Ga naar inhoud


Geen weergave slideshow bij DAB zenders


tweety86

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden, dunhans zei:

Ook ik ben al jarenlang bezig om een radio te vinden die op het display, het platenhoesje of het zenderlogo weergeeft, en ik ben tot de conclusie gekomen dat die er eigenlijk niet zijn.

 

Dan heb ik een tip voor je: de Imperial Dabman i205 (CD) geeft alle logo's en platenhoesjes prima weer.

Zowel bij DAB als bij Internet Radio.

 

Wel is het zo dat die kastjes een beperkt werkgeheugen hebben en dan kan het zijn dat als je snel zapt, de plaatjes achterwege blijven.

Dan moet je even wachten met zappen (of de ontvanger even op standby zetten) totdat de software de oude plaatjes heeft gewist, zodat er weer ruimte komt voor nieuwe plaatjes.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


@Old Satterhand Ik heb de Imperial i600 gehad en inderdaad die gaf alle plaatjes weer, maar ook ontzettend traag met switchen tussen dab en internet en spotify en fm en daarom heb ik die ook maar weer op MP verpatst.......

Noem ze maar op, Pioneer/Yamaha/Philips/Ruark/Roberts/Auna enz, enz, en ook die basketbal die @Noordzee heeft, ik heb er zoveel uitgeprobeerd, echt niet normaal!

  • Like 1

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zag het er in 2020 uit tijdens de test. Hopelijk vanaf volgende week voor vast. Dan heeft @HansDigitalRadioMan daar waarschijnlijk ook wat aan. Want dan werken die zenders op dezelfde manier als nu al NPO 1.

 

image.thumb.png.d805199c92e5943e2dd5ae70c569a57a.png

 

image.thumb.png.f6eb18a90bd63c0bcad6b8fea1e8b2b4.png

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben in het bezit van een Imperial Dabman i400

Ik kan het toestel niet aanraden, ik stel een ernstig gebrek vast:
-Als het teveel zenders binnenleest, overschrijft de tabel met de zenders, de code van het toestel. 

 

Ik heb het bovenstaande vastgesteld na het koppelen van een externe antenne.   Ik merkte eerst dat er meermaals dezelfde zenders die deel uitmaken van 1 multiplex in de zenderlijst stonden. 

Het afspelen van de zenders lukte.  Tot ik het toestel afzette en 's anderdaags terug opzette.

Toen moest ik alles opnieuw inscannen, etc   het toestel crashte, etc.

Zelfs na fabrieksreset, software update en dergelijke blijft het crashen.

 

Ik heb terug het spriet antennetje gekoppeld, vele malen gereset, scan update etc,....  En plots enkele weken later was het stabiel.

Nu werkt het stabiel met 61 zender ingescand.  Ik weet niet bij hoeveel extra zenders het crasht.  Veel extra zenders kan het toestel niet aan: een in de verkeerde richting gerichte antenne op zolder, is voldoende om het te doen vastlopen.

 

Er staat de laatst beschikbare software versie op.  Ik heb de fabrikant een email gestuurd met mijn klachten, nooit geen antwoord gekregen.
1 jaar later wordt het toestel nog steeds verkocht met dezelfde firmware versie. 


Ik koop geen producten meer van deze fabrikant!
 

 

 

 

 

aangepast door Skoopy
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Skoopy zei:

Ik heb het bovenstaande vastgesteld na het koppelen van een externe antenne.   Ik merkte eerst dat er meermaals dezelfde zenders die deel uitmaken van 1 multiplex in de zenderlijst stonden. 

 

Dan heb je de radio een te sterk signaal gegeven. Er ontstaat dan vervorming die kan leiden tot de ontvangst op spiegelfrequenties.

De Dabman heeft geen externe antenne nodig. Je hebt prima ontvangst als je de antenne inschuift tot zo'n 48 cm.

Dan heb je geen spiegels en je geheugen loopt niet vol door de errorcorrecties vanwege de verminkte ontvangst.

 

13 uren geleden, Skoopy zei:

-Als het teveel zenders binnenleest, overschrijft de tabel met de zenders, de code van het toestel. 

 

Leuk gevonden, maar dat kan helemaal niet. De firmware staat in het flashgeheugen, dat laat zich niet zo eenvoudig overschrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Old Satterhand zei:

 

Dan heb je de radio een te sterk signaal gegeven. Er ontstaat dan vervorming die kan leiden tot de ontvangst op spiegelfrequenties.

De Dabman heeft geen externe antenne nodig. Je hebt prima ontvangst als je de antenne inschuift tot zo'n 48 cm.

Dan heb je geen spiegels en je geheugen loopt niet vol door de errorcorrecties vanwege de verminkte ontvangst.

 

 

Leuk gevonden, maar dat kan helemaal niet. De firmware staat in het flashgeheugen, dat laat zich niet zo eenvoudig overschrijven.

@Old Satterhand .  Sorry, maar deze redeneringen houden geen steek!

> Dus zwakkere zender zijn niet te ontvangen omdat ik dan ook de spiegel frequenties van sterke zender het onmogelijke maken?

> de lijst die samen wordt gesteld van zenders> die wordt toch ook in flashgeheugen gezet?   Want net zoals de firmware, onthoudt het toestel de lijst van zenders als het toestel geen spanning heeft.
En wat is trouwens de relevantie van het type geheugen?   Teveel zender binnen scannen leidt tot het overschrijven van code, en het toestel crasht!

Dat de klassieker slechte code die om het even welke software doet vastlopen.

 

Klinkt alsof de gebruiker verantwoordelijk is voor het vastlopen van het toestel.  Klinkt een beetje zoals het 'normaal is' dat je een windowsserver regelmatig moet rebooten, omdat er memory leaks in de code zitten.  Dat is het resultaat van slecht geschreven code!   Het hoort gepatcht te worden door de fabrikant.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-1-2022 om 21:47, Skoopy zei:

Ik ben in het bezit van een Imperial Dabman i400
 ik stel een ernstig gebrek vast:
-Als het teveel zenders binnenleest, overschrijft de tabel met de zenders, de code van het toestel. 

 

Ik heb het bovenstaande vastgesteld na het koppelen van een externe antenne.   Ik merkte eerst dat er meermaals dezelfde zenders die deel uitmaken van 1 multiplex in de zenderlijst stonden. 

Het afspelen van de zenders lukte.  Tot ik het toestel afzette en 's anderdaags terug opzette.

Toen moest ik alles opnieuw inscannen, etc   het toestel crashte, etc.

 

Ik heb terug het spriet antennetje gekoppeld, vele malen gereset, scan update etc,....  En plots enkele weken later was het stabiel.

Nu werkt het stabiel met 61 zender ingescand.  Ik weet niet bij hoeveel extra zenders het crasht.  Veel extra zenders kan het toestel niet aan: een

 

Ik heb ook een dabman (i200) en kan bevestigen; vanaf 100 DAB+ zenders en meer doet het toestel vreemd. Met bovenstaande symptomen. 
Eens het aantal ingelezen DAB+ zenders weer onder de 100 zit, werk het toestel weer naar behoren. Daarom verdwijnen er een pak zenders bij het uitschakelen van het toestel. 
 

 

aangepast door stevenvc19
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
32 minuten geleden, Skoopy zei:

Teveel zender binnen scannen leidt tot het overschrijven van code, en het toestel crasht!

Normaal zal het geheugen beheer ervoor zorgen dat dit niet gebeurt.

 

Je gaat ervan uit dat het operating systeem geadresseerd is achter het zender geheugen, dat is doorgaans niet zo ingericht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@stevenvc19 interessant om te weten dat andere types dabman dezelfde bug hebben.
En het maakt het des te straffer dat dit niet wordt gepatcht


Ik veronderstel dat het toestel tijdens het inscannen een voorlopige tabel opbouwt van alle te ontvangen zenders inclusief de mirrors, met een attribute met de kwaliteit van de zender.
Na het inscannen, bekijkt het toestel de lijst, en bouwt een nieuwe lijst op met de unieke, sterkste zenders.
Het loopt verkeert bij het opbouwen van de voorlopige tabel. 

 

Ik bevestig je redenering: ergens rond de 100  overschrijft die tabel code.  De dubbele zenders uit de tabel halen gebeurt niet meer.  En dat krijg je het fenomeen dat jij beschrijft.  Na het afzetten verdwijnen er zenders, enz.

Als het aantal ingescande zenders nog groter wordt (160 à200), dan krijg je pas problemen!

Factory reset, enz lost het probleem echt op.  Ik had het bijna opgegeven: telkens ik het toestel opzette, moest ik flashen, inscannen,...  Na enkele weken is het in orde gekomen. Geen idee waarom, maar nu blijft het op de bijgeleverde sprietantenne staan.

 

Ik ben nog steeds op zoek naar een degelijk toestel, met aansluiting voor een externe antenne, dat ik op mijn versterker kan koppelen.
Het aanbod is beperkt, en ik ben niet van plan om 300 of 400 euro te betalen voor een DAB+ ontvanger.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen bedankt voor alle reacties. @Noordzee gaat er bij jouw weten volgende week iets veranderen bij de NPO's qua uitzending van de plaatjes?

 

Ook met ingeschoven antenne (iemand reageerde: het kan ook teveel signaal zijn) hou ik hetzelfde fenomeen. En overigens nog steeds goeie DAB ontvangst.

 

Bijgaand plaatjes van de Dabman i200 en de Argon Audio Stream3. De Argon laat gewoon op alle zenders de logo's zien, de i200 bij NPO alleen op NPO1, niet op NPO2/3/4/5 en op de meeste andere zenders ook niet.

 

WIN_20220126_10_26_49_Pro.jpg.906d6e8d812730878fc1a6dfacf17659.jpgWIN_20220126_10_26_32_Pro.jpg.2531e51d5143f43b9c3b6b93b148874a.jpg

WIN_20220126_10_51_13_Pro.jpg

WIN_20220126_10_51_41_Pro.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik het met jullie eens ben. De firmware is slecht geschreven en veroorzaakt memory problemen.

 

1 uur terug, Skoopy zei:

> Dus zwakkere zender zijn niet te ontvangen omdat ik dan ook de spiegel frequenties van sterke zender het onmogelijke maken?

 

Ja, helaas werkt dat zo bij dit soort eenvoudige ontvangers.

Als je hiermee wilt DX-en dan zul je dus maatregelen moeten nemen om de sterke zenders te vermijden.

Dat kan door een richtantenne te gebruiken in combinatie met een bandpass filter.

 

1 uur terug, Skoopy zei:

> de lijst die samen wordt gesteld van zenders> die wordt toch ook in flashgeheugen gezet?   Want net zoals de firmware, onthoudt het toestel de lijst van zenders als het toestel geen spanning heeft.

 

De ontvanger beschikt over backup spanning. Daarmee worden o.a. het vluchtige geheugen en ook de Real Time Clock van spanning voorzien.

 

1 uur terug, Skoopy zei:

Klinkt een beetje zoals het 'normaal is' dat je een windowsserver regelmatig moet rebooten, omdat er memory leaks in de code zitten.

 

Haha, dat is niet de code van de server maar die van slecht geschreven applicaties.

Windows server wordt algemeen beschouwd als de meest stabiele. Ik heb er een dag en nacht aanstaan. (WS2016)

 

1 uur terug, stevenvc19 zei:

Ik heb ook een dabman (i200) en kan bevestigen; vanaf 100 DAB+ zenders en meer doet het toestel vreemd.

 

En ontvang je die op een sprietje? Wellicht heeft de ontwerper daar inderdaad geen rekening mee gehouden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Skoopy zei:

@stevenvc19 interessant om te weten dat andere types dabman dezelfde bug hebben.
En het maakt het des te straffer dat dit niet wordt gepatcht


Ik veronderstel dat het toestel tijdens het inscannen een voorlopige tabel opbouwt van alle te ontvangen zenders inclusief de mirrors, met een attribute met de kwaliteit van de zender.
Na het inscannen, bekijkt het toestel de lijst, en bouwt een nieuwe lijst op met de unieke, sterkste zenders.
Het loopt verkeert bij het opbouwen van de voorlopige tabel. 

 

Ik bevestig je redenering: ergens rond de 100  overschrijft die tabel code.  De dubbele zenders uit de tabel halen gebeurt niet meer.  En dat krijg je het fenomeen dat jij beschrijft.  Na het afzetten verdwijnen er zenders, enz.

Als het aantal ingescande zenders nog groter wordt (160 à200), dan krijg je pas problemen!

Factory reset, enz lost het probleem echt op.  Ik had het bijna opgegeven: telkens ik het toestel opzette, moest ik flashen, inscannen,...  Na enkele weken is het in orde gekomen. Geen idee waarom, maar nu blijft het op de bijgeleverde sprietantenne staan.

 

Ik ben nog steeds op zoek naar een degelijk toestel, met aansluiting voor een externe antenne, dat ik op mijn versterker kan koppelen.
Het aanbod is beperkt, en ik ben niet van plan om 300 of 400 euro te betalen voor een DAB+ ontvanger.
 

Kan je de Argon Stream3 van harte aanbevelen. Mooi vormgegeven, klein kastje, met externe antenne aansluiting, met kleurenscherm, Wifi, Ethernet en 2xRCA uitgang voor naar de versterker. Er zijn drie varianten, ik heb de Stream3 genomen met alle toeters en bellen, dus ook Ethernet, streaming vanaf een NAS, en Internet radio. Als je alleen DAB+ wilt kun je een goedkopere variant nemen van hetzelfde ding.

 

Met bijbehorende UNDOK app ook makkelijk te bedienen via Wifi, vanaf je mobiel, werkt feilloos. Kan echter ook met meegeleverde infrarood afstandsbediening. De Stream3 kost EUR 199 bij HifiKlubben.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee @HansDigitalRadioMan of er volgende week iets wijzigt met de plaatjes. 

Ik hoop het. Er komt extra ruimte vrij per 1 februari 2022 omdat vier NPO-zenders stoppen.

Het is even afwachten hoe de extra ruimte opgevuld gaat worden.  

Ik hoop dus dat een (klein) gedeelte van de extra ruimte gebruikt gaat worden voor een betere slideshow. 

 

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-1-2022 om 17:04, Old Satterhand zei:

 

Dan heb ik een tip voor je: de Imperial Dabman i205 (CD) geeft alle logo's en platenhoesjes prima weer.

Zowel bij DAB als bij Internet Radio.

 

Wel is het zo dat die kastjes een beperkt werkgeheugen hebben en dan kan het zijn dat als je snel zapt, de plaatjes achterwege blijven.

Dan moet je even wachten met zappen (of de ontvanger even op standby zetten) totdat de software de oude plaatjes heeft gewist, zodat er weer ruimte komt voor nieuwe plaatjes.

 

Heel apart. De I200 (of in elk geval de mijne) doet dit dus niet, op DAB. Alleen NPO1 gaat goed, de rest niet. Op Internet Radio gaat het overigens wel goed. Heb dit probleem alleen met DAB+.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Old Satterhand zei:

En ontvang je die op een sprietje? Wellicht heeft de ontwerper daar inderdaad geen rekening mee gehouden.

Op een sprietje tijdens troposferische omstandigheden. Gebeurt zelden en is dus ook enkel een probleem bij het DX'en. Anders rond de 60 zenders en geen enkel probleem.

8 minuten geleden, HansDigitalRadioMan zei:

Heel apart. De I200 (of in elk geval de mijne) doet dit dus niet, op DAB. Alleen NPO1 gaat goed, de rest niet. Op Internet Radio gaat het overigens wel goed. Heb dit probleem alleen met DAB+.

Heb je al eens geprobeerd om het toestel volledig naar fabrieksinstellingen te resetten? Blijft het probleem dan nog?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...