Ga naar inhoud


Cross of straight kabel?


Con

Aanbevolen berichten

Reacties TP-Link

 

Beste,

Als ik het goed begrijp dan heb ik dus 2 mogelijkheden of
- een actieve POE adapter (bv TL-POE150S Injector) of
- een POE switch (bv TL-SG1005P) zonder een POE adapter.

 

Antwoord;

Geachte Con,

Wij raden u aan om een TL-SG1005P zonder injector te gebruiken.

Met vriendelijke groet

 

Zo, dan is iedereen weer bij.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hangt er vanaf wat je evt nog meer POE wil gaan voeden in de toekomst, een injector zou genoeg zijn. als je kijkt naar stroomverbruik heb je met de POE switch wel een adapter minder, je oude switch kan  weg en scheelt een stekker.

aangepast door henkvd1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik gebruik zoveel mogelijk PoE switsches, al die stopcontact wratten bij gebruikers vindt ik maar niets.

Deze week nog een Netgear GS728TP besteld, in dit geval voor de SIP telefonie.

Voordeel is dat je ze centraal kunt voeden met een UPS, zodat bij lichtnet uitval de telefoons blijven werken.

 

Voor kleine toepassingen gebruik ik meestal de TP-Link TL-SG108PE

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu begrijp ik dat TP-Link dat zakelijke hardware noemt.

Ik als partikulier snap er helemaal niet van.

 

Je koopt een POE acces point, je denkt goed te doen om

gelijk maar een POE adapter erbij te kopen en dan hoor

je "nee.... dat is een "passief" Gebeuren"

 

Dan denk ik; "Con blijf bij je leest"...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een actieve PoE gaat "snuffelen" aan het aangesloten apparaat en bepaalt dan wat voor spanning hij op het apparaat zet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Con,

was toch in orde als je het aansluit zoals ik het heb uitgelegd.Trouwens geld bij professionele apparatuur van Cisco hetzelfde hoor. Enige verschil tussen de twee is dat je de passieve gewoon kan toevoegen op een bestaand netwerk zonder switchen te hoeven veranderen en de aktieve heb je speciale switchen nodig.Die passieve plaatsen wij hier wekelijks omdat vele prof klanten een grote intelligente dure switch hebben staan (met 48 eth aansluitingen) en slechts 1 of 2 van die punten nodig hebben en niet willen terug een kost doen om die POE in de switch te hebben.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het laatste contact met TP-Link (ik heb daarna de PoE switch gekocht)

(dan is iedereen weer bij :) )

 


Geachte Con,

Wij raden u aan om een TL-SG1005P zonder injector te gebruiken.

Met vriendelijke groet,

TP-Link Customer care

 

Dit was op mijn vraag;
    Beste,

    Als ik het goed begrijp dan heb ik dus 2 mogelijkheden of
    - een actieve POE adapter (bv TL-POE150S Injector) of
    - een POE switch (bv TL-SG1005P) zonder een POE adapter.

    Klopt dat?
 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je het aansluit zoals ik vermeld speelt de spanning geen rol. De POE adapter moet tussen switch en access point en opgelost.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...