Ga naar inhoud


Is er een goede satteliet ontvanger en mediaplayer in één


Mike34

Aanbevolen berichten

27 minuten geleden zei Tonskidutch:

je zou eens moeten vragen hoeveel mensen kodi 100% op hun enigma2 receiver aan de praat hebben hier in het forum

KODI werkt 100% op E2 niet op iedere image jaren geleden heeft een Nederlander een bug ingebouwd in de

kodi distri voor E2 die de image makers nog niet aangepast hebben.

Bij interesse geef ik wel de bug fix dat kodi 100% werkt maar je hebt KODI niet nodig op een E2 box

de E2 box kan al alles zonder kodi.

Maar of TS zoveel wilt hij zoekt een ontvanger die ook mediabestanden kan afspelen.

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites


31 minuten geleden zei Penthe:

Ik ben geen fan van Linux ontvangers....

Hoi Penthe dan kunnen we elkaar de hand schudden.

 

Er is echter één verschil tussen jou en mij: ik heb totaal geen verstand van Linux, van Open PLI, VTI, Oscam, CCCAM e.d., en ben ook niet van plan om mij hierin te verdiepen; ik denk maar zo: waarom moeilijk doen als het makkelijk kan; en makkelijk kan het zijn met een ingebouwde mediaplayer.

 

Uiteraard heb je gelijk, als mijn ontvanger het begeeft heb ik ook niks meer aan mijn mediaplayer.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Drembox One wordt nu weggezet als media streamer.

 

Draait onder Enigma en Android.

Kodi, Netflix, Amazon....draait er op.

 

Je leest er wel wat Duitse reviews over.

Ik ben eigenlijk ook benieuwd naar uitgebreide testen van deze box.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

die is dan ook wel voor google open als android box met de apps uit de google play

dat kan tzt ook op de huidige DUO4K

interessante ontwikkeling overigens die nog geen vorm heeft gekregen in concrete oplossingen

 

dito oplossingen heeft Arris 4k ook uitgebracht voor content providers

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden zei Tonskidutch:

doe je nu maar zo

of weet je niet dat die nanoxx ook een enigma2 receiver is

 

Ik wist het niet @Tonskidutch,

Ik vind het gewoon een lekkere ontvanger en ik heb daar nooit iets van geweten; ik ieder geval heb ik nooit iets temaken gehad met ingewikkelde programma's zoals Open pli, cccam en dergelijke.

 

Maar als jij het zegt geloof ik je meteen.

 

EDIT

Die ontvanger is 10 jaar oud, dus weet je het wel zeker?

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

daaraan zie je dat een enigma2 receiver met de juiste firmware erop heel makkelijk is.

 

maar de topic starter wil misschien nog eens overdenken wat hij echt belangrijk vindt als mediaplayer en voor het satelliet ontvangst gebruik

hij heeft zich helemaal niet meer gemeld dus die berichten lopen in het luchtledige

 

en dan krijg je tegenvragen en discussies die er misschien helemaal niet toe doen

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

Achja, ik heb gewoon mijn bevindingen opgeschreven, en je hoeft echt niet technisch onderlegd te zijn met deze ontvanger (NanoXX 9800HD).

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

 

4 minuten geleden zei Tonskidutch:

Ja jammer helaas dat er geen images voor zijn, dewelke jij zo appricieert op je nanoxx

als je image naar de klootte gaat door een bedieningsfout heb je dus ook niks meer om op terug te vallen

dus dat is geen kandidaat voor een beginner die ook een echte mediaplayer wil

 

Ik weet echt niet wat je bedoelt met images.

Ik maak altijd een backup van mijn sys en zaplist.

 

Ik heb te weinig verstand van de materie die jij schrijft; ik reflecteer erop, en heb al geschreven dat ik geen techneut ben.

 

Ik schrijf alleen mijn ervaringen. 

 

Mijn ontvanger werkt perfect voor mensen die niet niets hoeven te weten over CCCAM, Open PLI, VTI, Oscam en weet ik veel wat voor programma's dan ook.

 

Ik heb deze ontvanger ongeveer 10 jaar (omdat ik moest overstappen van DVBS naar DVBS2 omdat ik dan de HD-zenders kon ontvangen).

 

Da's alles. 

 

Dus ik heb alleen geschreven over mijn bevindingen.

 

Nou groetjes man, (alleen zie ik jouw reacties altijd op mij als een soort aanval terwijl ik echt geen rivaal ben, jij weet meer van het sat gebeuren als ik, en dat onderken ik ook).

 

Het gaat mij nooit om het Welles-Nietus verhaal, maar om de member te helpen.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de SAB prima, zapt misschien wat trager maar wat is nou 1 sec heb je zo weinig geduld? Dat jij iets tegen SAB hebt fijn, ik heb goede ervaringen met de ontvanger. Meeste mensen in Spanje gebruiken de SAB voor de Nederlandse zenders en daarnaast heb je gelijk de gratis Spaanse TDT zeg Digitenne zenders er ook op. Ik vind Linux apparaten klooi apparaten leuk voor iemand met een hobby maar niet als standaard kijker die altijd beeld wil. Je leest ook vrijwel nooit over problemen met de SAB ontvanger deze zijn heel sporadish.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...