Ga naar inhoud


Op zoek naar nieuwe ontvanger


ronny forgeron

Aanbevolen berichten

Op 23-10-2018 om 12:27 zei ronny forgeron:

Dank voor je reactie. Wat is de toslink? Is de optische aansluiting niet enkel voor audio?

 

2 uur geleden zei ronny forgeron:

Op het toslink verhaal beantwoord je mijn vraag niet 

Ten eerste kun je natuurlijk ook eerst even googelen voordat je de mij de vraag opnieuw stelt, en ten tweede geef je zelf het antwoord al.

Het antwoord was "je hebt gelijk", maar dat wist je dus al, en daarom dacht ik dat de vraag was afgedaan.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Om terug te komen op je vraag. Voldoet de nieuwe VU+ Duo 4K aan je eisen? 

 

 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Noordzee:

Om terug te komen op je vraag. Voldoet de nieuwe VU+ Duo 4K aan je eisen? 

 

 

 

 

 

zou rond de 399€ komen 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hm, nee, ik wil zowel sat ontvangst als dvb t2 en in china op mijn tv scherm niet op een pc. Dus de slingbox en de catcher voldoen prima.

maar vanmiddag al doorzoekend stuitte ik op de Vu+ duo2, die heeft zowel hdmi als component dus dat is de oplossing denk ik. Alleen nog een skin voor de remote bij slinggebruik vinden, merk VU staat daar niet vermeld

dank voor het meedenken inieder geval

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

De Gang-Hu splitter wordt niet meer geleverd en de website is verdwenen. Via een amerikaans blog kwam ik erachter dat Sling daar nu een andere splitter/omzetter adviseert, van Frontier Factory ( dat merk stond ook op de Gang-Hu boxjes als fabrikant) . Kost wel meer ,

$ 79 plus verzendkosten uit California.

Als ik weer in NL ben eens kijken hoe ik die kan krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Nog steeds niets gevonden maar de oude dm800 draait nog.. Nu grasduinde ik wat in het forum en ik vond oudere bijdragen over de dm525combo. Die zou zowel sat als t2 aankunnen? En iets over de dm7020 met sat en na software aanpassing ook t2 met hvec? ( volgens forummer Colombo)

De dm 525combo is nergens te koop, vreemd. Forummer Mimisiku heeft er één zie ik. Kan hij me meer vertellen? Heeft me al eens geholpen met vastlopen dreambox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat leuk dat je dat nog herinnerd. Je valt met je neus in de roomboter :) 

Sinds 9-Juli is Noord-Holland ook toegetreden tot DVB-T2. Heb even een antenne aan de DM525-Combo gehangen en gescanned. Vond keurig alle programma's en de FTA kanalen gaven keurig beeld. Zou denken dat NPO ook "HD" in de zendernaam zou zetten maar het heet gewoon NPO 1, NPO 2 en NPO 3. TVNH is de enige regionale zender. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar waar heb je de combo dan vandaan? Is alleen in Duitsland te koop maar dan werkt canal digitaal niet hier, in NL wordt alleen een 525 met of alleen S2 of alleen C/T2 geleverd incl programmeren softcam voor Canal Digitaal. De 7080 en 920 ook niet als combo leverbaar, wel in Duitsland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon bij een welbekende dealer in Duitsland besteld. Met 5 werkdagen in huis. Vraag is alleen of hij nú nóg leverbaar is.. Zo ja, dan ben je rond €140 klaar.

 

Mocht het lukken met een DM525-Combo dan heb ik wel een paar leuke tips voor je.

 

Er draait bij mij DreamOS2.5 op, 16GB USB stick (klein formaat) met MrBig, DreamFlash, dBackup en UserScript. Zo heb je net als op de grote DM-broers 2GB flash, data partitie en swap. Buiten de lagere SoC snelheid kun je alles wat de grote DM-broers ook kunnen..

 

En uiteraard kun je met mijn instellingen ook gewoon een Canal Digitaal kaart gebruiken! (óf CAM701), TV-Vlaanderen, Ziggo (Irdeto óf Nagra), HD+ etc. etc.

aangepast door Mimisiku
Canal Digitaal info

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog steeds te koop :)

 

 

IMG_0999.PNG

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt fantastisch. Sommige dingen die je noemt gaan me wel even boven de pet. In 2008 toen ik de 800hd kocht heeft * alles voor me ingesteld, sindsdien heb ik me er meer eigen mee gemaakt maar niet genoeg dus hulp wordt zeer gewaardeerd.

aangepast door ceesv
Naam verwijderd i.v.m. privacy
Link naar reactie
Delen op andere sites

De DM525-Combo heeft naar de huidige standaard minimaal geheugen. Dit is naar een gangbaar 1GB of zelfs 2GB te brengen m.b.v. een USB stick en de plugin MrBig. Hiermee creëer je écht flashgeheugen (de box start er ook van) en kun je dit ook ongelimiteerd gebruiken. Dit is veel beter dan de oude FlashExpander die alleen de 'var' verplaatste.

De rest van het moois zorgt voor de ondersteuning van de softcam, CI(+), applicaties, picons e.d.

Zo creëer je een 'dikke' dreambox op de kleine box.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...