Ga naar inhoud


Vu+ Duo 4k, dreambox dm920, of Gigablue UHD Quad 4k


ebhoorn

Aanbevolen berichten

Tsja...de titel zegt het al: Keuzestress. (valt wel mee).

Ik ben gewend aan Vu+ apparatuur, ik gebruik de Vti image. Maar: dreambox en Gigablue zijn concurrerend qua prijs. Zijn er pro's en con's tussen de modellen qua gebruiksgemak, mogelijkheden en support?  De verschillen tussen processorcapaciteit en het aantal CI slots vind ik niet zo spannend, maar: snijd ik mij in de vingers als ik van Vu+ afstap?

Link naar reactie
Delen op andere sites


https://dreambox.de/en/dm920-ultrahd

( https://en.wikipedia.org/wiki/Vu%2B ) => http://vuplus.com/sub/sub0119.php

https://gigablue.de/portfolio-item/gigablue-uhd-quad-4k-1/

 

zijn alle drie leuke toestellen,

over de belangrijkste claim van de dreambox UHD 920 met het dual CI+ feature kan ik niets vertellen ik had maar één CI+ tegelijkertijd

 

wel is de DUO4K natuurlijk de modernste qua hardware, in je vingers snijdt je jezelf niet als je van VU+ afstapt...

alleen moet je een nieuwe machine en desbetreffend image gaan leren bedienen het is altijd anders

 

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei ebhoorn:

geen ingebouwde wireless LAN interface in

je bedoeld een WLAN t.o.v. een LAN

 

tja dat kan een nadeel zijn als je WLAN wilt gebruiken, dat dus kost een geschikte USB WIFI dongle extra

;)

dat moet niet hoor LAN met kabeltje eraan werkt ook (stabiel en snel)

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In dichter bevolkte gebieden zal LAN beter werken als WLAN voor het transporteren van video streams.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bouwkwaliteit van de DM920 is slecht (zie het officiële dream forum en de Duitse Sat shops). Zeker naar de procentuele verkoop van deze box. Op nummer 1 het defecte geheugen (meestal blok 2), op nummer 2 het miniTV schermpje en op nummer 3 vastlopers als gevolg van defecten op het mainboard.

Zeker voor een vermeend vlaggeschip van dit merk is dat best treurig.

Deze boxen ondersteunen geen OpenPli (eigenlijk is het andersom) en voor velen is dat een eis qua installatie. In andere images zal zelf tenminste een softcam moeten worden geïnstalleerd. Een WLAN moet je ook helemaal niet willen! Gewoon bedraad voor de stabiliteit of anders een Wireless Bridge..

De separate CI+ afhandeling werkt overigens alleen in de officiële DreamOS firmware... Maar wie wil nu CI(+) met een FBC tuner??

 

De VU+ Duo 4K komt er qua defecten (af fabriek) beter af. Wel de laatste drivers installeren. Apparaat is wat nieuwer en kent wellicht nog wat kinderziektes..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

CI+: Absoluut geen behoefte aan. Integendeel. En aan defecten al helemaal niet Mimisku. Ik denk dat ik gewoon ga voor de DUO 4k, of de Solo 4k "SE"  zodra deze eveneens DVB-S2X ondersteunt in combinatie met een FBC tuner. Toekomstvastheid is een lief ding - ook voor de portemonnee.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden zei ebhoorn:

zodra deze eveneens DVB-S2X ondersteunt in combinatie met een FBC tuner

 

dat is toch al zo !!!

p.s.

en je moet niet een solo4K SE in de discussie smijten die je zelf start, want die bestaat gewoon niet

 

en als je per vergissing aan de DVB-T2 tuner refereert uit je eigen topic dan moet je niet de type omschrijving DVB-S2X gebruiken

 

 

4 uur geleden zei Mimisiku:

De VU+ Duo 4K komt er qua defecten (af fabriek) beter af.

waar haal je die informatie vandaan, die defecten bestaan helemaal niet

SATCO benelux, je achterban, je eigen DUO4K?

 

de hardware van de DUO4K heeft geen kinderziekten,

er zijn altijd wat bugfixes voor de images desbetreffende CPU en drivers maar kinderziekten is het compleet verkeerde woord

want dat impliceert een fout ontwerp en hardware issues

 

 

aangepast door Tonskidutch

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm...los van de immer vriendelijke "tone of voice" TonskiDutch:  Als ik zo links en rechts kijk dan ondersteunt de Solo 4k met haar FBC tuner wel DVB-S2-, maar niet de DVB-S2X standaard. Dus ik dacht: als ik toch weer een herinvestering doe, dan maar in een apparaat waar de vaste tuner S2X eveneens ondersteunt toch? 

En inderdaad: de Solo 4k SE bestaat gewoon niet. Dat heb ik in een ander topic ook aangegeven: Het zou zo maar kunnen dat de Solo 4K (met een vaste DVB-S2 FBC twin tuner, en een vrij slot voor een insteektuner) wordt opgevolgd door een Solo 4K SE  of een Solo 4k Turbo, of een Solo 4K Eco Edition (verzin maar een naam, als het maar lekker bekt) waar de vaste twin tuner de DVB-S2X tuner gaat ondersteunen. Past precies in het portfolio, onder de Duo 4K (2 insteektuner plaatsen) en de Ultimo (3 insteektuner plaatsen).

Ik zal voortaan geen ontvangers in de discussie smijten, maar ik zal ze voorzichtig neervlijen - voor de gevoelige zielen onder ons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het VTi forum wat betreft de VU+ Duo 4K.... 

Ik weet dat de Duo 4K erg nieuw is en dat er driver-technisch nog wat bij te schaven valt.. Bij mij valt dat óók juist onder kinderziektes. Het impliceert helemaal niet dat het ontwerp foutief is, maar dat er 'iets' niet (of nog niet) goed werkt... Een kinderziekte dus....

 

@ebhoorn

Toekomstgericht kopen is bij dit soort apparatuur een utopie. Je apparaat is economisch gemaakt voor een periode van 3 jaar. Daarna is het afgeschreven. De technieken volgen elkaar op in razend tempo op. Sommige technieken verdwijnen net zo snel als ze gekomen zijn.. Kijk maar bijvoorbeeld naar 3D TV. Je koopt een apparaat wat in die periode alles kan wat je ervan eist. Na 3 jaar kijk je dan weer verder...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisku, mee eens. Het is wat anders dan het kopen van een eikenhouten tafel. Het speelveld is continu in beweging, maar je ziet aan de andere kant dat de implementatie van een nieuwe standaard vaak 5 jaar of langer op zich laat wachten. 

Anyway, liever een ontvanger die ook DVB-S2X ondersteunt dan (voor hetzelfde geld) een ontvanger die dat niet ondersteunt. 

 

En (ik vlij het maar even neer) wellicht zal in 2025 DVB-T3 opgang vinden. Who cares...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Neem wel een ontvanger met een CI slot, grote kans dat je dat binnen 3 jaar nodig kan hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wil je wachten op een SOLO4K "SE" model

dan moet je dat doen

de "tone of voice" is corrigerend en heeft niets met vriendelijkheid te maken

 

de bijdragen c.q. berichten over de FCB DVB-S2X tuners die in de VU+ modellen gebruikt kunnen worden zijn voor iedereen toegankelijk

 

het heeft dus niets met de originele titel van jou Topic OF vergelijking te doen omdat je een denkfout maakte , maar nogmaals:

 

in de SOLO4K die een vaste FCB - DVB-S2 twin tuner heeft en een leeg tuner slot heeft voor uitbreiding, werkt die losse FCB DVB-S2X insteektuner als uitbreiding niet

dat is algemeen bekend

 

de DVB-S2X met Full Band Capture werkt in de DUO4K voor multistream zenders en of andere DVB-S2x transponders wel

 

 

 

 

 

 

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

ik heb sins kort de duo 4k  c 8x en draait op vti14.6  en oscam 11547 en werkt supper met ziggo ci en kaart.

voor deel is dat je 8 ontvangers heb en veel kan opnemen of online kan kijken.

komt nog een schotel kaart bij  binnen kort.

iptv werkt maar nog niet 100% beeld staat vaak na  ff kort beeld stil en dan is het over nog ff in verdiepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...