Ga naar inhoud


Beste schotel


bellejt

Aanbevolen berichten

Beste bellejt

 

Mooi dat het toch gelukt is.
Tja, als je tegen Luxemburg aan gewoond had, had je de rail een stuk minder schuin hoeven te zetten.

 

Je had gisteren maat "X" doorgegeven, 75cm. Het lijkt me aan de kleine kant en heb je toen gevraagd of je het zeker wist dat die maat goed is. Daar heb ik nog geen antwoord op gehad.
De schotel is 101cm hoog. Meet dus vanaf de bovenzijde van de spiegel (zonder de rand) in een rechte lijn (dus niet met de buiging van de schotel) 60,5cm omlaag en vanaf dat punt naar het midden van de lnb-klem.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


nog eens nagemeten en is zelfs maar 710 mm.Ik had eerst gemeten in de schotel.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo heb ik het nu gedaan.Lat op de schotel gelegd met dubbele meter ernaast en op 61.5 cm van bovenzijde een andere meter naar midden van lnb houder. 710 mm.

In de tekening lijkt het anders net of de rode lijn tot aan de schotel gaat en dan is het 750 mm.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, dus toch 750mm. De afstanden moeten dan zijn:
tussen de Astra 19,2 en 23,5 is 59mm
tussen de Astra 23,5 en 28,35 is 66mm

 

De grote koppen van deze PLL-lnb's geven toch wat ongemak voor de afstand tussen de Astra 19,2 en 23,5. Voor de afstand tussen de Astra 23,5 en de Astra 28,35 niet.
Zet in ieder geval de lnb's met de koppen tegen elkaar.
Test met de lnb van de Astra 23,5 eerst uit welke stand t.o.v. de schotel optimaal is door te proberen de lnb dichter en verder van de schotel af te stellen totdat je de beste signaalkwaliteit bereikt hebt. Dan weet je ook hoe je de twee naastgelegen lnb's moet zetten.

De skew van de lnb's moet voor jou locatie als volgt staan:
Astra 19,2 op   -4,5°
Astra 23,5 op   -8°
Astra 28,35 op -11°

d.w.z als je achter tegen de lnb's aan kijkt met de wijzers van de klok meegedraaid.

 

hoek van 4,5 graden.PNG

hoek van 8 graden.PNG

hoek van 11 graden.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

THX.Zo ingesteld en zoals je zegt staan de 3 koppen tegen elkaar als ik de maten afstem op het middelpunt van de lnb's.

Zodra het weer het toelaat probeer ik met een 3 pikkel de opstelling eens uit want moet nog wachten op gezamelijke inbouwdozen voor de disecq switchen

 

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

vandaag giberitini geplaatst.Staat wel op 31 graden inclinatie ipv 28.56 dus vermoed dat staaf niet mooi rechtstaat.De ontvangst is enkele DB hoger .Bv op PBS heb ik zomaar 5 db winst.Lekker mooi.Morgen multirail inkorten en regenbescherming plaatsen.Ook de switchen maar samen in grote waterdichte kast geplaatst.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

yep .De oude gediende nog te zien want morgen netjes opruimen en regenkap bevestigen.Volgende week nog een vaste triax bijzetten op 13E gericht.De overige posities via de rotor in de achtergrond.

IMG_0330.JPG

beiden.JPG

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

onderaan rechts links van de mast zie je de gewone waterdichte doos hangen.Is een elektriciteitsdoos voor buiten montage.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze Kathrein CAS 90 is toch één van de beste schotel die ik tot nu toe heb.😲

Rail kan je tot 20 graden schuin zetten en alle bouten zijn van RVS.

 

 

 

IMG_0090.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...