Ga naar inhoud


Beste schotel


bellejt

Aanbevolen berichten

in de zomer ben ik van plan mijn triax 88 cm te vervangen door een steviger en goed exemplaar , iets groter, en met multifeed voor 4 sats nl 13-19-23.5-28 .

Welke is de beste ongeacht redelijke kostprijs en vermoedelijk best  ook 4 nieuwe quad koppen van inverto erbij.

Kan ook eventueel met 3 sats volstaan op deze en de huidige triax op 13E richten als 2de schotel.Heb ook als reserve een rotor die blijft bestaan voor de exotisch en weinig bekeken sats.

 

Graag info want mss ga ik dan ook naar VU+ Ultimo 4k overgaan (minstens 4 tuners) en 4K TV eraan.

Terrestrial of cable heb ik niet nodig  want denk niet dat er een cabletuner voor analoog telenet vlaanderen beschikbaar is

Denk dat ik mijn huidige disecq switches wel kan blijven gebruiken net als de kabels.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik ben een fan van de Wavefrontier T90.

Robuust, degelijk en eventueel eenvoudig uit te breiden.

 

Prima onvangst tussen 12 graden west en 28 graden oost!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste bellejt

 

Een Triax 88 is 85cm breed en 95cm hoog op de spiegel gemeten. Je wilt iets groter dus dan denk ik aan 90x100cm zo omtrent.
Een uitstekende schotel is de Gibertini OP 100. De werkzame maat is 94cm breed en 101cm hoog maar het rendement is een stuk hoger. De schotel is van 1,5mm dik aluminium en heeft een zeer stevige lnb-arm. Je kunt er een prima instelbare Gibertini lnb-rail op plaatsen.
Je zult hem wel in Duitsland moeten bestellen.

 

Gibertini OP 100 SE.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ziet er stevig uit.Dan best ook inverto lnb's nemen (quad).Naar duitsland ga ik soms naar trier en daar zal mss wel een sat winkel in de buurt zijn die die kan leveren want afhalen is toch veiliger dan opsturen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad is afhalen een stuk veiliger voor de schotel dan laten bezorgen. Bij dat laatste komen de schotels toch regelmatig beschadigd aan.
Behalve de uitstekende signaalopbrengst die deze schotel heeft, heb je ook extra ruimte voor de lnb's. Dat komt omdat deze schotel een f/D-verhouding heeft van 0,66 terwijl de meeste schotels 0,6 hebben. De afstand tussen bijv. de Astra 19,2- en 23,5 lnb moet op deze schotel 69mm zijn. Dan kun je zelfs de Inverto Black Ultra Quad nemen die aan de achterzijde 71mm is want die 69mm is gebaseerd op de hart op hartmaat aan de voorzijde.

Je moet wel een rail nemen waarvan de lnb-klemmen in hoogte verstelbaar zijn om de lnb's op de juiste schuinte te krijgen.

 

gibertini-lnb-halteschelle-schmal-und-hvs-montage.jpg

Gibertini XP MFP13.JPG

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt.Ik ga er deze zomermaanden naar op zoek.Laat dan mss nog wel een berichtje om de juiste instellingen van de rail/Lnb houders te kennen.

 

PS: met mijn triax heb ik tegenwoordig soms wel uitval bij hevige regenval,zelfs met kapje over de lnb's.Zal dan wel beter zijn 

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch blijf ik het vreemd vinden dat je hier géén adres in Duitsland mag vermelden

om iemand te helpen en het zoeken ernaar te vergemakkelijken.

CeesV moderator jij gaat hierover en wil toch ook graag geholpen worden als het nodig is!

Waarom mag dit nou niet?

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Beste Dirk,

 

Uit onze huisregels:

 

2. Reclame strikt verboden- Op sat4all mag je op geen enkele wijze reclame maken

Op sat4all.com is reclame, óók negatieve "reclame", onder welke vorm dan ook, strikt verboden! Ook het plaatsen van links of verwijzingen naar commerciële sites of het plaatsen van een commerciële link of verwijzing in je profiel is niet toegestaan! Eveneens verboden is het via PB "spammen" van leden en in het bijzonder het versturen van PB's om mee te handelen! Wil je iets verkopen, ga je naar Marktplaats of plaats je een advertentie op onze 2ehands pagina, maar dan wel met inachtneming van de regels! Lees dus de regels voor het plaatsen van een particuliere advertentie eerst goed door. Sat4all wordt niet misbruikt voor welke commerciële activiteit dan ook! Ook niet via privéberichten!

Maakt u als commercieel bedrijf toch reclame op sat4all.com, zonder daarvoor vooraf schriftelijke toestemming te hebben ontvangen, wordt uw IP-adres alsmede uw FQDN per direct geblokkeerd.

 

De reden hiervoor is heel eenvoudig, Sat4all is onafhankelijk en wil niet gebruikt worden voor commerciële belangen.

De ene handelaar zou hier anoniem kunnen inloggen en aangeven dat bij A je de beste en goedkoopste goederen kan aanschaffen.

De andere handelaar zou hier anoniem kunnen inloggen en aangeven dat je juist niet bij A moet kopen omdat die onbetrouwbaar is.

 

Je mag hier vertellen dat je Triax schotels de beste schotels vindt, maar niet dat je ze bij Jansen in Nergenshuizen moet kopen!

Hoe kan ik nagaan, dat bijvoorbeeld Dirk044 geen belangen heeft bij het beoogde adres in Duitsland?

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste CeesV,

Reclame onder welke vorm dan ook is strikt verboden.

In een topic hierboven "Advies Nieuwe Schotel" heb ik ook een reactie geplaatst.

Ik ben n.l. zeer tevreden met mijn Cahors BiG BiSat en als ik deze schotel aanbeveel aan degene,

die dit heeft geplaatst is dat eigenlijk ook positieve reclame voor Cahors.

Dat zou dan toch ook niet toegestaan zijn. 

Ik snap het wat je zegt, helaas ben ik maar een eenvoudige schotelkijker zonder belangen waar dan ook.

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, je mag hier aangeven waarom je een Cahors schotel een goede schotel vindt, dat is geen enkel probleem.

Ik zelf zou een Wavefrontier T-90 adviseren!😎

 

Alleen mag je niet aangeven dat je die schotel kunt kopen bij Jansen in Nergenshuizen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei ceesv:

Nee, je mag hier aangeven waarom je een Cahors schotel een goede schotel vindt, dat is geen enkel probleem.

Ik zelf zou een Wavefrontier T-90 adviseren!😎

 

Alleen mag je niet aangeven dat je die schotel kunt kopen bij Jansen in Nergenshuizen.

 

 

er bestaat geen Jansen in Nergenshuizen 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit ervaring (heb vele schotels gehad) kan ik ook die Gibertini aanbevelen. Heb precies die versie gehad in het steenrood. Heel erg degelijk  en mooie is dat de arm los staat van de schotel.

 

Heb hem destijds in Wesel gekocht bij een satellietzaak. Was een leuk ritje trouwens want was haast onder de zendmast van Wesel die vroeger voor veel vermaak zorgde met de ouderwetse analoge ontvangst (ik meen kanaal 51 RTL Plus) enz. enz. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Belgie niet te krijgen blijkbaar.Heb al gezocht op de gibertini en slechts 1 winkel gevonden in aachen .De rest is wel online te verkrijgen.Omgeving Trier niks gevonden van winkels.Als je de plaats vermeld dan maak je toch geen reklame en kunnen we verder zoeken hé :) .Google is hierbij meestal je vriend.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
12 minuten geleden zei bellejt:

In Belgie niet te krijgen blijkbaar.Heb al gezocht op de gibertini en slechts 1 winkel gevonden in aachen .De rest is wel online te verkrijgen.Omgeving Trier niks gevonden van winkels.Als je de plaats vermeld dan maak je toch geen reklame en kunnen we verder zoeken hé :) .Google is hierbij meestal je vriend.

In België moet je niets kopen van satellietapparatuur ze zijn te duur of hebben niets op voorraad.🤢

Ik koop men spullen in een Duitste webshop (mag geen reclame maken hier) de meeste leveren ook naar België.

Nooit geen problemen gehad met de leveringen van grote schotels zoals een Gibertini 1m.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi.Prijsverschil is wel groot tussen de winkels online.Bij de winkel waar ik reeds mijn quad kabel en connectors heb besteld staat hij het goedkoopst.Hun vorige leveringen waren goed verpakt dus mss wel overwegen om hem daar te bestellen met een rolletje goede single kabel erbij en de nieuwe inverto quad lnb's.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...