Ga naar inhoud


Vraagje i.v.m. een Invacom C120 QDF-031 Quad lnb


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

Ik maak reeds meer dan 10 jaar gebruik van deze LNB. Tot grote voldoening...

Deze is voorzien voor ontvangst op mijn Technomate (TM-5402 HD M3) waarmee ik de rotor van de sg 2100 via USALS draai , daarop is ook aangesloten de Edison OS mio 4K en mijn twee PC kaarten op verschillende PC's.

Onlangs heb ik de PC's wegens onderhoudswerken in mijn hobbyruimte afgesloten en bleef er enkel een aansluiting op de Edison OS mio 4K over.

Als ik deze aansluiting ook afkoppel , dus enkel aansluiting via USALS op de Technomate (TM-5402 HD M3) heb ik geen signaal meer , de motor kan ik zelf niet meer laten draaien. Sluit ik een PC kaart of de Edison OS mio 4K aan dan gaat het wel.

Kan deze  Invacom C120 QDF-031 Quad lnb dan niet functioneren op één enkele uitgang ? Is dit ook zo bij andere Quad LNB's zoals bvb. Inverto of gebeurt dit enkel bij een Invacom Quad LNB. ?

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maakt van TM 5402  de coax kabel de massa aansluiting aan beide einden wel goed kontakt ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zoals Trust al aangeeft, lijkt het erop dat je via de Technomate met usals geen voedingsspanning meer op je LNB hebt.

Instellingen van je Technomate nalopen en kijken of je wel 13 / 18 Volt aan de antenneaansluiting van die ontvanger hebt staan, de kabel op onderbrekingen controleren en eventueel de kabel van de Technomate op een van de andere aansluitingen van je LNB aansluiten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Maakt van TM 5402  de coax kabel de massa aansluiting aan beide einden wel goed kontakt ?

 

Alles gecontroleerd qua aansluitingen Trust , alles prima connectoren met goed contact.

 

Quote

Zoals Trust al aangeeft, lijkt het erop dat je via de Technomate met usals geen voedingsspanning meer op je LNB hebt.

Instellingen van je Technomate nalopen en kijken of je wel 13 / 18 Volt aan de antenneaansluiting van die ontvanger hebt staan, de kabel op onderbrekingen controleren en eventueel de kabel van de Technomate op een van de andere aansluitingen van je LNB aansluiten.

 

Heb nu twee coax kabels verwisseld en de Technomate draait terug prima de rotor en ontvangst ook in orde . De coax kabel die vroeger op de Technomate zat nu aangesloten op de Edison en deze ontvangt ook prima op dezelfde satelliet op dewelke de Technomate staat.

Kabels + Instellingen in de Technomate zijn goed ( lnb type : Universeel en lnb power is aan ).

Probleem zou in de LNB zelf moeten zitten , denk ik...

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja , Sprietje. Deze met afscherming...

14df73cf20f85fa9b255fc1832d.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij CCS-coax is de afscherming niet het probleem maar de veel grotere elektrische weerstand van de middenader. Zeker in combinatie met een rotor krijg je een veel grotere spanningsval waardoor de rotor mogelijk te weinig kracht heeft en de lnb te weinig spanning om goed te schakelen van de lage naar de hoge band.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Bij CCS-coax is de afscherming niet het probleem maar de veel grotere elektrische weerstand van de middenader. Zeker in combinatie met een rotor krijg je een veel grotere spanningsval waardoor de rotor mogelijk te weinig kracht heeft en de lnb te weinig spanning om goed te schakelen van de lage naar de hoge band.

 

Ja zal wel zoiets zijn Sprietje , de Technomate alleen aangesloten geeft geen kracht genoeg om de toch wel zware schotel ( +/- 14 kg ) te laten draaien , van het ogenblik dat ik een ontvanger of PC kaart ook aansluit draait die wel feilloos.

Op zich maakt niets uit voor mij daar de vier coax kabels toch altijd bezet zijn door een bijkomende ontvanger en PC kaarten.

Dit euvel viel me na een 15 jaren alleen op omdat ik plots maar één aansluiting had in plaats van vier.

Alles is terug zoals vroeger en alles loopt terug prima. De schotel zwiert na 15 jaar nog altijd lekker van 30W naar 62E en omgekeerd 😁

Heb even de rotor gecheckt en na 15 jaar zit er een klein beetje speling op de as , maar ik denk dat dit heel normaal is.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...