Ga naar inhoud


Op zoek naar nieuwe ontvanger


ronny forgeron

Aanbevolen berichten

Sinds 2008 gebruik ik naar alle tevredenheid een Dreambox 800Hd met sata pvr voor satelietontvangst.

Nu dvb t2 komt, wil ik van canal digitaal af en een ontvanger aanschaffen voor combo ontvangst sat en dvb t2, dus alle fta zenders via sat en npo gratis via dvb t2

Nu ben ik al tijden aan het grasduinen op internet naar een geschikte ontvanger, maar tot nu toe zonder succes. Wat ik zoek moet een HDMI uitgang hebben voor naar de tv, en een component YPbRb middels drie RCA of component via de scart (zoals de dreambox 800 heeft) om aan te sluiten op mijn Slingbox ProHD.

En ook PVR mogelijkheden.

De SAB Titan Combo lijkt wat, maar de scart is alleen RGB begrijp ik. En dan moet je weer een dure converter aanschaffen die meer kost dan de ontvanger..

Iemand hier die een ontvanger weet?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je zou in Duitsland een Dreambox 525 Combo kunnen bestellen, en er een toslink (vanuit de optische aansluiting achter) op kunnen aansluiten. Vervolgens kun je de component ook weer gebruiken. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie. Wat is de toslink? Is de optische aansluiting niet enkel voor audio? Ik had de dreambox 525  combo ook al op nederlandse sites en bij mediamarkt duitsland gezien. Daar wordt naast hdmi 3x2 rca vermeldt, maar op de plaatjes is alleen hdmi te zien en de optische? aansluiting?

En waar zou ik de toslink kabel dan op moeten aansluiten? De tv heeft hdmi en de Slingbox rood groen blauw component plus rood wit audio rca connectors. Nu gebruik ik een verloopkabel scart component.

aangepast door ronny forgeron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zul je denk ik toch op die gang-hu splitter moeten wachten. Ik vermoed dat er geen satontvangers met componentaansluiting meer komen. Jij bent er tenslotte al naar op zoek geweest.

Maar wie er een weet mag het zeggen.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou in China kun je geen NPO streams bekijken, ook geen BVN. En dat ligt niet aan chinese beperkingen of zo maar aan de nieuwe NPO software. In het verleden kon ik gewoon Uitzending gemist bekijken.

Er hoeft geen echte component uitgang te zijn, maar via scart is er soms ook component zoals bij mijn huidige Dreambox. 

Of ik moet alles nieuw kopen, nieuwe ontvanger, nieuwe slingbox, nieuwe iPad etc. Wat te duur voor deze pensionado

aangepast door ronny forgeron
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei Tonskidutch:

tijd voor een moderne sling

Een moderne sling kan helaas niet met een Slingcatcher overweg. En daar gebruik ik er drie van. Meestal komt dan de reactie, moderne sling streamt naar bv je IPad en dan naar een Chromecast. Ja dat kan in NL werken maar in China werkt een Chromecast niet omdat dat ding altijd over internet contact zoekt met Google en die club is hier uit de gratie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...