Ga naar inhoud


Edision OS mio 4K UHD


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Crazy Sat:

 

Ik heb al jaren geen nood aan een smart card  interface of CI module. Gewoon mijn config aanpassen met kladblok in CCcam,OScam,.... en ik zie alles wat ik wil. B)
Voor mij als feedhunter de ideale linux ontvanger , zeer snelle blindscanfunctie ( en in de frequentiestappen die ik wil ) + multistream / T2 + UHD..... wat wil je meer.

 

Wat ik nog meer van een satellietontvanger zou willen is het ontvangst van NS3 & NS4 signalen maar dat zal waarschijnlijk nooit komen want Novelsat heeft een patent op deze uitzendnormen.😭

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 22-12-2018 om 13:58 zei Crazy Sat:

Voor mij als feedhunter de ideale linux ontvanger , zeer snelle blindscanfunctie ( en in de frequentiestappen die ik wil ) + multistream / T2 + UHD..... wat wil je meer.

 

Heb jij deze al gekocht?

Of heb je deze als feedhunter (blindscan) al kunnen testen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

Heb jij deze al gekocht?

 

Die ligt straks als "cadeaubon" onder de kerstboom , gift van mijn kinderen. Hopelijk wordt deze cadeaubon snel verzilverd in een bestelling. 🌲🌲🌲☃️

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Crazy Sat:

 

Die ligt straks als "cadeaubon" onder de kerstboom , gift van mijn kinderen. Hopelijk wordt deze cadeaubon snel verzilverd in een bestelling. 🌲🌲🌲☃️

Dat is een mooi kerstcadeau :-)

Als deze ontvanger over enige tijd binnen is mogen we dan je ervaringen lezenr, als feedhunter ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

Als deze ontvanger over enige tijd binnen is mogen we dan je ervaringen lezenr, als feedhunter ?

 

 

Natuurlijk , maar de eerste ervaringen zullen pas in de loop van januari zijn.

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een Duitse site zijn er al wat testen geweest met deze ontvanger.

Bij het blindscannen vindt deze ontvanger multistream,16APSK & 32APSK transponders.🤩

Maar bij de multistream zenders zijn er wat problemen met het beeld.😥

 

Schermafbeelding 2018-12-26 om 13.52.13.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Sinds gisteren terug beschikbaar in Nederland . Vandaag reeds toegekomen in België. 😉

Een heel weekend wat testen op de Multistream , DVB-S2X,Blindscanning,enz...

 

DSC_0013.JPG

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

We zijn benieuwd naar je bevindingen!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-1-2019 om 17:10 zei Crazy Sat:

Sinds gisteren terug beschikbaar in Nederland . Vandaag reeds toegekomen in België. 😉

Een heel weekend wat testen op de Multistream , DVB-S2X,Blindscanning,enz...

 

 

Heb je al tijd gehad om te experimenteren?
We zijn erg nieuwsgierig naar je bevindingen (Multistream , DVB-S2X,Blindscanning,enz...). :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht achterstand om mijn bevindingen en ervaringen mee te delen , zat verleden week geplaagd met een griep vandaar...

 

Reeds veel aan de slag geweest met deze en uiteraard ook veel dingen uitgeprobeerd.

De ontvanger is een goedkope enigma 2 gebaseerde UHD ontvanger ( +/- 170 euro). Gezien ik hier aan de grens woon met Frankrijk is de combinatie : DVB/S2 + DVB/C/T2 mooi meegenomen. Dus een zogeheten combo ontvanger.

De ontvanger op zich is klein in formaat en heel sober qua behuizing. Is voorzien van één kaartslot achteraan , 12 volt adapter , 3,5 mm to DB9 serial kabel , 3,5 mm to RCA kabel , een HDMI aansluitingskabel en een fraaie afstandsbediening.

Gezien de lage kostprijs had ik echt geen grote verwachtingen maar wou deze ontvanger toch even uitproberen. Heel speciaal omdat deze volgens de beschrijving een “blindscanfunctie” aan boord had en vooral multistream en UHD ontvangt.

Alles netjes aangesloten en maar uitproberen. De standaard image was Open ATV . Na een upgrade online zit de recentste software van Open ATV erin. Draait op kernel 4.20.0 Chipset Broadcom (1503,0  MHz) 72604 .
De ontvanger is aangesloten op een draaibare schotel , laatste zenderlijst van satje07 erin gezet , de juiste coördinaten ingevuld bij USALS en overal ontvangst van 30°W tot 66°E.

 

Blindscannen was voor mij een must , dus deze even getest. Het frequentiegebied kan je zelf instellen , bvb 12500 – 12750 of 11450 – 11750 , naar keuze in verticaal of horizontaal of in beide en al of niet FTA. De scanningssnelheid verbaasde mij enorm , Een volledige satellietscan duurt drie à vijf minuten ( afhankelijk van het aantal transponders ). Een gedeeltelijk satellietscan kost uiteraard veel minder tijd reken zo een kleine twee minuten . Bij een blindscan komen de multistream en 16apsk transponders vlotjes binnen.
DVB-T2 ontvangst : Deze is gemakkelijk in te stellen , je heb er tientallen voorgebakken providers van alle landen naar keuze. Ik kies echter voor gewoon Europa in het algemeen gezien de vele zenders van het Franse TNT , de Vlaamse VRT en de Waalse zenders van RTBF.  Heb nu een 60-tal zenders in DVB-T/T2 waarvan het grootste gedeelte FTA en in HD. De omschakeling van satellietkanalen naar terrestrialkanalen zapt in een fractie van een seconde. Is prima meegenomen.

 

Test op de multistream kanalen : Scant en spelen allen prima af. Getest op diverse satellieten (12,5°W,5°W,enz...) en die slaat geen over. Ook de ontvangst van zenders in DVB-S2X scant en speelt de ontvanger prima af , bvb. de Zwitsers zenders op 33°E (TFMC,TFX en TF1).

 

Deze ontvanger heeft me verrast als een enigma2 blindscanner. Een prima combo ontvanger met "blindscanfuntie" en werkende op een heel soepele draaiende Open ATV image. De ingebouwde WIFI ondersteuning werkt perfect via WLAN. Uiteraard kan je nog altijd met een netwerkkabel werken via de gewone LAN verbinding. Ook de tuner(s) zijn geweldig voor ontvangst van zogenaamde zwakke zenders. In vergelijking met de TM-5402 HD M3 vond deze ontvanger ook dezelfde zenders via een blindscan.

Ontvangst van feeds in 16apsk gaat probleemloos , ik heb feeds ingescand van de VRT op 23,5°E en de SRG op 8°W en die spelen ook prima af.

 

Uiteraard zijn er ook soms wat problemen met de bugs in de software. Zo kan het soms gebeuren dat een blinscanning eens tilt slaat , gepaard gaande met een bekend "tandwielgeknars" en moet je even alles heropstarten. Hopelijk verbetert dit bij de volgende updates.
Een echte aanrader in deze prijsklasse. Echter denk eraan deze ontvanger heeft geen CI(+) slot , je moet je dus verhelpen met een smartcard en een versie van CCcam,OScam,....

 

Een echte "blindscanner" is het niet , het voordeel met bvb. een non-linux zoals de TM-5402 HD M3 , deze vind alles in multistream,DVB-S2X,16apsk,enz....
Echter , en spijtig genoeg nog altijd geen 4:2:2 ontvanger.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Test blindscan op de C-band. De SES 6 op 40,5°W.

Gevonden 138 zenders ( TV + Radio ) . Zoeken transponders in 2 min 45 sec. Zenders in 3 min 15 sec. Totale tijd blindscanning = 6 min .

 

 

ScreenShot796.jpg

ScreenShot797.jpg

ScreenShot798.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja , deze ontvanger vind zonder problemen alle zenders in Multistream , DVB-S2X ,16/32APSK enz... behalve 4:2:2  ( de zenders worden wel ingescand maar je hebt enkel geluid en geen beeld ).

Als voorbeeld een blindscan voor de Ku-band op de 5°W. Hier aanwezig de Franse en Italiaanse Multistream zenders in FTA en HD.
Gevonden 728 zenders ( TV + Radio ) . Zoeken transponders in 1 min 50 sec. Zenders in 8 min 15 sec. Totale tijd blindscanning = 10 min 05 sec.

De tijd voor zenders zoeken is hier wat langer omdat er ook enkele data transponders aanwezig zijn op deze satelliet en dit vergt wat meer tijd.

Maar de ganse satelliet wordt volledig en perfect ingescand.

ScreenShot799.jpg

ScreenShot800.jpg

ScreenShot801.jpg

ScreenShot802.jpg

ScreenShot803.jpg

ScreenShot804.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Voor het Abertis DTT pakket op 30.0°W

in bijlage een geschikte (aarch64) abertis script voor de Edision OS Mio 4K

bijlage:   abertis.aarch64.v3.zip  (etc/astra/scripts/abertis)

 

 

410324319_screenshot1.jpg.a550e96c1bb06a5a31379c4ac73d7b2d.jpg

38907569_screenshot2.jpg.aea1603e4c7b6eff2f2c5449ff58e27e.jpg

 

reeds met een aantal Edision OS Mio 4K images getest:

 

satdreamgr-6

http://sgcpm.com/satdreamgr-images-6/edision/osmio4k/

 

openATV 6.2
http://images.mynonpublic.com/openatv/6.2/index.php?open=osmio4k

 

openATV 6.3
http://images.mynonpublic.com/openatv/6.3/index.php?open=osmio4k

 

PurE2-6.2

http://pur-e2.club/OU/images/index.php?dir=6.2/edision/

 

openVix-5.2 
http://www.openvix.co.uk/openvix-builds/OS-mio4k/

 

openHDF-6.4
http://v64.hdfreaks.cc/osmio4k/

 

openPLi-7.0
https://openpli.org/download/edision/OS+mio+4K

 

 

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...