Ga naar inhoud


Maximale waardes voor 13.0, 19.2, 23.5 en 28.2


Ataric

Aanbevolen berichten

Ik lees wel eens dat sommige mensen 100% sterke ontvangst hebben bij bijvoorbeeld 23.5

 

Ik heb dus een T90, zijn zulke waardes haalbaar met deze schotel? Want de enige die ik op 100% krijg is 28.2 (bbc 2)

 

Bij de andere lnb's is de percentage ongeveer tussen de 65 en 86, maar niet echt hoger...

 

Ik kijk nog steeds tegen die 2 buizen aan, ik vraag me ook af of dat een factoor is:

 

IMG_20190618_145832.thumb.jpg.57b6bda92c2948c3574588efef65e4b3.jpg

TOROIDAL T90, 1 TB SSD

8 x Inverto Black Pro Octo LNB 8, OpenPLi 7.0

0.8w, 7.0e, 9.0e, 13.0e, 16.0e, 19.2e, 23.5e, 28.2e, 38.0e

Mutant HD51 2 x AVL6211, MaxDigital XP1000

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Eenvoudig na te meten.

Voor elke meter voorwaarts ga je 55 cm omhoog.

Dus op 10 meter afstand van die pijpen mogen die maximaal 5,5 meter hoger dan de schotel staan.

Nu even meten hoever de pijpen en muur van de schotel verwijderd zijn, die maat geef je niet op in de foto.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tussen het muurtje en de schotelinstallatie 790cm. alleen die pijpen staan wel iets dichterbij... 

aangepast door Ataric

TOROIDAL T90, 1 TB SSD

8 x Inverto Black Pro Octo LNB 8, OpenPLi 7.0

0.8w, 7.0e, 9.0e, 13.0e, 16.0e, 19.2e, 23.5e, 28.2e, 38.0e

Mutant HD51 2 x AVL6211, MaxDigital XP1000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ze mogen dan maximaal 4,4 meter hoger dan de schotel staan, indien ze precies in de richting van de satelliet staan.

Mochten ze in de weg staan zou een mastverhoging van 1 meter het probleem oplossen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok thanx ga een keer proberen alleen, blijft dan de vraag of een waarde van 100% gehaald kan worden of dat dit al een beetje het maximum is (rond de 86 voor 23.5)

TOROIDAL T90, 1 TB SSD

8 x Inverto Black Pro Octo LNB 8, OpenPLi 7.0

0.8w, 7.0e, 9.0e, 13.0e, 16.0e, 19.2e, 23.5e, 28.2e, 38.0e

Mutant HD51 2 x AVL6211, MaxDigital XP1000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een sat ontvanger is geen meetinstrument.

Die geeft een relatieve waarde en kan per transponder verschillen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar er zijn toch vergelijkbare opstellingen die misschien een hogere waarde aangeven hier in Nederland... Waarom ik het vraag, ik kan het dak op klimmen en nog eens wat proberen, maar zal dat veel uitmaken, misschien 3 of 4 % zou ik het zelf niet voor doen, maar als ik zie dat sommige 100 halen, dan wil ik nog wel even prutsen, want dat vind ik ook wel weer leuk...

TOROIDAL T90, 1 TB SSD

8 x Inverto Black Pro Octo LNB 8, OpenPLi 7.0

0.8w, 7.0e, 9.0e, 13.0e, 16.0e, 19.2e, 23.5e, 28.2e, 38.0e

Mutant HD51 2 x AVL6211, MaxDigital XP1000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zelfs 2 gelijke ontvangers naast elkaar kunnen verschillende waarden aangeven.

Het enige wat telt is de informatie over de kwaliteit van het signaal of de s/n verhouding.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, die zal zo hoog mogelijk moeten zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje,

 

Zal ik in vervolg dan al mijn vragen in dezelfde draaitje plaatsen als het om mijn schotel gaat? Nee toch? De vraag is niet perse over de hoogte en afstellen, de vraag was meer hoe ik een betere ontvangst krijg als dit überhaupt al kan en dat ik benieuwd ben of het wel allemaal de moeite is wat ik wil gaan doen als dat niet is terug te zien in de waarde van een investering.

 

En tja, wat ik gisteren schreef had betrekking tot het muurtje, niet zozeer die pijpen, ik heb altijd aangenomen dat die niet echt een belemmering opleveren, maar dat kan ik dus mis hebben.

 

De andere topic was ook geheel anders, of ik een montage aan een schoorsteen zou maken, al snel gaat het over andere dingen en wordt zo'n topic rommelig, vandaar deze topic

 

Er hebben bij mij meerdere schotel installateurs op het dak gestaan (zelfs met professioneel apparatuur) en mij gezegd dat het muurtje een probleem is. Na heel veel gedoe heb ik het zelf toch voor elkaar gekregen, nu gaat het meer om het tweaken..

 

Nog een laatste opmerking: ik zou wel graag willen zien wat wij hier ontvangen met hoeveel sterkte, alleen daar moet ik dan maar geen nieuwe topic over maken :P

aangepast door Ataric

TOROIDAL T90, 1 TB SSD

8 x Inverto Black Pro Octo LNB 8, OpenPLi 7.0

0.8w, 7.0e, 9.0e, 13.0e, 16.0e, 19.2e, 23.5e, 28.2e, 38.0e

Mutant HD51 2 x AVL6211, MaxDigital XP1000

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei Ataric:

Zal ik in vervolg dan al mijn vragen in dezelfde draaitje plaatsen als het om mijn schotel gaat? Nee toch?

 

Ik zou zeggen: Ja toch!

Het zijn allemaal vragen over dezelfde schotelopstelling, en je hebt er meer aan dat de hele situatie rond je schotel en al je vragen in één topic terechtkomen, zodat iedereen ook 'het hele plaatje' voor ogen heeft, en dus ook de beste adviezen kan geven.

 

Dat de titel dan misschien de lading niet meer dekt, is niet zo erg. Er zijn genoeg topics, waar de beginvraag uiteindelijk niet veel met de uiteindelijke oplossing of conclusie te maken lijkt te hebben.

Vergelijk het maar met een bezoek aan de dokter: daar is je klacht of beginvraag soms ook op een ander vlak dan de uiteindelijke diagnose. En de dokter wil ook graag andere vragen of klachten erbij horen, om te kijken of ze er iets mee te maken kunnen hebben; dus niet dat je voor een andere vraag of klacht een aparte afspraak maakt, misschien zelfs bij een andere dokter. Niet handig.

Dat is tenminste mijn mening, ik ben het dus met Sprietje eens op dit punt. Andere mensen kunnen er natuurlijk anders over denken.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk heeft de vraagstelling in het onderwerp wat je geplaatst hebt niet de gehele landing gedekt van je probleem. In ieder geval is het uitermate storend en onduidelijk om over hetzelfde onderwerp meerdere draadjes te beginnen waarbij niet steeds de juiste en gehele informatie ontbreekt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden zei Sprietje:

waarbij niet steeds de juiste en gehele informatie ontbreekt

het woordje niet geeft verwarring, ik heb dus alles goed gedaan :P

 

En waarschijnlijk heb ik mijn uiterste best gedaan om zo helder mogelijk over te komen, vraag me dus af in hoeverre ik dan zo gigantisch onduidelijk ben geweest, lijkt mij niet aangezien ik de vraag in 1 topic 2 keer min of meer heb gesteld. En als je het zo "uitermate" storend vindt, dan hoef je natuurlijk niet te reageren, had gewoon even voor opheldering gevraagd dan had ik dat gegeven als je het niet snapt of storend vindt. ('uitermate' nog wel)

 

@a33nee voor mij niet, het zijn 2 totaal verschillende vragen, als ik het in het laatste deel heb over die 2 buizen, is dat maar één zinnetje waar jullie je druk over maken. Beetje kinderachtig is dat wel. Maar goed, dat is inderdaad jouw mening en die mag jij hebben, voor de rest vind ik het verhaal van de dokter vermakelijk omdat je dit totaal niet kunt vergelijken met een topic op een forum en dat is dan weer mijn mening

 

Ik wil het hier ook niet te lang over hebben, anders moet ik weer een topic openen en dat vind Sprietje weer uitermate storend, misschien dat ik zijn signaal met 20% omlaag breng met mijn vraag, over storen gesproken ;) 

TOROIDAL T90, 1 TB SSD

8 x Inverto Black Pro Octo LNB 8, OpenPLi 7.0

0.8w, 7.0e, 9.0e, 13.0e, 16.0e, 19.2e, 23.5e, 28.2e, 38.0e

Mutant HD51 2 x AVL6211, MaxDigital XP1000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...