Ga naar inhoud


Geen weergave slideshow bij DAB zenders


tweety86

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden, stevenvc19 zei:

Op een sprietje tijdens troposferische omstandigheden. Gebeurt zelden en is dus ook enkel een probleem bij het DX'en. Anders rond de 60 zenders en geen enkel probleem.

Heb je al eens geprobeerd om het toestel volledig naar fabrieksinstellingen te resetten? Blijft het probleem dan nog?

Ja, meermalen al gedaan, verandert niets aan het probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites


44 minuten geleden, HansDigitalRadioMan zei:

Kan je de Argon Stream3 van harte aanbevelen. Mooi vormgegeven, klein kastje, met externe antenne aansluiting, met kleurenscherm, Wifi, Ethernet en 2xRCA uitgang voor naar de versterker. Er zijn drie varianten, ik heb de Stream3 genomen met alle toeters en bellen, dus ook Ethernet, streaming vanaf een NAS, en Internet radio. Als je alleen DAB+ wilt kun je een goedkopere variant nemen van hetzelfde ding.

 

Met bijbehorende UNDOK app ook makkelijk te bedienen via Wifi, vanaf je mobiel, werkt feilloos. Kan echter ook met meegeleverde infrarood afstandsbediening. De Stream3 kost EUR 199 bij HifiKlubben.

Hey,  idd 110 euro voor het basismodel met enkel DAB, mooie vormgeving.  Bedankt voor de tip!

Heb je het ooit getest met een externe antenne?   Goede ontvangst van zwakke zenders?
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Skoopy zei:

Hey,  idd 110 euro voor het basismodel met enkel DAB, mooie vormgeving.  Bedankt voor de tip!

Heb je het ooit getest met een externe antenne?   Goede ontvangst van zwakke zenders?
 

Hi Skoopy, er zit een externe antenne bij, da's een draadje met aan het einde een t-spitsing. Bedoeld om met spijkertjes oid tegen de muur te doen. Ik heb het gewoon achter de kast naar beneden laten hangen, en niks gedaan om het netjes en optimaal op te hangen. Ik heb desondanks prima ontvangst, maar ik zit op nog geen drie kilometer van de DAB zender. Testen met zwakker zenders? Geen idee hoe ik het zou moeten doen. Ik ontvang alles sterk hier 😀

PS: Die basis DAB+ ontvanger van EUR 110 heeft geen andere toeters en bellen. Ik denk dat deze dan ook niet door de UNDOK app wordt ondersteund en ben je dus wel gebonden aan de bijgeleverde IR afstandsbediening. Als het jou alleen om DAB+ gaat, is het een prima oplossing.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, HansDigitalRadioMan zei:

Heel apart. De I200 (of in elk geval de mijne) doet dit dus niet, op DAB. Alleen NPO1 gaat goed, de rest niet

 

Op een duits forum zie je hoe in 2017 het logo van NPO2 werd weergegeven op een i200.

Het zou dus inderdaad goed kunnen zijn dat de firmware de weergave heeft uitgeschakeld i.p.v. gefixed.

 

Toch moet je niet geheel uitsluiten dat de ontvangst van de slideshow nog wordt verstoord door een te sterk signaal.

Dat weet je pas zeker als je de ontvangst zodanig hebt gedempt, dat er maar 2 streepjes te zien zijn.

Het maximum is n.l. 3 streepjes, je weet dus nooit hoeveel sterker het signaal nog is.

De veldsterkte bij jouw moet erg hoog zijn, zo vlak bij die mast.

 

En wat betreft de zoektocht naar andere ontvangers is het goed te weten dat er maar enkele fabrikanten zijn die die chipsets kunnen leveren.

Dat wordt dan geleverd inclusief de portal zoals MediaU.

 

Een zeer goede Nederlandstalige review van de DABman i205 CD is hier te vinden, met een goede uitleg.

Als je de moeite neemt om die te lezen dan weet je dat die review deels ook geldig is voor andere ontvangers die hetzelfde platform gebruiken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, HansDigitalRadioMan zei:

Hi Skoopy, er zit een externe antenne bij, da's een draadje met aan het einde een t-spitsing. Bedoeld om met spijkertjes oid tegen de muur te doen. Ik heb het gewoon achter de kast naar beneden laten hangen, en niks gedaan om het netjes en optimaal op te hangen. Ik heb desondanks prima ontvangst, maar ik zit op nog geen drie kilometer van de DAB zender. Testen met zwakker zenders? Geen idee hoe ik het zou moeten doen. Ik ontvang alles sterk hier 😀

PS: Die basis DAB+ ontvanger van EUR 110 heeft geen andere toeters en bellen. Ik denk dat deze dan ook niet door de UNDOK app wordt ondersteund en ben je dus wel gebonden aan de bijgeleverde IR afstandsbediening. Als het jou alleen om DAB+ gaat, is het een prima oplossing.

Ja idd gaat me enkel om de DAB, heb ander mogelijkheden genoeg in huis om te streamen.   Dat kan perfect door een GSM, PC, etc te koppelen met kabel of via bluetooth.  Of via mijn dabman i400.

Het toestel heeft een F-connector antenne aansluiting image.png.74e86e8b949a7ded9a81e9de912dac75.png

Daar kan je via een coax kabel om het even welke antenne aan koppelen.   Zolang die antenne in de VHF frequentieband 174 tot 239 Mhz valt, dan zit het goed.  
Zo kan ik in de buurt van Mechelen via een richtantenne op zolder diverse Nederlandse multiplexen ontvangen.  En provinciale zenders van in Wallonië  Luik, Namen,...
Allé als mijn ontvanger niet crasht🤔

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Old Satterhand zei:

 

Op een duits forum zie je hoe in 2017 het logo van NPO2 werd weergegeven op een i200.

Het zou dus inderdaad goed kunnen zijn dat de firmware de weergave heeft uitgeschakeld i.p.v. gefixed.

 

Toch moet je niet geheel uitsluiten dat de ontvangst van de slideshow nog wordt verstoord door een te sterk signaal.

Dat weet je pas zeker als je de ontvangst zodanig hebt gedempt, dat er maar 2 streepjes te zien zijn.

Het maximum is n.l. 3 streepjes, je weet dus nooit hoeveel sterker het signaal nog is.

De veldsterkte bij jouw moet erg hoog zijn, zo vlak bij die mast.

 

En wat betreft de zoektocht naar andere ontvangers is het goed te weten dat er maar enkele fabrikanten zijn die die chipsets kunnen leveren.

Dat wordt dan geleverd inclusief de portal zoals MediaU.

 

Een zeer goede Nederlandstalige review van de DABman i205 CD is hier te vinden, met een goede uitleg.

Als je de moeite neemt om die te lezen dan weet je dat die review deels ook geldig is voor andere ontvangers die hetzelfde platform gebruiken.

Geloof het of niet maar die bijdrage over NPO op het Duitse forum komt van mij. Ik had daar bijdragen van anderen gezien, ook met verminkte weergave van zenderlogo's, en een beetje hoop gehad dat iemand me daar wijzer kon maken. Ik was al bijna vergeten dat de I200, vóór de firmware updates, sommige logo's wel weergaf, en sommige verminkt. Dat verminkt is inderdaad niet meer gebeurd nu. Het wordt nu gewoon niet meer weergegeven. Zoals jij ook al hebt geconcludeerd. Misschien heeft Telestar zich er zo van af gemaakt. '"Werkt 't niet goed, dan werkt het maar beter helemaal niet, krijgen we misschien minder gezeik". Echt jammer dat zo'n fabrikant zich er niks van aantrekt. Bedankt voor de link naar de review. Ik geloof dat ik die ook al eens was tegengekomen.
Blijkbaar zit er verschil in de firmware voor de I205 vs I200, want er is dus iemand die hier op dit forum heeft gezegd dat de logo's op de I205 wel gewoon werken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, HansDigitalRadioMan zei:

Geloof het of niet maar die bijdrage over NPO op het Duitse forum komt van mij. Ik had daar bijdragen van anderen gezien, ook met verminkte weergave van zenderlogo's, en een beetje hoop gehad dat iemand me daar wijzer kon maken.

 

Dat geloof ik onmiddellijk. Maar heb je nou ooit iemand gevonden die hetzelfde probleem had als jij?

 

Maar ja, hoeveel mensen met een Dabman of eender toestel woont er op zichtafstand van een 8 kW zender?

Trek die antenne er eens helemaal uit, heb je dan nog steeds 3 streepjes?

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Old Satterhand zei:

 

Dat geloof ik onmiddellijk. Maar heb je nou ooit iemand gevonden die hetzelfde probleem had als jij?

 

Maar ja, hoeveel mensen met een Dabman of eender toestel woont er op zichtafstand van een 8 kW zender?

Trek die antenne er eens helemaal uit, heb je dan nog steeds 3 streepjes?

 

Alleen @Dunhans gaf aan soortgelijke problemen te hebben, maar het is niet duidelijk of dat ook de Dabman I200 betreft. Dus nee, een duidelijke "Ja ik heb precies hetzelfde probleem" heb ik nog van niemand gehoord.

Net even de antenne er helemaal afgehaald, en serieus, nog steeds drie streepjes en geen logo op NPO2 tm 5. En wel op NPO1.
Ik blijf toch het sterke vermoeden houden dat het gewoon aan het formaat van de plaatjes ligt, PNG vs JPG maar niemand die het echt met zekerheid kan bevestigen. De omroep heb ik ook al een aangeschreven, maar hult zich in stilzwijgen. Het is natuurlijk ook niet hun probleem, maar dat van mij, of misschien, van Telestar. Die niet erg reageerderig zijn.

aangepast door HansDigitalRadioMan
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, HansDigitalRadioMan zei:

nog steeds drie streepjes en geen logo op NPO2 tm 5. En wel op NPO1.
Ik blijf toch het sterke vermoeden houden dat het gewoon aan het formaat van de plaatjes ligt, PNG vs JPG

 

Heb je de i200 wel eens op een andere locatie gebruikt? Dus een locatie waar je wel de antenne nodig hebt om een goed signaal te ontvangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Old Satterhand zei:

 

Heb je de i200 wel eens op een andere locatie gebruikt? Dus een locatie waar je wel de antenne nodig hebt om een goed signaal te ontvangen?

Nee, eigenlijk niet. Maar dat kan ik wel proberen, alhoewel ik er grote bedenkingen bij heb, of dit door te veel signaal zou kunnen komen, en dan zo consequent op bepaalde zenders. Ik zal hem eens mee naar mijn werk in Eindhoven nemen, eens zien wat hij daar doet. En dan gelijk ook mee op een tripje in Duitsland, volgende week. Kan hem ook even in de gesloten magnetron zetten natuurlijk 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-1-2022 om 11:12, Noordzee zei:

Geen idee @HansDigitalRadioMan of er volgende week iets wijzigt met de plaatjes. 

Ik hoop het. Er komt extra ruimte vrij per 1 februari 2022 omdat vier NPO-zenders stoppen.

Het is even afwachten hoe de extra ruimte opgevuld gaat worden.  

Ik hoop dus dat een (klein) gedeelte van de extra ruimte gebruikt gaat worden voor een betere slideshow. 

 

@HansDigitalRadioMan

Een deel van de extra ruimte is vandaag opgevuld. Maar het gekke is : er is nog 16 kbps over. 

Op dit moment zie ik alleen nog maar logo's, ook op NPO 1. 

Het zou kunnen dat die resterende 32 kbps in de komende dagen gebruikt wordt voor een meer uitgebreide slidehow met bv platenhoesjes.

Ik hou het de komende dagen in de gaten.

Heb jij nog steeds een plaatje op (alleen) NPO 1?  

 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Noordzee zei:

@HansDigitalRadioMan

Een deel van de extra ruimte is vandaag opgevuld. Maar het gekke is : er is nog 32 kbps over. 

Op dit moment zie ik alleen nog maar logo's, ook op NPO 1. 

Het zou kunnen dat die resterende 32 kbps in de komende dagen gebruikt wordt voor een meer uitgebreide slidehow met bv platenhoesjes.

Ik hou het de komende dagen in de gaten.

Heb jij nog steeds een plaatje op (alleen) NPO 1?  

 

Ik heb zojuist getest in Eindhoven, veel zwakkere ontvangst hier, en nog steeds alleen plaatje bij NPO1. Ik blijf toch het idee houden dat het met het bestandsformaat te maken heeft. (JPG20220131_213123.thumb.jpg.036d3104c110940ce36f0a77306f375a.jpg/PNG)

20220131_213038.jpg

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, wellicht morgen of later deze week meer nieuws.......... 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, HansDigitalRadioMan zei:

Ik blijf toch het idee houden dat het met het bestandsformaat te maken heeft. (JPG/PNG)

 

Ik twijfel niet aan je oordeel, maar hoe ben je er achter gekomen dat die formaten verschillend zijn?

 

En kun je nog terug naar die oude firmware die wel werkte? Er zullen toch wel images te vinden zijn of wellicht is de fabrikant bereid die te sturen?

Grote kans dat die vervormingen toendertijd werden veroorzaakt door de hoge veldsterkte in IJsselstein.

Zelfs het opnieuw flashen van de huidige firmware zou een oplossing kunnen zijn. Er kan altijd iets mis gaan tijdens het flashen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...