Jump to content

Beschikbaarheid DVB - T2 insteektuner DUO 4K

ebhoorn
 Share
Followers 0

Recommended Posts

Voor de DUO 4K zijn in Nederland nog geen DVB-T2 insteektuners beschikbaar.  Desgevraagd gaf een satellietwinkel aan:

"....

Beste Erik,

Wij hebben helaas geen T2 H.265 tuner van VU+ in FBC uitvoering,

Ook nog geen concrete gegevens over enige levering.

Met vriendelijke groet,....." 

Voor de mensen die een Duo 4K in bezit hebben of overwegen aan te schaffen en eveneens DVB-T2 streams willen ontvangen en weergeven: In Slowakije suggereren sites dat ze een dergelijke kaart al op voorraad hebben, en in Duitsland trof ik een site aan dat je deze tuner kan voorbestellen en dat medio januari 2019 uitlevering begint.

Zie bijgaande screenshot (ik heb de domeinnaam en prijsgegevens verwijderd).

Naamloos.png

Geeft niet hoor, ik zie hier een datum van 11 januari 2019 staan en dat is toch nieuwe info. 

Mijn leverancier heeft mij inderdaad aangegeven dat de tuner half januari komt.

Er staat voor mij een pre-order uit......

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (vrije zenders via DVB-T2 en DVB-S2X) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

het heeft nut als je -net zoals ik- de publieke zenders FTA ontvangt. Deze zenders worden in NL straks via DVB-T2 uitgezonden en mijn oude tunerkaart ondersteunt de DVB-T2 frequenties niet. Dus vanaf  juli heb ik hier in Zoetermeer geen publieke zenders meer . En verder: ook al zou ik met een USB tuner wèl T2 kunnen binnenhalen, de Duo2 heeft geen mogelijkheid om de stream te decomprimeren.

Dus ik ben het haasje: vanaf juli heb ik dus een nieuwe ontvanger inclusief nieuwe tuner nodig. 

• V.I.P.

nu ja, die tuner is voor heel veel landen ontwikkeld waar de dvb-T2 een vogelvlucht heeft genomen en dus de navraag ernaar is heel groot

dat is niet enkel Duitsland de wereld is groter

voorbeeld hongkong

hier in Nederland en België is de keuze tussen dvb-s2 <> dvb-c <> dvb-T2  door de veelvoud aan providers een makkelijke keuze

aanbod zender ten opzichte van de abonnement kosten

3 minuten geleden zei ebhoorn:

de Duo2

het oude model kan dat niet... klopt

dat hebben ze niet voorzien, dat is vooruitgang

Ik dans wel met mezelf

De Kreuners

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By Mimisiku
      Ik was aan het stoeien met de nieuwste VU+Turbo v2 USB tuner. Oude Digitenne antenne en een power-inserter eraan. Gescanned en wat schetst mijn stomme verbazing...

SSU-NEOTIONCI+

What the f...?!? Ik dacht dat Digitenne T2 alleen via gesloten boxjes werkte. Kan me nog voor de geest halen dat de KPN stellig beweerde dat er geen CI en zeker geen losse kaarten verkocht werden.. Heb ik iets gemist?
    • By Mimisiku
      Iemand die deze heeft liggen voor een leuk bedrag? Heb hier de dual SAT tuner inzitten, maar wil hem ombouwen naar kabel t.b.v. Ziggo..
    • By NvBgm
      Hallo,
      Sinds lange tijd gebruik ik mijn oude Clarck-tech ET-9000 met PLI firmware naar alle tevredenheid. Helaas heeft hij mij nu in de steek gelaten. Dat wil zeggen zo nu en dan.
      Het probleem was dat ik zo nu en dan signaal uitval kreeg op 23E. Bij nader onderzoek bleek het niet aan de schotel of lnb te liggen maar aan de ontvanger.
      De uitgang spanning van de tuner gemeten en deze bleken ook prima in orde te zijn. Oke dan maar eens kijken naar de instellingen van de tuners. Ook die waren in orde .
      Eens kijken wat de signaal meting aangaf. En zie daar daar zag je dat er soms een SNR: van 95% was en dan ineens weer naar 0 terugviel. Dan weer wel en dan weer niet.
      Hetzelfde had ik ook op 19 graden maar niet op 28.  Tuners opnieuw ingesteld maar dat mocht niet baten. Het probleem werd steeds erger tot het moment dat er helemaal geen beeld meer was.
      Als laatste redmiddel de firmware opnieuw geïnstalleerd en alles opnieuw ingesteld ook de beide tuners. Na alles compleet was weer beeld maar wel met uitval. na tijdje weer helemaal niks.
      En nu ook geen tuners meer zichtbaar in het instelling menu alleen de fallback tuner instelling.
      Is er iemand die enig idee heeft wat er mogelijk aan de hand kan zijn. ???

• By tillschweiger
      Hallo, ik heb sinds een week ook een VU+ duo 4KSE (PLI 8.0RC) met 2 S2X (FBC) tuners,  ter vervanging van mijn "overleden" dreambox 8000.
      Ik heb dus aparte losse coaxen die van de LNB afkomen (Quad met multiswitch), maar ik kan niet opnemen en daarna een ander kanaal kijken, krijg dan de melding afstemmen mislukt.
      Het vreemde is wel dat ik bij signaalzoeker op tuner A een goed signaal heb en op tuner B maar even signaal heb en daarna wegvalt, aan de kabel ligt het niet, kabel gewisseld, fout blijft op tuner B. Is hier de tuner al defect? Bij de informatie zie ik gedetecteerd tuners:
      Tuner A-H  Vuplus DVB-S NIM(45308) (DVB-S2X) en
      Tuner  I - P  Vuplus DVB-S NIM(45308) (DVB-S2X)

Groetjes,
      Rob

• By Jan Ambers
      Ik heb een nieuwe afstandsbediening gekocht voor mijn Vu+Duo,  (2B21-16)
      Bij drukken van toets op AB, flikkert de rode led.
      De Vu+Duo reageert niet, en werkt nochtans perfekt met de oude.
      Moet er een code in de nieuwe AB geprogd worden?
      Wat kan er verkeerd gaan?
    • By snuggles123
      New VTi - Vu+ Team Image - VTi 15.0.x

From VTi Team
      VTi Panel (Blue Button)

Supported languages:
      English, German, Dutch, Italian, Turkish, Danish, Polish,
      Russian, Ukrainian, Czech, Arabic, French, Swedish,
      Portuguese (Portugal), Greek, Bulgarian, Hungarian

With modular, flexible VTi skins
      VTi Bootlogos and Radiomode Logo.
      Short press on blue button opens VTi Panel, long press opens Pluginmenu
      Support for FTDI chipset cardreader like smargo and easymouse2
      Running Softcam shown in the Infobar
      MovieList with extended functions
      Support for full image backup and restore (not Vu+ Solo 4K / Uno 4K)
      Supports VTi image flash online (not Vu+ Solo 4K / Uno 4K)
      Restore Plugins, Bouquets, Settings, etc. during installation
      Remove preinstalled packages during installation (VTi Zero)
      Support delayed descrambling in standby (Solo 4K, Uno 4K, Uno4K SE, Ultimo 4K, Zero 4K, Duo4K SE ,Duo 4K)

• By sattv4iedereen
      Hi,
      zijn er ergens picons voor de Belgische telenet kabelzenders?
      Na een zoektocht, heb ik ze (nog) niet gevonden.
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.