Ga naar inhoud


Tegel voet voor 2.40 schotel (prime-focus)


MrDish

Aanbevolen berichten


16 uur geleden zei ceesv:

wacht even tot @Tonskidutch wil reageren op dit onderwerp, hij heeft ervoor doorgeleerd

ik heb wel mechanica gehad tijdens mijn opleiding en dus een deel van de krachtenleer die de statische en dynamische mechanica op gebouwen en gebouw onderdelen teweeg brengen in beginsel onder de knie

maar ik ben geen constructeur die iets over de dimensies van die gebouw onderdelen kan zeggen

 

als het zomaar een annex is ga ik er van uit dat het een houten balklaag betreft en dan is het zeer zeker raadzaam er een constructeur opdracht voor te geven

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei MrDish:

Een vraag;

hoe groot moet ik de tegelvoet voor een 2.40 schotel maken.

heb géén zin om een diep gat te graven voor een beton sokkel.

 

Mvg

Maar wel zin om met een 2.40 meter schotel op een dak te staan goochelen? Eigen keuze uiteraard.

 

Je kan bij een bekend verhuurbedrijf (ook in Doetinchem) een minigraver huren....of je laat een loonwerker even langskomen, paar tientjes klaar. Als je de ruimte hebt zou ik dat zeker doen en het dak maar laten voor wat het is....

 

succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden zei erwinnaar:

Maar wel zin om met een 2.40 meter schotel op een dak te staan goochelen? Eigen keuze uiteraard.

 

Je kan bij een bekend verhuurbedrijf (ook in Doetinchem) een minigraver huren....of je laat een loonwerker even langskomen, paar tientjes klaar. Als je de ruimte hebt zou ik dat zeker doen en het dak maar laten voor wat het is....

 

succes.

Als je de situatie ziet ,dan snap je het .

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als basis zou je ook betonlateiën kunnen nemen, bijv. van 60x120mm en zo'n 2,5 meter lang. Die wegen 18kg per strekkende meter. Die zijn dus nog redelijk te tillen.

Plaats er twee tussen de dakramen of juist 90 graden gedraaid afhankelijk hoe dragende balken of muren onder het dak lopen.

Plaats er dan twee haaks op en leg die 80-100cm uit elkaar en maak die aan elkaar vast met slotbouten. De basis is dan 2,5 x 2,5 meter. Dan hoef je alleen nog maar een metalen constructie te bedenken van beperkte afmetingen.

Beton roest niet dus blijft netjes.

latei.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...