Ga naar inhoud


1 Dual C-band LNB L/R H/V of 2 aparte C-band LNB's


cookie monster

Aanbevolen berichten

Dit is al een oud model:

WS International DMX242 Twin - Dual Output Extended C Band LNBF

Quad Polar , Dual Output Digital C Band LNBF

Input Frequency: 3.4-4.2GHz
Output Frequency: 950-1750MHz
Noise Figure: 13K
Gain: 70dB
Polarity: 4 (Hor/Ver/LC/RC)

Lijkt me wel interessant , of toch 2 losse C-band LNB's gebruiken ??

1 C-band LNB H/V

1 C-band LNB Lc/Rc

Ik heb nog wel een scalar ring alhier voor een offset schotel , dus ….

 

Eventueel wil ik ook nog een extended C-band LNB of ,

is een LNB Expander interessant , zoals vroeger gebruikt ivm Astra 1D ??

Of geeft zoiets teveel verlies ??

WS International DMX242 Twin -- Dual Output Extended C Band LNBF.jpg

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Ondanks oud topic ben ik benieuwd wat je hebt kunnen vinden m.b.t. die extended C-band LNB (voor boven 4.2 GHz dus).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
1 uur geleden, Alex1970 zei:

Ondanks oud topic ben ik benieuwd wat je hebt kunnen vinden m.b.t. die extended C-band LNB (voor boven 4.2 GHz dus).

 

Begin dit jaar heeft de topicstarter z'n schotel met revolver🤢 voor C-band ontvangst hier te koop gesteld voor een monsterbedrag.https://www.sat4all.com/forums/topic/369082-gibertini-150-revolver-lnb-3-lnbs-gbox-h2h-motor-tegelvoet-60x40-mast/

En nu is die overgeschakeld naar T90 die aangevreten is door muizen. https://www.sat4all.com/forums/topic/369527-nieuwe-t90-in-aangevreten-doos/

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 150cm heeft me wel wat gekost , gratis doe ik die natuurlijk niet weg , logisch , maar ….

Wok ruilen ivm m'n andere hobby ♫♪ , enkel via PM want dat heeft niks met satelliet te maken ,

dan kan ik geïnteresseerde m'n mailadres bezorgen :)

Terug ON-topic:

Ik heb die T90 wok nog niet , kutklote corona !! Daar ik niet veel meer kijk , ook het afgelopen stormweer ,

ivm die Gibertini telkens het dak op moeten , enkel indien wanneer nodig , da' was voor mij te veel !!

Een T90 kan ik vanuit mijn appartement makkelijk plaatsen , en ik moet nooit meer het dak op :)

42 - 33 - 28,2 - 26 - 19,2 - 16 - 13 - 9 - 7°E - 5°W , dat worden degene die ik er op ga zetten !!

Ik heb hier nog een diseqc 10x1 en een diseqc 8x1 :)

Vanuit mijn raam heb ik zicht van 62°E tot 23°W , maar ach ….

Momenteel enkel 28,2°E FTA , maar het voldoet voor 't gene da'k wil kijken :)

 

Wat die extended C-band betreft , ik ben daar dus geheel niet meer bezig !! :blush:

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Volgens mij is dat een offset schotel. En als het een prime focus schotel is, waarom gebruik je dan een scalar ring voor een offset schotel?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Alex,

 

Ja dat klopt, eerst heb ik Cband geprobeert op de offset schotel naast de ku lnb maar geen ontvangst op Arabsat 20 Oost.

Als de sterktste transponders wel in het brandpunt werken, was ik op zoek naar een andere oplossing..

 

Toen daarna heb ik de oude Triax 140  primefocus weer uit de mottenballen gehaald en tijdens de warme dagen heerlijk

op het balkon de handel weer opgetuigt uitgelijnt, polarmount bevestiging weer opgeknapt en deze weer op de clarcbelt

afgeregeld, en door de jaren heen ging het mij beter af mert afregelen, waar ik vroeger mee vastliep..

 

Het loopt weer als een zonnetje en op ku doet de antenne het nu ook weer voortreffelijk

Cband ga ik nog mee verder, voorlopig gebruik ik heb op ku voor expirimenten met modded Inverto pll square lnb erin.. ;)

 

Om op de vraag van Coociesmonster terug te komen, een ortomode Cband met 2 lnb`s voor horizontaal en vertikaal

doen het beter op cband vanwege de verbeterde porarisatie scheiding ofwel crosspolarisation genoemd.

 

Normaal is dat bij een cband lnb iets van +- 15 db en met orthomode 30 db ongeveer dus alle energie komt op beide

lnb`s terwijl een enkele cband minder signaal binnen krijgt omdat er altijd een deel verloren gaat vanwege de cirkel

vormige constuctie van de lnb. 

 

Denk als voor beeld maar an een stereo versterker met een slechte kanaalscheiding die een minder stereogeluid geeft

als een versterker met een goede kanaalscheiding of met 2 aparte kanalen..

 

 

PIC_4481.JPG

PIC_4480.JPG

PIC_4424.JPG

PIC_4420.JPG

PIC_4410.JPG

PIC_4406.JPG

PIC_4403.JPG

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...