Ga naar inhoud


Wat is hier aan de hand ?? Ontvangst gecodeerde kaarten zonder kaart.


Tiidmasine

Aanbevolen berichten

Ik kocht via internet een gebruikte DM7020HD met 2 kabeltuners. Omdat ik geen kabel heb maar satelliet heb ik beide kabeltuners verwijderd en er 1 sat tuner voor in de plaats gezet.

Tot zover niets aan de hand. Ik zet em aan en het apparaat vraagt om de taal die ik wil gebruiken. (Vermoedelijk heeft de verkoper een reset gedaan naar fabrieksinstellingen)

Omdat er een wijziging is geweest van de tuners vraagt het menu mij om de instellingen en of ik een zenderlijst wil downloaden. Dat bevestig ik. Omdat ik meer van dezelfde dreamboxen heb viel me gelijk iets op: Ik had wel aangegeven dat ik 23.5 Oost wilde gebruiken maar er werd niet gevraagd of ik een scan wilde doen. Op mijn tv scherm verschijnt NPO1 ongecodeerd. Ook de andere zenders worden ongecodeerd weergegeven. Dat had op dat moment niet gekund !! Ik had nog geen cam met canal digitaal kaart geinstalleerd (die ik wel heb) De Dreambox gecontroleerd of de vorige eigenaar misschien iets had laten zitten in 1 van de kaartlezers, maar dat bleek niet het geval. Nu is mijn vraag: hoe kan dit ??

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Welkom, is de ontvanger verbonden met het internet?

 

En indien ja,  heb je nog beeld, wanneer je de verbinding met het netwerk verbreekt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit niet een beetje vragen naar de bekende weg?

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Welkom, is de ontvanger verbonden met het internet?

 

En indien ja,  heb je nog beeld, wanneer je de verbinding met het netwerk verbreekt?"

 

"Is dit niet een beetje vragen naar de bekende weg? "

 

Als ik de netwerkverbinding verbreek werkt het niet meer.

Bekende weg ???

 

Ik kijk tv en voor alle ontvangers heb ik een CD kaart waar netjes voor wordt betaald.

Nu ben ik wel nieuwsgierig naar wat die bekende weg dan moet zijn.

(vermoedelijk een of andere hack. Heb ik niet gedaan. Heb de ontvanger zo ontvangen en de

verkoper heeft mij ook niets gemeld over evt. illegale zaken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste

welke andere ?

 

Via satteliet en digitenne worden NPO 1-2-3 een regionale zender, en natuurlijk de FTA zenders, plus div radiozenders ongecodeerd uitgezonden, zijn dus vrij te zien

voor digitenne moet je wel een andere antenne aanschaffen daar het systeem veranderd, klanten van Kpn krijgen daar bericht over en ontvangen een nieuwe antenne, router

Verder zit alles achter een code

 

Ben dus benieuwd wat je allemaal vrij kunt zien

 

👍🤗🤗🤗

 

 

 

 

Groet blakkie

DM600PVR (standby),DreamBox 8000HD, Visiosat Big bisat 6 Quads

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
7 uur geleden zei Tiidmasine:

Als ik de netwerkverbinding verbreek werkt het niet meer.

Deze ontvanger  is door de leverancier voorzien van cardsharing software, waardoor je in staat bent tv te kijken zonder een abonnement van Canaldigitaal.

Dit zal waarschijnlijk onder de toonbank voor een jaar betaald zijn door de vorige eigenaar van deze ontvanger.

 

Cardscharing is doorgaans gekoppeld aan een clone ontvanger.

Cardsharing en clone ontvangers zijn illegaal en strafbaar, het is door de wetgever ingeschaald als misdrijf.

 

Je bent ter goeder trouw, ik zou je adviseren de koop terug te draaien.

 

Onze huisregels staan niet toe over illegale zaken te discuteren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
13 uur geleden zei Tiidmasine:

Ik kocht via internet een gebruikte DM7020HD

TS is ter goeder trouw geweest, kopen via internet heeft een zeker risico.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie reacties zover: Ik krijg inderdaad ook alle commercielen. Zal straks er eens mijn eigen CAM met kaart in doen.  Ik heb in dat geval in ieder geval geen schuld gevoel.

Even over dat cardsharing: Ik neem aan dat dit geldt voor b.v. alleen kabel of juist alleen sat. Zoals gemeld heb ik de 7020hd gekocht met 2 kabeltuners. Ik had zelf nog een sat tuner over.

Heb de kabeltuners er uit gehaald en mijn eigen sat tuner er in gezet. Ben pas van mijn bed (wij hebben een afwijkend dagritme) Vandaar mijn late reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk ook even of je een originele of clone ontvanger hebt.

Bij een clone ontvanger zou ik hem terug sturen.

 

De illegale cardsharing site kan op een goede dag uit de lucht gehaald worden door de opsporing instanties, waarbij ook jou gegevens traceerbaar zijn.

Omdat je je schuldig maakt aan illegaal tv kijken bestaat er altijd de mogelijkheid dat je door justitie vervolgd kan worden.

 

Doe er je voordeel mee.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit Pli in (Versie 1 van de 7020HD) en een softcam CCcam. Als er een manier is om die er uit te mikken zou het "probleem" dus opgelost moeten zijn. Ik denk (misschien verkeerd gedacht) als er een mogelijkheid is om van de software op mijn "normale" 7020 een exacte kopie te maken is en die te flashen naar de "foute" Zou het probleem weg moeten zijn. Ik heb trouwens geen dreamboxen aangeschaft omdat er zo leuk mee te klooien zou zijn. Daar heb ik als bijna 70 jarige geen behoefte aan. Ik heb trouwens de andere 2 exemplaren ook via internet gekocht. Geen problemen mee (Een v1 en v2)

Smartcard in de aanwezige kaartlezers geen effect. Smartcard met CAM in de CI interface: Ziet em wel maar doet er niets mee. Waarschijnlijk vanwege de instellingen van de CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

De CCcam hoeft niet noodzakelijkerwijs "weg". Gewoon via DCC inloggen en in directory /etc het bestand CCcam.cfg aanpassen. Er staat vast een regel 😄 xxx.xxx.xxx.xxx port user password in... Die gewoon verwijderen. Ook even kijken of er een CCcam.prio instaat. Die kun je in principe ook verwijderen.. In het software menu de softcam laten herstarten..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...