Ga naar inhoud


Kan HD51 niet benaderen maar de XP1000 wel (satelliet ontvangers)


Loek3000

Aanbevolen berichten

dat is vanuit dat standpunt gezien wel een feit dat telt m.b.t. contact hebben en krijgen van windows 10

de voorwaarden zijn echter onduidelijk

is op je windows kast smb 1.0 actief voor clients of niet

is op je receiver een specifieke minimum voor smb / nmb ingesteld

dat kan verschillend zijn op je pC en dus ook op dat Image van voorkeur

 

I Wanna Rock You, Marat Taturas Feat. Levitny Mix

Giorgo Moroder, Marat Taturas, Levitany

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Das een goeie, ik zag net inderdaad dat smb client niet geinstalleerd is op w10... dat ga ik zo doen...

 

hoe stel ik een "specifieke minimum voor smb / nmb" in onder OpenPLi?

 

Ik ga weer terug naar OpenPLi...... youtube werkt niet lekker op die OpenATV en alles zulke grote letters, was even vergeten hoe vervelend ik dat vond...

 

Daarna ga ik hier op W10 even client instellen. en OpenPLi 6.2 opnieuw installeren op de HD51

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb mijn sbm.conf toegevoegd van de HD51, misschien kan je vergelijken.

 

Belangrijkste gedeelte, de share toewijzing en naam,

 

[Harddisk]
path = /media/hdd
read only = no
guest ok = yes
browseable = yes
public = yes
writable = yes
available = yes
create mask = 0777
directory mask = 0777

 

Compleet

smb.conf

 

 

Zo mount ik deze dan,

 

"T:", "\\MUTANT1\Harddisk","root","xxxxxxxx"

 

of via ip adres,

 

"T:", "\\192.168.2.251\Harddisk","root","xxxxxxxx"

 

 

root moet een wachtwoord hebben, anders wil Windows 10 niet meer mappen.

 

Via telnet op de box met het commando  passwd in te stellen.

 

 

 

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh bedankt @peper ik ga er morgen naar kijken, zonet al beetje gedaan en ik zie al wat verschillen...

 

Ook die mount ga ik dan proberen, want eerlijk gezegd had ik het al opgegeven vanmiddag omdat de HD51 uit het niets, zonder iets te hebben gedaan het contact weer verbrak, misschien heeft dat iets met 'keep alive' te maken?

 

Hoe dan ook, thanx!

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Loek3000:

Eh bedankt @peper ik ga er morgen naar kijken, zonet al beetje gedaan en ik zie al wat verschillen...

 

Ook die mount ga ik dan proberen, want eerlijk gezegd had ik het al opgegeven vanmiddag omdat de HD51 uit het niets, zonder iets te hebben gedaan het contact weer verbrak, misschien heeft dat iets met 'keep alive' te maken?

 

Hoe dan ook, thanx!

 

Mooi,

 

Hier nog de .vbs script die ik gebruik om te mounten en power script sbm v1 activeren op Windows 10. Maar dat had je ook al geprobeerd? Was bij mij de oplossing.

 

 

map.vbs

SBM V1 activeren.ps1

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel, dit is mij wel al eerder maanden geleden al gelukt, alleen kwam ik hetzelfde probleem tegen als nu namelijk dat er te weinig ruimte is, MAAR je bracht mij aan het denken naar direct de HDD te koppelen en nu krijg ik die melding niet meer... (ik had dus eerst naar root gemaped)

 

Dank je wel, het is gelukt, die script ga ik later proberen, maar zo lukt het ook al :)

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar,

beste lezer

je leeft nu wel onveilig met je smb 1.0 protocol actief

daarom hadden ze het er ook uit gesloopt uit windows (al meer dan een jaar geleden) en nu brengen jullie het zelf weer terug

 

met ftp en telnet via DCC_E2.exe kun je altijd veilig op je receiver komen zonder dat er een akelig protocol draait op je windows pC

via windows netwerkomgeving alleen als je delen toestaat en op een bepaald protocol configureert hoger dan 1.0

met minimum smb protocoll and maximum smb protocoll voor client en server

I Wanna Rock You, Marat Taturas Feat. Levitny Mix

Giorgo Moroder, Marat Taturas, Levitany

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het waarschuwen...  ik heb een systeemherstel gedaan (smb is dus weer uitgezet) nadat ik alles al geprobeerd had, dus ook de tips van @peper wat op zich goed ging, en ik hem dankbaar ben voor het meedenken. Een gewone simpele net use m: \\192.168.178.11\Harddisk /user:root mijnwachtwoord /persistent:yes /p:yes heb draaien met het systeemstart is voldoende.

 

Waar ik me voorheen in vergiste is: dat als ik een groot bestand wou kopieren dit niet ging en ik een foutmelding kreeg over de omvang vh bestand... maar dat kwam omdat ik de root had gemound...

 

Hoe dan ook, het is inmiddels gelukt, ik zie de HD51 nog steeds niet in het netwerk, maar dat geef ik gewoon op aangezien de HD51 soms vanzelf disconnect.

 

Een scriptje mount het station naar de HDD wat op zich prima is.

aangepast door Loek3000

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Tonskidutch:

maar,

beste lezer

je leeft nu wel onveilig met je smb 1.0 protocol actief

daarom hadden ze het er ook uit gesloopt uit windows (al meer dan een jaar geleden) en nu brengen jullie het zelf weer terug

 

met ftp en telnet via DCC_E2.exe kun je altijd veilig op je receiver komen zonder dat er een akelig protocol draait op je windows pC

via windows netwerkomgeving alleen als je delen toestaat en op een bepaald protocol configureert hoger dan 1.0

met minimum smb protocoll and maximum smb protocoll voor client en server

Welnee ik werk nog altijd met SMB 1.0 en kan dat ook niet veranderen want de gebruikte apparatuur is closed source. Bij Windows 10 kun je het 1.0 protocol gewoon aanzetten en gebruiken. Heel veel bedrijven gebruiken nog altijd 1.0 als ze dat uit Windows 10 hadden gesloopt had Microsoft ineens een heel stuk minder Windows 10 gebruikers gehad.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is het probleem, heb ook nog een oude NAS van Lacie,  dus heb ook geen keuze.

Maar FTP is inderdaad een optie.

 

 

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...