- (geen ww)

root / root

root / guest

guest / root

--- / root

 

@Satneef als je onder OpenPLi bedoeld, dan zie ik dat niet, ik kan daar geen samba aan of uitzetten...

 

Is raar toch, via de webbrowser komt ik gewoon op OpenWebif, via het netwerk met Filezilla, geen probleem, maar dus niet via W10 / Netwerk... dan krijg ik aldoor geen verbinding..

 

Trouwens, ik heb een tijdje OpenATV erop gehad, en die werkte wel naar behoren als ik mij dat goed herinner, in het uiterste geval installeer ik even die een paar dagen ermee spelen kijken wat dat oplevert, al vind ik voor mij persoonlijk OpenPLi fijner

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch ofcourse :)..... via de firewall? ja maar die XP1000 ziet ie wel en daar heb ik nooit iets in veranderd....... ik krijg steeds meer het idee het puur met die HD51 te maken heeft icm W10 en OpenPLi....... want met OpenATV werkt alles wel...... XP1000 werkt aldoor...... 

 

Ik ga zo even OpenATV erop zetten, zonder de pc op te starten

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus wat er in OpenPli 6.x anders is dan OpenATV is qua samba protocol en basis configuratie bepaald alles

misschien dat jij die verschillen nu ook kunt aangeven middels een tonen van de inhoud van de bestanden die voor je windows netwerk van belang zijn?

 

Route 66 - Beatmasters Mix

Depeche Mode, Beatmasters

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...