Ga naar inhoud


gebruik satellietontvanger voor kabeldoeleind


JanZ

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

 

Mijn vraag is of het mogelijk is om een aanwezige satellietontvanger te kunnen gebruiken om een analoog kabel signaal om te vormen tot digitaal signaal omdat Ziggo per volgende maand stopt met de analoge signalen uit te zenden.

Ik gebruik de satellietontvanger niet mee met de schotel omdat Canal Digital de abonnementskosten te veel heeft verhoogd en met NPO live op de laptop is onderweg het probleem goed op te lossen.

 

Ik hoor graag van kenners een advies hierover.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Beste Jan,

Omdat Ziggo volgende maand stopt met analoge signalen, welke signalen wil je dan nog laten omvormen van analoog naar digitaal?

 

In de titel vraag je of een satelliet ontvanger gebruikt kan worden voor kabel doeleinden.

Ja, er zijn satelliet ontvangers die je kunt uitrusten met kabel tuners.

 

Alleen geef je niet aan in welke Ziggo regio je zit, In sommige gebieden kan je geen gecodeerde signalen met een satelliet ontvanger decoderen.

 

Je geeft ook niet aan welke satelliet ontvanger je wilt gebruiken, niet ieder merk of type kan uitgerust worden met een kabeltuner.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Youriy en Cees,

 

bedankt voor jullie reactie.

 

Ik zal mijn vraag wat meer toelichten:

Omdat Ziggo volgende maand de analoge uitzendingen in onze regio gaat beëindigen, heb ik één digitale ontvanger in bruikleen gekregen die voor maar één toestel tegelijk te gebruiken is.

En voor nog een ander toestel vraag ik me af of de aanwezige satelliet ontvanger dienst kan gaan doen als 2e digitale ontvanger.

Natuurlijk kan ik bij Ziggo ook een 2e expl.(nu) kopen, maar vanuit de seculaire gedachte leek het me mooi als ik die ontvanger (die we niet meer gebruiken in de caravan) op deze wijze weer nuttig zouden kunnen maken.

Ik heb dat ook al wel gepoogd, maar zie dan alleen maar de satellietontvangers als keuze, ondanks dat ik de kabel aangesloten heb.

Mijn veronderstelling dat mogelijk het kabelsignaal door deze ontvanger ongevormd zou kunnen worden tot een digitaal signaal bleek dus niet zonder meer te werken.

Mijn vraag op dit forum is dus bedoeld om na te gaan of dit sowieso wel mogelijk is en wat er evt. voor nodig zou zijn.

En als blijkt dat er toch het e.e.a. voor moet worden aangeschaft, dan zal ik de keuze maken voor aanschaf van een 2e Ziggo ontvanger en de satelliet ontvanger maar weer opbergen tot die mogelijk een keer naar de stort verhuist omdat er geen aantrekkelijk gebruik meer voor mogelijk is.

Voor alle duidelijkheid het is een SAB Explorer FTASC ontvanger.

Kan met deze info mijn vraag beter beantwoord worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hallo Jan, deze satelliet ontvanger is alleen geschikt voor satelliet tv, er kan geen kabeltuner in gezet worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt flexibele digitale receivers die een dvb-C tuner OF dvb-S2 tuner mogelijk maken als INSTEEK-TUNER (een verwisselbaar component dus)

 

met een INSTEEKSLOT

of

met meerdere INSTEEKSLOTS

zie afbeelding

daarmee is die voor alle signalen geschikt gemaakt ofwel te maken

 

en zo'n Enigma2 receiver kan gebruik maken van de ene irdeto kaart die je in huis hebt

mocht je geen irdeto kaart hebben en/of niet meer kunnen krijgen bij Ziggo / Vodafone wordt het al heel veel lastiger om op meerdere plekken DIGITALE TV te kunnen zien

 

maar vergis je niet daarmee is niet alles van het interactieve TV via het internet van Ziggo / Vodafone mogelijk

bedenk dat je voor interactieve TV de eigen Ziggo / Vodafone receivers MOET hebben

een nog veel verkochte tweedehandse is de HUMAX HD 5200CI ( rots stabiel )

 

ciao ciao

 

 

 

Screenshot_43.png

Eisenhower Blues

J.B. Lenoir
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mannen bedankt voor deze info. Ik zal dus toch maar een digitale tuner van Ziggo gaan kopen om daarmee op de eenvoudigste manier de oplossing te bereiken.

 

Ik heb nog wel een ander probleem:

Een 3e tv is van het merk Solara  type 24LED5215CDW, gekocht in 2014.

Voor dit toestel heb ik gepoogd de digitale instelling te realiseren, wat ook wel gedeeltelijk gelukt is, echter het beeld dat toen ontstond was totaal "versnipperd". 

Ik vraag me af of dit komt door een toch niet juiste instelling en wat ik daar dan aan moet doen.

In het menu heb ik de digitale ontvangst aan gevinkt en daarna de keuze voor Ziggo gemaakt.

Kan iemand mij daarbij een advies geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt eerder een slecht signaal probleem. Probeer het eens op een aansluiting waar wel alles goed gaat.

Bij ziggo kun je al een tijdje niets meer kopen. Die 2e ontvanger krijg je net als de eerste in bruikleen.

Daarom zou ik zelf zo'n soort boxje in Duitsland kopen, dan kun je evt. ook nog kiezen voor eentje waar je een usb-schijf op kunt aansluiten en mee opnemen.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-3-2019 om 15:14 zei Tonskidutch:

maar vergis je niet daarmee is niet alles van het interactieve TV via het internet van Ziggo / Vodafone mogelijk

bedenk dat je voor interactieve TV de eigen Ziggo / Vodafone receivers MOET hebben

een nog veel verkochte tweedehandse is de HUMAX HD 5200CI ( rots stabiel )

 

Uit nieuwsgierigheid: kun je me vertellen waaruit die stabiliteit precies bestaat? Ik heb een reeks verschillende apparaten aan Ziggo kabel verbonden gehad maar heb eigenlijk nooit iets te klagen gehad nadat ik op Hisrchmann Koka 9 eco over ben gestapt. Of bedoel je iets dat in relatie staat tot dingen als Netflix of andere toepassingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik bedoel niets anders dan nooit problemen met stabiliteit

er zijn heel veel receivers in het verleden geweest met problemen, en dat staat ook op het ziggo forum te lezen

ook de Horizonbox is een drama bij velen die hem iets te warm hebben staan

zoals in een TV meubel kast zonder ventilatie e.d.

Eisenhower Blues

J.B. Lenoir
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Humax iHD5050C en iHD5200C werken ook heel stabiel (en zien er best mooi uit ook qua design vind ik)..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-3-2019 om 16:59 zei Tonskidutch:

zal wel zo zijn dat je geen digitaal signaal conforme coax hebt liggen tussen de CAI en alle aansluitdozen... of juist die ene is rot

Of de tuner is minder gevoelig.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...