Ga naar inhoud


12V - 5A AC/DC Adapter


Mimisiku

Aanbevolen berichten

Vandaag is na 8 jaar trouwe dienst mijn 12V - 5A adapter van mijn Netgear NAS Duo2 uitgevallen. Volle sluiting (automaat eruit). Adapter geopend, vieze lucht, 3 bolle elco's en en verbrand stuk PCB... Niet meer rendabel te repareren... Wie heeft een dergelijke adapter 'over'?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb geen adapters met dat soort stroomsterktes.

Maar ik dacht wel aan desktop-computer voedingen, die ook 12 volt leveren en makkelijk 5 A zouden moeten kunnen leveren.

Misschien kan je daar één van op de kop tikken?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje groot om een NAS te voeden..... gewoon een nieuwe adapter kopen. Kost misschien 20 euro en klaar. Of als je handig bent, open maken en aangezien er een volledige sluiting is, kan het zelfs de bruggelijkrichter zijn.....of een overspannings beveiliging (varistor).

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had de adapter al geopend en geconstateerd dat de print zelf zwaar verbrand is op de varistor plek. Ook diverse elco's bol. Niet meer economisch te maken.

Advies opgevolgd door een nieuwe te kopen voor (inderdaad) €20.

 

Topic mag gesloten/verwijderd worden.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...