Ga naar inhoud


Beste schotel


bellejt

Aanbevolen berichten

als ik dan de 13E er ook zou bijnemen dan komt de rail niet zo schuin te staan ? Met dan vermoedelijk ook uitrichten midden op 19E ipv 23.5  ?  Zou dat zoveel schillen in ontvangst op die grootte van schotel ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je de Hotbird er ook bij zet, dan wordt de schotel normaal niet op de Astra 19,2 uitgericht. De Astra 28,35 komt dan wel erg ver uit het midden te staan. Normaal richt je de schotel dan uit op ongeveer 20,7° oost, het midden van 13e en 28,35e. De rail moet op jou locatie dan 13° schuin staan i.p.v. 15°.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke.THX.

Ga ik in het WE eens experimenteren of die 15 graden haalbaar is met de rail.Desnoods met een adapterplaatje ertussen in aluminium van 1 mm .

Heb gekeken naar die regelbare houders maar zijn vrij duur.Plaatje moet wel lukken.Dan zet ik 23.5 in het midden en de andere dan iets lager en hoger.Dan zal ik wel moeten zien voor afregeling want de lnb houders zullen schuin komen te staan..Laat je ook nog de X waarde weten mss deze avond.Vind ze nergens op google.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ondertussen de maat kunnen nemen en is 75 cm. Ook gekeken met de rail op 15 graden en is te doen als ik de rail wat aanpas met een dremel en een hamer.

 

De zwarte gedeelten los zagen en plat kloppen.Dan de gaten verder uitfrezen en goed monteerbaar met originele onderdelen.Voordeel is dat ik nog kan spelen tussen 15 en 0 graden.

 

De schuinstand van de lnb houders zal ik dan moeten zien wat het geeft  op afstelling want de lnb houders staan dus eigenlijk al schuin van bij het begin .

 

 

railgibertini.jpg

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als je de rail gaat inzagen en plat kloppen, verzwak je de rail enorm en bovendien kun je de lnb-houder dan niet meer op die plaats monteren.
Zou je nu toch niet beter 2 van de 3 lnb-houders om kunnen ruilen voor verstelbare lnb-houders?

Ik ga de afstanden even voor je uitrekenen.

Is die 750mm de afstand van het midden van de lnb-klem tot aan de schotel op 40% van de hoogte ? Het lijkt me een beetje weinig.

 

in hoogte instelbaar.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sprietje zijn dat 40 mm beugels of 32 mm   op het mfp 13 rail  ???.  Zo ja lijkt het erop dat er meer dan 4 lnb houders op kunnen  . Is dat zo ??? Of is dat gezichtsbedrog .. of is het mfp 4 rail ?..  bvb  9° oost  13 °  19,2 °  23,5 °  28,35 ° oost. Mvg    Ricardo.

aangepast door RicardoBelli
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste RicardoBelli

 

Lnb-klemmen bestaan er van 40mm en 23mm. Deze laatste bedoel je waarschijnlijk. Alle in hoogte verstelbare lnb-klemmen zijn voor een hals van 40mm. Lnb-klemmen voor een hals van 23mm ziet er heel anders uit.

Tja 4 lnb-klemmen passen natuurlijk op de rail als je ze dicht tegen elkaar zet maar hoe groter de schotel, hoe groter de afstand wordt en het hangt natuurlijk af hoe ver de satellieten uit elkaar staan of je 5 lnb's op de rail kunt plaatsen.

 

23mm houders.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

is de afstand van midden lnb houder tot op 40 cm van de onderkant van de schotel. De verzwakking van de rail valt echt wel mee hoor. Met de blote hand ga je ze dan nog niet verplooien hoor.De sterkte is er door de uitstulping in het midden.Heb dit vroeger met een andere rail ook gedaan en nooit problemen gehad.Er is genoeg plaats om de middelste houder te monteren en die wordt dan de 23.5 E.

Ps: kan altijd nog een verstevigingsplaatje monteren in de gleuf tussen de vijzen in het midden van de rail alhoewel het niet nodig zal zijn.

Als het te licht uitvalt kan ik alsnog verstelbare bestellen want de rail kost niks maar de houders 20 euro

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

juist wat ik heb ondervonden met zijn 3 fach broedertje :) . Die van Schwaiger heeft wel verstelbare maar is een stuk duurder.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt de in hoogte verstelbare klemmen ook los kopen. Ze heten "Gibertini MFP-H-40-V3 Sat LNB-Halter höhenverstellbar" en kosten €12,80 per stuk. Je hebt er maar 2 nodig. Je hebt zelf al een houder die niet in hoogte verstelbaar is. Die gebruik je om de lnb als laagste in te stellen.

 

 

 

mfp13-3g40.jpg

nowaro-ls-40v3-3-hoehenverstellbare-3-fach-multifeedhalterung-gibertini-faval-se85-premium-und-baugleiche~7.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

ondertussen de rail wat aangepast en de sloopgaten wat verruimt en juist 15 graden.Moet dus niets inzagen.Ik voeg wat foto's toe voor anderen die het zouden doen.Sprietje vergeet je aub niet nog de maten door te sturen voor de lnb's en de squew ?

 

 

lnbvoor.jpg

middenlnb.jpg

rail15.jpg

 

 

 

en ook met de 3 lnb's voorlopig ff vastgezet

 

3lnb.jpg

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...