Ga naar inhoud


Windows 10 en chromecast


lspecial

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik kan tv Vlaanderen live tv niet casten naar tv met mijn nieuwe laptop windows 10 het beeld staat stil.

Met mijn laptop waar windows7 op staat lukt het wel, met mijn Android lukt het ook.

Heeft iemand een idee waarom het in windows 10 niet lukt?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb je er ook een account voor aangemaakt

 

Citaat


1. Sluit de Chromecast aan op een vrije HDMI poort van jouw TV. Als dit niet past is het mogelijk om de HDMI-extender te gebruiken. Sluit de Chromecast ook aan op een voedingsbron, zoals een stopcontact met een voedingskabel of door middel van een USB-poort in de TV.

2. Als alles is aangesloten moet de TV op de juiste HDMI ingang gezet worden waar de Chromecast is aangesloten. Meestal kan door het knopje “source” op de afstandsbediening de TV op de juiste bron gezet worden. Je krijgt vanzelf het startscherm van de Chromecast te zien als de TV op de juiste bron staat.

3. We gaan nu verder met het maken van een verbinding met de Chromecast. Ga naar chromecast.com/setup en download de app of extensie die wordt aangegeven en accepteer de voorwaarde indien nodig. (via windows is de browser Chrome genoeg).

4. Selecteer jouw Chromecast uit de lijst met apparaten en kies instellen. Als je vervolgens nog een keer doorgaan kiest wordt de connectie gemaakt en krijg je een code op de TV en op jouw apparaat te zien. Controleer of deze code overeenkomst en druk op “ik zie deze code”, “dat is mijn code” of “accepteren”.


5. Maak verbinding tussen uw Chromecast en het WIFI-netwerk. Klik op (netwerk) instellen en vul alle gegevens van het WIFI netwerk in. Het is hier ook mogelijk om de naam van de Chromecast te wijzigen.

6. De installatie is voltooid en je kan beginnen met streamen! Hopelijk is het installeren van de Chromecast gelukt en kan je beginnen met het streamen van muziek, video’s, foto’s en meer. Sommige stappen kunnen verschillen per apparaat waarmee het ingesteld wordt.

 

 

aangepast door Tonskidutch
live link weggehaald

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chromecast werkt perfect met windows 10 laptop enkel met tvvlaanderen live tv niet .Met oude laptop (windows 7)doet hij wel ,een beetje schokkerig beeld maar hij is dan ook 10 jaar oud.

Op mijn Android telefoon werkt het perfect.Daar ze op tvvlaanderen (Eurosport 1) de giro terug Engelstalig uitzenden en op tvvlaanderen live tv Nederlandstalig wil ik de Nederlandstalige versie streamen met mijn nieuwe windows 10 laptop naar mijn tv maar dat lukt niet.

M.V.G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...