Ga naar inhoud


Visiosat of Triax


pollegazon

Aanbevolen berichten

Ben van plan eerstdaags mijn goede ouwe Multytenne in te ruilen voor een even discrete kleine schotel.

 

De keuze van mij (en vrouwlief) viel daarop op een Visosat Bisat G2 (omwille van de mooie vorm) of een Triax 78 - telkens voor de posities Astra 1, Astra 2 en Hotbird.

 

Welke kunnen jullie me aanraden als de best geschikte? Wordt eind deze maand geplaatst in mijn nieuwe woning aan de Vlaamse kust.

 

Bedankt alvast voor de tips.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als eerste veel woon plezier met de nieuwe woning. Ivm woning aan de kust, zal ik eerder de Visiosat de voorkeur geven. Deze schotel is gemaakt van kunststof en zal niet gaan verroesten door zouten lucht omgeving. De Triax zal eerder last van krijgen. Voor beide schotels geldt, de montage onderdelen goed behandelen tegen roest. Nadat de schotel optimaal is uitgericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9

Zeker voor de Cahors (visiosat) G2 gaan, deze schotels zijn in kunststof en gaan veel langer mee dan die low budget schotels van Triax.🤮

Ik heb nog een Triax 78 had en na enkele jaren komt er overal roest op, voor mij nooit geen Triax schotels meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste pollegazon

 

Ik begrijp het even niet. Je schrijft dat je gaat voor de Triax 78 of de Visosat Bisat G2. Met de G2 ontvang je alleen maar de Hotbird en de Astra 19,2 terwijl je schrijft  dat je de Astra 1, 2 en Hotbird wilt ontvangen. Om die te kunnen ontvangen, heb je de G3A nodig.

 

alle supports van Bisat.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sprietje:

Beste pollegazon

 

Ik begrijp het even niet. Je schrijft dat je gaat voor de Triax 78 of de Visosat Bisat G2. Met de G2 ontvang je alleen maar de Hotbird en de Astra 19,2 terwijl je schrijft  dat je de Astra 1, 2 en Hotbird wilt ontvangen. Om die te kunnen ontvangen, heb je de G3A nodig.

 

 

Inderdaad de G3.

 

Klopt het dat het signaal even goed is als op de triax 78 ? Vooral belangrijk voor de hotbird. Groter willen we niet gaan, vanwege het uitzicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
2 minuten geleden zei Sprietje:

Als nu het zicht van de schotel een belangrijke rol speelt (niet te opvallend), dan begrijp ik niet dat het een rode moet zijn.

Omdat z'n gevel van rode steen is waardoor de schotel minder opvalt dan een wit of grijs kleur.🤠

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9

Deze uitvoering bestaat niet voor 9 oost bij de Bisat.

Je kan hem erbij plaatsen maar bij de minste regenval zal je op 9 oost zonder beeld zitten.😮

Dan zou je beter de Big Bisat nemen als je van 9 oost tot 28 oost wilt ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden zei patje7of9:

Omdat z'n gevel van rode steen is waardoor de schotel minder opvalt dan een wit of grijs kleur.🤠

 

 

Inderdaad. Voor mij had het niet zo uitgemaakt, maar voor de vrouw wel.

 

Dat regenkapje, dat ik wel gebruikte voor mijn Multytenne, moet dat bij deze ook of is het verlies négligeable ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...