Ga naar inhoud


Geen weergave slideshow bij DAB zenders


tweety86

Aanbevolen berichten

Al enige tijd gebruik ik een Pure ELAN BT3 om naar radio via DAB+ te luisteren. Echter bij heel veel zenders komt de afbeelding/slideshow niet door. Iemand met dezelfde ervaringen?

Alleen op Sublime, Sublime You, Qmusic en Qmusic nonstop verschijnen er afbeeldingen. Op alle andere NL zenders niets. Ontvangst is optimaal. 
Grappige is dat op de Vlaamse DAB+ kanalen het allemaal wel goed werkt.

6FAEB244-0F87-4EF6-93ED-9434FDC59416.jpeg

FA08FFEA-890B-431F-9C57-82535FC72E48.jpeg

aangepast door tweety86
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Hebben die zenders dan een slideshow?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv In Regio Noord-Oost hebben alle 48 zenders een slideshow, dat is hier eigenlijk een ander woord voor een afbeelding van het zenderlogo. 

 

In sommige andere regio's zijn er enkele zenders zonder slide show. 

Voor een totaaloverzicht, check: http://www.wohnort.org/dab/netherlands.html

Als er aan de rechterkant een klein dia-tje staat, is er een slideshow. 

 

 

 @ tweety86  : Bij mij duurt het wel even voordat er een dia verschijnt. Soms wel meer dan een minuut. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar bij mij werken ze nu ook niet. 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik meen begrepen te hebben, dat men de bandbreedte nodig had voor het audio.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel zenders hebben plaatjes en werken op dit moment ook gewoon.   neem bijv. Slam of Joy Radio of regionale zenders. maar het duurt altijd een 30-60 sec.  voordat de plaatjes geladen zijn.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Tweety86 melde op 31 oktober vorig jaar al, dat de slideshows op zijn Pure Elan 3 niet ( altijd) doorkomen. Ik heb ook zo'n DAB+radio gehad en had dezelfde ervaring daarmee, nu heb ik sinds kort een AUNA  iAdapt 320 en daar werken ALLE slideshows probleemloos.

 

Vorige week een "Karcher dab5000" aangeschaft en deze geeft de slideshows van de Belgische zenders prima door (ook na een seconde of 40) maar ook dit toestel geeft de slideshow van nederlandse zenders NIET door........

 

En dat vind ik jammer, hoe zou dit komen? Zenden de nederlandse zenders uit met een afwijkende techniek?

 

Iemand een idee?

20190125_145302.jpg

aangepast door dunhans

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe zou je dat te weten moeten komen of slides meegezonden worden of niet?

 

Dab+ moet je kunnen analyseren met de SDR software en een USB stickje... (op windows of linux pC ) of en welke Metadata meegestuurd wordt

 

rwee-majestic-fig1-sdr-desk-shot-1_1.jpg

 

dan kun je der misschien iets over zeggen of het aan het signaal ligt of de stream

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn Auna ontvanger komen alle logo's / slideshows  van zowel de Nederlandse als de Belgische radiostations na ongeveer 40 seconden op het scherm.

 

Dus zo weet ik toch dat ze worden uitgezonden? 

 

Maar op de Karcher en ook die Pure Elan 3 dus niet, dan ligt dat toch aan die radio's?

 

Hebben meer bezitters van die radio's dit? Of ben ik de enige in Nederland die zo'n  DAB radio heeft en dit constateerd?

 

Inderdaad kan je met een USB DAB+ stick in je PC of laptop deze info ook prima uitlezen en weet je zeker dat het logo en/of de slideshow wordt meegezonden.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Excuus, ik heb blijkbaar nooit meer een reactie hierop gepost. Het probleem is nog niet opgelost maar de oorzaak is wel duidelijk geworden. 

 

Omdat bijvoorbeeld Q-music wel de slideshow laat zien heb ik Broadcast Partners gevraagd of hierin een verschil zit met andere zenders. Dat verschil is er. Sommige slideshows zijn in het JPG en anderen in PNG bestandsformaat. Beide voldoen aan de afgesproken standaard. Het probleem zit hem dus in de radio zelf. In mijn geval de Pure Elan E3. Deze maar ook de andere types uit deze reeks kunnen op dit moment alleen JPG slideshows laten zien. 

 

Hierover heb ik ook met Pure contact gezocht die hebben het doorgezet naar hun technische afdeling die dit probleem middels een software update wil gaan oplossen. Echter geven ze geen tijdsbestek waarin dit gerealiseerd zal zijn. Mogelijk omdat in andere landen JPG nog het meest gebruikt is. Zo ontvang ik hier ook alle Belgische en veel Duitse zenders en die gebruiken blijkbaar dan allemaal (nog) JPG voor de slideshow. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, dat is de verklaring. 

Ik heb ook een Pure radio (Sensia 200D Connect), tot enkele maanden geleden deed de slideshow het wel. Maar nu al een tijdje niet meer.

Net even getest, er is geen software-update beschikbaar. 

 

Zou je wat voor mij willen doen als je toch contact hebt met Pure?: Vragen of ze de software voor de Pure Sensia 200D Connect dan ook willen updaten.  

 

 

 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed bezig tweety86 en Noordzee!  Bedankt voor deze info.

 

Ik ga ook (als ik tijd heb) een mailtje sturen naar "Karcher"

 

Als ik nieuws heb, dan post ik het hier..............

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Van de week heb ik een mailtje gestuurd naar Karcher over het niet weergeven van het logo en de slideshow op mijn DAB+radio Karcher 5000 van de nederlandse radiozenders.

 

Hun antwoord was dit;

 

Thanks for your patience. After consultation with our technician, we must inform you that the DAB 5000 only supports jpg forma

DAB 3000 and DAB 7000i support jpg as well as png.

 

Dus dan weten we nu de oorzaak van dit, en dan is dat ook zo bij sommige andere merken zoals bijvoorbeeld; PURE.

 

 

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is dezelfde conclusie die tweety86 gemaakt had op 2 februari. 

Ook de PURE ontvangers kunnen (nog) geen png aan. 

 

Nu maar hopen dat er software-updates gaan volgen. 

Op dit moment is dat bij mijn ontvanger nog niet gerealiseerd. 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Geen idee wat er gewijzigd is. Maar sinds ongeveer een maand doen de slideshows het weer. Op zowel de NPO als de commerciële zenders krijg ik nu weer plaatjes te zien. 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...