Ga naar inhoud


Geen weergave slideshow bij DAB zenders


tweety86

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Old Satterhand zei:

 

Ik heb gisteren een menu-item ontdekt dat die koppeling mogelijk maakt en ook kan verbeteren, door de juiste regio / plaats in te voeren.

Hoewel ik me realiseer dat dat menu-item bij jou waarschijnlijk niet te vinden is, hebben waarschijnlijk anderen daar wat aan.

 

Dit is het betreffende item uit het instellingen menu:

162665522_DAB-FMinstellen.JPG.c65edc58a29ef7ab501edc8c34352a2f.JPG

 

Als je die hebt gekozen krijg je het volgende plaatje. Het zijn de 2 koppelingen voor de logo's en slideshows voor resp. FM en DAB.

Als de koppeling nog niet aan staat, dan aanzetten.

Staat die wel aan, dan eerst uitzetten/aanzetten en vervolgens de plaats opzoeken. Het lijkt op de keuze die je aantreft bij Lokale radio instellen, maar is niet hetzelfde. Je kunt wel, als je de plaats hebt gekozen, deze instelling ook voor Lokale radio laten gelden.

Service_Following.JPG.85e7450df35566d5dec0c2fdb00f2f52.JPG

 

 

Ik heb die instelling ook opnieuw gedaan, en geloof het of niet, de logo plaatjes schieten te voor schijn, zelfs al vóór de tuner is gelockt op de zender.

 

Ook lijkt het erop dat ik nu een slideshow ontvang op diverse zenders, die ik er eerst niet op zag. Maar dat kan ook zijn ten gevolge van wijzigingen van de provider. En dat gekke pictogrammetje rechtsonder heb ik ook nog nooit gezien. Wellicht een update van de fabrikant?

slideshow_NPOradio2.JPG.1a1f91de9b5e9fe8c9bcf6e0acc89e54.JPG

 

Ik ga dit snel proberen, zit nu in isolatie ivm corona.... Duidelijk alle omikron symptomen. 😬. Bedankt voor de tip, ik laat zsm weten wat er bij mijn radio mogelijk is en het resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uren geleden, HansDigitalRadioMan zei:

Ik ga dit snel proberen, zit nu in isolatie ivm corona.... Duidelijk alle omikron symptomen. 😬. Bedankt voor de tip, ik laat zsm weten wat er bij mijn radio mogelijk is en het resultaat.

 

4 uren geleden, HansDigitalRadioMan zei:

Ik ga dit snel proberen, zit nu in isolatie ivm corona.... Duidelijk alle omikron symptomen. 😬. Bedankt voor de tip, ik laat zsm weten wat er bij mijn radio mogelijk is en het resultaat.

 

Ik heb even op mijn i200 gekeken, maar ik heb deze menu's helaas niet. Wel "FM Instellen", daaronder kun je slechts de gevoeligheid van de ontvangst instellen, DAB Instellen en die Service-Following instellingen heb ik helemaal niet. Ik zal proberen van Telestar alsnog de firmware te krijgen die bij mijn radio hoort. Dan is dat maar geprobeerd. Maar ik verwacht er weinig van, want die firmware HAD ik al in de radio, toen ik ivm de problemen met de plaatjes op zoek ben gegaan naar een nieuwere/betere firmware. De firmware die er oorspronkelijk in zat, heeft tot die tijd altijd aangegeven dat er geen update is. Ik denk dus dat Telestart geen nieuwe firmware voor mijn radio heeft gemaakt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, HansDigitalRadioMan zei:

zit nu in isolatie ivm corona.... Duidelijk alle omikron symptomen

 

Da's niet zo best. Ik hoop dat je er niets aan over houdt.

 

Ik ben ook benieuwd of het bij jou werkt.

Ik ben er inmiddels wel achter wat dat icoontje betekent. Het geeft aan dat er op internet gegevens zijn gevonden.

Er zijn een aantal zenders waar dat icoontje verdwijnt. b.v de beide kink zenders. Alleen Kink alt rock geeft na enige tijd wel een logo weer.

aangepast door Old Satterhand
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, HansDigitalRadioMan zei:

de problemen met de plaatjes

 

Het kan best zijn dat de problemen met die vervormde plaatjes inmiddels grotendeels zijn opgelost. Ik heb er b.v. nauwelijks last meer van.

Het was natuurlijk wel enige jaren geleden dat je dat probleem ervaarde. En ik heb de indruk dat er nog dagelijks aan wordt gesleuteld.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-2-2022 om 17:34, Old Satterhand zei:

 

Het kan best zijn dat de problemen met die vervormde plaatjes inmiddels grotendeels zijn opgelost. Ik heb er b.v. nauwelijks last meer van.

Het was natuurlijk wel enige jaren geleden dat je dat probleem ervaarde. En ik heb de indruk dat er nog dagelijks aan wordt gesleuteld.

Uuuh, nee, totdat ik dus via het andere forum bij Mediasat die firmware file gevonden had, had ik die verminkte logo's, zeer recent dus nog. Met de "mediasat" Firmware is dat veranderd naar "Geen logo's"....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit bericht verstuurd naar Telestar via hun contact formulier. Ik hou jullie op de hoogte van hun reactie, als die al komt.

 

Hallo:

Ich bitte dringend um zusendung der letzte Firmware für mein Radio, seriennummer 40424035232003.

Ich hatte Ihnen schone eher Emails geschickt zum Thema. Das Radio zeigt die Senderlogo's nicht an im DAB+ Empfang. Sie haben mich Ruckfragen gestellt die ich beantwortet habe, Ihre Reaktion bleibt aber leider aus.

In der Suche nach eine Lösung habe ich eine Firmware Datei gefunden bei Mediasat, diese Firmware soll angeblich nicht für mein Radio geeignet sein, da es auf Spotify hinzufügt. Ich habe diese Firmware jedoch aufspielen können, das hat aber das problem der Logo's nicht behoben.

Bitte, schicken Sie mir doch mal die entgultige, letzte Firmware für mein Radio in dem alles funktioniert.

Freue mich auf Ihr Bericht.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Keurig Duits, @HansDigitalRadioMan. Afwachten en het beste er van hopen dan maar.

Ik heb overigens op mijn ontvanger die koppeling naar internet maar gauw weer uitgezet.

Hij werd er hevig instabiel van. Die slides uit de slideshow zijn klaarblijkelijk teveel voor het geheugen van deze ontvanger.

 

Ik doe het wel met de zenderlogos uit de DAB stream. Die doen het goed op vrijwel alle zenders.

Heb ik tenminste weer een wekkerradio die me op tijd wakker maakt.

En dan kan Mark Suckerberg mijn ipnummer niet meer verpatsen aan bv. QMusic, die me middels advertenties op NU.nl proberen over te halen om naar ze te luisteren. Ja, ik gebruik een adblocker. Ik had Qmusic geruime tijd aan gehad om hun slideshow te checken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Old Satterhand zei:

Keurig Duits, @HansDigitalRadioMan. Afwachten en het beste er van hopen dan maar.

Ik heb overigens op mijn ontvanger die koppeling naar internet maar gauw weer uitgezet.

Hij werd er hevig instabiel van. Die slides uit de slideshow zijn klaarblijkelijk teveel voor het geheugen van deze ontvanger.

 

Ik doe het wel met de zenderlogos uit de DAB stream. Die doen het goed op vrijwel alle zenders.

Heb ik tenminste weer een wekkerradio die me op tijd wakker maakt.

En dan kan Mark Suckerberg mijn ipnummer niet meer verpatsen aan bv. QMusic, die me middels advertenties op NU.nl proberen over te halen om naar ze te luisteren. Ja, ik gebruik een adblocker. Ik had Qmusic geruime tijd aan gehad om hun slideshow te checken.

Dank. Dat gaat me goed af. Ben zelf veel met support voor (andere) technische produkten bezig, ook voor Duitse klanten, dus het is me niet vreemd.


Als ik alles zo overzie is dit het eerste en laatste produkt dat ik van Telestar heb gekocht. Net nog een Duits forum gevonden waar hel en verdoemmenis wordt gesproken over de support van Telestar. Of beter gezegd, het niet of nauwelijks bestaan van die support.... Slechts een enkeling krijgt antwoord, de meesten totaal niet.

Duidelijk is dat de software in de radios van Telestar aan alle kanten rammelt, gezien ook jouw bevinding dat de radio instabiel wordt van de DAB/Internet koppeling. Dit soort dingen mogen gewoon niet. 't Is hevig jammer dat zo'n fabrikant het op dit punt zo laat afweten. Ik vind de Dabman radio's qua vormgeving, mogelijkheden en geluidskwaliteit namelijk meer dan prima. Jammer dat het dan op de besturingssoftware zo ontzettend mis gaat dat ik een volgende aankoop van Telestar wel uit m'n hoofd zal laten.

 

Mocht ik toch antwoord van Telestar krijgen, dan laat ik het natuurlijk weten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, HansDigitalRadioMan zei:

Ik vind de Dabman radio's qua vormgeving, mogelijkheden en geluidskwaliteit namelijk meer dan prima. Jammer dat het dan op de besturingssoftware zo ontzettend mis gaat dat ik een volgende aankoop van Telestar wel uit m'n hoofd zal laten.

 

Helemaal mee eens! En ik had nog wel zoveel vertrouwen in dit merk.

Ik maak er zelfs reclame voor! ☺️

telestar.thumb.jpg.6e418012ca1854bffbacda245292e4b1.jpg

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-2-2022 om 15:52, Old Satterhand zei:

Keurig Duits, @HansDigitalRadioMan. Afwachten en het beste er van hopen dan maar.

Ik heb overigens op mijn ontvanger die koppeling naar internet maar gauw weer uitgezet.

Hij werd er hevig instabiel van. Die slides uit de slideshow zijn klaarblijkelijk teveel voor het geheugen van deze ontvanger.

 

Ik doe het wel met de zenderlogos uit de DAB stream. Die doen het goed op vrijwel alle zenders.

Heb ik tenminste weer een wekkerradio die me op tijd wakker maakt.

En dan kan Mark Suckerberg mijn ipnummer niet meer verpatsen aan bv. QMusic, die me middels advertenties op NU.nl proberen over te halen om naar ze te luisteren. Ja, ik gebruik een adblocker. Ik had Qmusic geruime tijd aan gehad om hun slideshow te checken.

Goed nieuws en slecht nieuws. Het goede nieuws eerst, ik heb zowaar een antwoord gekregen. Het slechte nieuws, ik heb er wederom niets aan, dus gelijk maar weer een reactie teruggestuurd:

 

Van: "service@telestar.de" <service@telestar.de
 

Verzonden: 14-2-2022 07:05:42
Onderwerp: Re: [Ticket#2022020710000192] telestar.de - Kontaktformular Deutsch - "Radios"

Hallo Herr 
 
die letzte aktuelle Software erhalten Sie wenn Sie bei bestehender
Internetverbindung Menü>Einstellungen>Softwareaktualisierung aufrufen.
 
 
mit freundlichen Grüssen
Telestar Service

 

 

Van: "Hans 
Aan: "service@telestar.de" <service@telestar.de>
Verzonden: 14-2-2022 08:39:49
Onderwerp: Re[2]: [Ticket#2022020710000192] telestar.de - Kontaktformular Deutsch - "Radios"

 

Hallo,

Bitte lesen Sie doch meine Frage und dazu gegebene Information.

 

Ich habe angeblich jetzt die falsche Firmware auf mein Gerät, das nicht zu meinen Model gehört.

Das wird mit einem Online-Aktualisierung nicht behoben.

 

Ich bitte also um zusendung der letzte Firmware-Datei der für mein Gerät gedacht ist.

Seriennummer 40424035232003

 

Mit freundlichen grüßen,
Hans

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@HansDigitalRadioMan Je bent in de haast vergeten je emailadres weg te halen. Dat kun je maar beter doen anders wordt je binnenkort bedolven onder de aanbiedingen van DAB radio's.

 

Maar even goed weer een triest antwoord van die club. 😒

 

Er is wellicht nog 1 ding wat je kunt proberen, als je dat nog niet hebt ingesteld.

Als je het item "Lokale radio" hebt op je ontvanger moet je dat eens invullen. Wellicht staat dat nog ingesteld op een Duits adres.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Old Satterhand zei:

@HansDigitalRadioMan Je bent in de haast vergeten je emailadres weg te halen. Dat kun je maar beter doen anders wordt je binnenkort bedolven onder de aanbiedingen van DAB radio's.

 

Maar even goed weer een triest antwoord van die club. 😒

 

Er is wellicht nog 1 ding wat je kunt proberen, als je dat nog niet hebt ingesteld.

Als je het item "Lokale radio" hebt op je ontvanger moet je dat eens invullen. Wellicht staat dat nog ingesteld op een Duits adres.

 

Heel dom van mij inderdaad, maar heel apart, ik zie de mogelijkheid om mijn bericht te wijzigen niet meer.... Het lijkt wel alsof die mogelijkheid op mijn profiel is uitgeschakeld. (Update: Ik kan het wél voor nét geplaatste berichten, maar niet meer voor de eerder geplaatste berichten!)

 

Lokale radio had ik inderdaad al ingesteld, met dezelfde gedachte, maar het heeft niets veranderd....

aangepast door HansDigitalRadioMan
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb zowaar weer een reactie gehad van Telestar en hen de gevraagde info gegeven als hieronder. Word vervolgd...

 

PS: Ik ben verrast door het versienummer dat nu lijkt te eindigen op een zeer recente datum. Geen idee eigenlijk wat die DB:XXXX precies betekent. In elk geval doen de zenderlogo's het nog niet, ook als dit een zeer recent geupdate firmware is. Ik heb niets gemerkt van een update, de radio heeft er niets over gemeld op of na 23 feb.

 

------ Doorgestuurd bericht ------
Van: "Hans"
Aan: "service@telestar.de" <service@telestar.de>
Verzonden: 25-2-2022 09:48:36
Onderwerp: Re[3]: [Ticket#2022020710000192] telestar.de - Kontaktformular Deutsch - "Radios"


Guten Tag!

Danke für Ihre Rückmeldung.

Systeminfo: TN9SHK61-i104h**ad-i104a-(DB:20220223)

Eine Revisionsnummer gibt es auf mein Radio nicht.

Met vriendelijke groet,


Hans ***

***

***

Mobiel: ***


------ Origineel bericht ------
Van: "service@telestar.de" <service@telestar.de>
Aan: "Hans"
Verzonden: 24-2-2022 16:39:32
Onderwerp: Re: [Ticket#2022020710000192] telestar.de - Kontaktformular Deutsch - "Radios"

Sehr geehrter Herr Hans,
 
bitte teilen Sie uns mit, welchen Softwarestand Ihr Radiogerät aktuell
aufweist.
 
Der Softwarestand kann im Menü unter "Informations-Center" -->
"Systeminformation" ausgelesen werden (1. Zeile Laufband).
 
Ebenfalls könnte auf der Geräterückseite ein Zusatz angegeben sein (z. B.:
„Rev.2“, „Rev.3“). Bitte teilen Sie uns mit, sofern vorhanden, welche
Revisionsnummer angegeben ist.
 
Sie erhalten nach Eingang der benötigten Informationen schnellstmöglich
passende Software zugesendet, die eventuell trotz falscher Software auf das
Gerät übertragen werden kann.
 
 
Mit freundlichen Grüßen
TELESTAR Service
 
 

aangepast door ceesv
Prive adres en telefoon nummer verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, HansDigitalRadioMan zei:

Ik heb zowaar weer een reactie gehad van Telestar en hen de gevraagde info gegeven als hieronder. Word vervolgd...

 

Da's mooi! Het lijkt er toch echt op dat ze het probleem erkennen en hebben het naar een hoger echelon getild.

Hoewel ze het lijstje met de revisienummers en de bijbehorende serienummers kennelijk niet konden vinden.

 

1 uur geleden, HansDigitalRadioMan zei:

Ik ben verrast door het versienummer dat nu lijkt te eindigen op een zeer recente datum. Geen idee eigenlijk wat die DB:XXXX precies betekent. In elk geval doen de zenderlogo's het nog niet, ook als dit een zeer recent geupdate firmware is. Ik heb niets gemerkt van een update, de radio heeft er niets over gemeld op of na 23 feb.

 

Ja dat DB nummer geeft inderdaad een recente revisie aan. Daar merk je niks van, dat gaat ongemerkt en op de achtergrond.

Geen enkele info over te vinden bij die fabrikant.

Dat er niets gewijzigd is met die zenderlogo's is natuurlijk logisch. De software is weliswaar bijgewerkt maar het is nog steeds de verkeerde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...