Ga naar inhoud


Maximale waardes voor 13.0, 19.2, 23.5 en 28.2


Ataric

Aanbevolen berichten

En wat ik dan weer "vreselijk storend" vind is dat de dit verhaal zo offtopic gaat dat er geen hand wordt uitgereikt om iemand te helpen die ook de moeite doet om de vraag te stellen. Behalve dan degene die wel on topic zijn gebleven.

 

Ik denk ook dat meerdere leden hier om die regen liever geen topic meer plaatsen of reageren omdat er soms zo veel gif in de reacties zit dat je 2 keer nadenkt om überhaupt hier iets te doen

TOROIDAL T90, 1 TB SSD

8 x Inverto Black Pro Octo LNB 8, OpenPLi 7.0

0.8w, 7.0e, 9.0e, 13.0e, 16.0e, 19.2e, 23.5e, 28.2e, 38.0e

Mutant HD51 2 x AVL6211, MaxDigital XP1000

Link naar reactie
Delen op andere sites


36 minuten geleden zei Ataric:

@a33nee voor mij niet, het zijn 2 totaal verschillende vragen, als ik het in het laatste deel heb over die 2 buizen, is dat maar één zinnetje waar jullie je druk over maken. Beetje kinderachtig is dat wel. Maar goed, dat is inderdaad jouw mening en die mag jij hebben, voor de rest vind ik het verhaal van de dokter vermakelijk omdat je dit totaal niet kunt vergelijken met een topic op een forum en dat is dan weer mijn mening

 

Ach, je legt zelf in je openingspost de link naar de twee buizen, die bij het muurtje staan, dat in je eerdere topic aan de orde was wegens vrij zicht of niet.

 

Verder maak ik me er niet druk over, dus wie je met 'jullie' bedoelt weet ik niet. Ik heb aangegeven dat ik het prettiger vind als een reeks vragen over een bepaalde schotelopstelling in één topic terechtkomen, om het totaalbeeld in de gaten kunnen houden.

Wat daaraan kinderachtig is, weet ik niet.

 

Maar dan nu weer on topic, op jouw verzoek.

 

Groet,

A33

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden zei a33:

Maar dan nu weer on topic, op jouw verzoek

Je had je betoog het beste daarmee kunnen beginnen en dan ingaan op de vraag (indien gewenst) die ik initieel ben gestart, de rest had je van mijn part kunnen weglaten aangezien het niet meer on topic IS.

 

Jullie 2 vallen dus over 25% van mijn topic, en gaan niet in op de overige 75%

 

We zijn nu geheel off topic gegaan en ik weet nu al dat er geen berichten meer zullen komen die antwoord geven op de vraag, mensen raken ontmoedigd door deze houding.

 

Maar toch bedankt voor jullie bijdragen en het verkloten van deze topic;) 

aangepast door Ataric

TOROIDAL T90, 1 TB SSD

8 x Inverto Black Pro Octo LNB 8, OpenPLi 7.0

0.8w, 7.0e, 9.0e, 13.0e, 16.0e, 19.2e, 23.5e, 28.2e, 38.0e

Mutant HD51 2 x AVL6211, MaxDigital XP1000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mischien toch nog dit meegeven

 

Ik heb een BigBisat met 4 LNB's

 

Op mijn DM8000 heb ik op 23.5° en 19° een signaalsterkte van rond de 79%

Op 28.2°  gaat dit voor de BBC naar 90% en meer.

 

Op mijn VU+ solo2 zit de signaalsterkte overal tegen de 100%

Op mijn Philips tv zit de sterkte ook boven de 90%

 

Dus drie ontvangers en drie keer een andere waarde.

 

Als de ontvangst goed is met voldoende regenreserve zou ik me geen zorgen maken.

 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik begrijp niet waarom iemand zo een standplaats kiest, terwijl je met de tegelvoet de vrijheid hebt om al die pijpen en dakopbouwen ruimschoots te mijden!!!

(zoals die andere t90 die verderop zichtbaar is en ook op het dak staat met tegelvoet)

je zet hem blijkbaar liever op de meest ongunstige plek en moet ook boren in je muur

 

 

Screenshot_83.png

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar de tegelvoet nu getekend is, staat die in ieder geval dichter bij de muur dus meer kans op geen ontvangst. Ook is het de vraag of er wel iets op het dak geplaatst mag worden van dit complex. Is er een vereniging van eigenaren of betreft het huurwoningen van een stichting o.i.d.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals, het gaat me nu even niet meer om de plaatsing, maar meer om de ontvangststerkte... 

 

Citaat

je zet hem blijkbaar liever op de meest ongunstige plek en moet ook boren in je muur

wat is dat voor sarcasme / aanname ? is dit nodig? wat weet jij ervan dat ik gaten heb moeten boren voor deze schotel, wat weet jij over een ongunstige plek als alles al goed werkt en ik me alleen afvraag of het nog beter kan? zo verschrikkelijk is het allemaal niet.

 

ter informatie: Wat er verderop te zien is zijn schotels geplaatst in opdracht van de woningbouw, ik heb deze zelf gekocht en de constructie aan de muur was er al, dus was voor mij gemakkelijker, een tegelvoet is een optie alleen zal die ook niet probleemloos gaan, ik kan op het dak komen, maar makkelijk is het niet. Voet plaatsen op rubberen tegels waarop dan weer grote 60x40cm tegels geplaatst worden, schotel erop monteren en lnb's en dan via vnc via de pc via een app op de pc kijken of ik het goed krijg. Kortom, investeringen die ik niet graag maak voor een paar procent verbetering..

 

Maar nogmaals, het ging mij in dit topic over de ontvangststerkte 

aangepast door Ataric

TOROIDAL T90, 1 TB SSD

8 x Inverto Black Pro Octo LNB 8, OpenPLi 7.0

0.8w, 7.0e, 9.0e, 13.0e, 16.0e, 19.2e, 23.5e, 28.2e, 38.0e

Mutant HD51 2 x AVL6211, MaxDigital XP1000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ataric

Een signaalsterkte van 100% vind ik funest.

Ik heb een keer het volgende meegemaakt: op de 42E keek ik naar CNNTürk, (ik versta er geen moer van het was gewoon om mijn DiSEqC 1.2  uit te proberen op mijn oude Nokia D-box icm mijn Stab Italia) CNNTürk had altijd een signaalsterkte van 100% bij normale bewolking; op een dag was het stralend weer zonder bewolking, toen kreeg ik last van oversturing: beeld sloeg vast, blokken in beeld.

 

Op een ander board had ik om advies gevraagd; de antwoorden waren eensgezind: zet er een slechte coax of een "satsloop"op (het woord satsloop zul je niet tegenkomen op Google, maar het is een verzwakker).

 

Kortom: ga nooit voor die 100%.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees hier steeds over ontvangststerkte maar wat is dat?


Bij de meeste ontvangers kun je de signaalsterkte en de ontvangstkwaliteit aflezen.
Zolang de signaalsterkte maar boven de 20% uit komt, kun je er van uit gaan dat de lnb voeding krijgt van de satellietontvanger zodat de electronica in de lnb zijn werk kan doen. Zelfs als ik de aangesloten lnb in m'n broekzak steek, kan deze 80% signaalsterkte afgeven.
Signaalkwaliteit is het belangrijkste. Wordt het in dB uitgedrukt, dan kun je redelijk inschatten of je ontvangst hebt als je ook weet wat de signaaldrempel is. Wordt het in procenten uitgedrukt, dan kun je daar veel minder van op aan.


Het komt regelmatig voor dat als je de ene ontvanger op een schotel aan sluit, hij 100% signaalkwaliteit aan geeft terwijl als je een andere ontvanger op diezelfde schotel aan sluit hij maar 78% aan geeft. Het is dan ook onzin te vertellen dat 100% signaalsterkte funest is omdat je daar oversturing, vastlopen of blokken van krijgt. Het betreft misschien wel een ontvanger die een veel te hoge waarde aan geeft. De signaalkwaliteit wordt gewoon softwarematig bepaald. Het is in het verleden regelmatig voor gekomen dat een ontvanger een firmware update nodig had en dat na die update de signaakwaliteit ineens ook 10% hoger werd aangegeven.

 

Eén ding is in ieder geval zeer hinderlijk bij ontvangers die veel te snel 100% aan geven. Je kunt er een schotel niet goed mee afstellen. Ook al staat de schotel nog niet optimaal afgesteld, de ontvanger geeft al 100% aan. En hoe moet ik de schotel dan draaien om hem wel optimaal te krijgen, wachten totdat die 115% aan geeft? Dan kan ik lang wachten want hoger dan 100% gaat hij echt niet aangeven. Het enigste wat je kunt doen is een vochtige zeem over de lnb hangen zodat er een stuk minder signaal ontvangen wordt. Niet echt handig.

 

Een officiële satellietmeter gebruiken is een stuk beter maar ja, die hebben de meeste schotelbezitters niet omdat die vrij prijzig zijn om slechts één of twee maal te gebruiken, zeker als het gaat om meters waarvan je ook de BER en MER kunt aflezen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

5 uur geleden zei Sprietje:

….Het is dan ook onzin te vertellen dat 100% signaalsterkte funest is omdat je daar oversturing, vastlopen of blokken van krijgt....

Is geen onzin; ik had met die Nokia 9200S (D-box) altijd een signaalsterkte van 100% op CNNTürk, toen ik naar die zender keek op een moment met strak blauwe lucht kreeg ik oversturing.

De LNBF die ik destijds gebruikte was een MTI quad LNBF; het ruisgetal weet ik niet meer zeker, volgens mij was het 1.2

Ik heb die zender toen uit mijn zap lijst gehaald.

Pas veel later hebben ze de uitzend-sterkte verlaagd en toen kon ik er weer naar kijken.

FYI Mijn bekabeling is POPE.

 

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...