Ga naar inhoud


HD60 Ervaringen


Mimisiku

Aanbevolen berichten

Een paar dagen ben ik aan het spelen met de Mutant HD60.

 

Eigenlijk met de reden om een Flash handleiding te schrijven omdat dit een aantal leden frustreert.

 

Zelf eigenlijk nooit een 'goedkope' ontvanger gehad, altijd Dreambox (origineel) en VU+ (origineel). Omdat de Enigma2 software eigenlijk een beetje aan het stilvallen is wilde ik toch eens zelf ervaren wat MultiBoot en Android op een box zoal vermag.

 

De Mutant HD60 kwam in beeld door zijn gepromote snelheid (15.000 Dmips) en quad-core HiSilicon SoC i.p.v. de gevestigde BroadComm.

 

Boxje werd geleverd. Bij het uitpakken steeg hij zowat zelf op uit de doos! Een heel erg licht bakje van plastic, een wiebel AB en een dichtgevouwen A4 tje. HDMI kabel en AAA batterijen erbij... Maar goed: wat wil je ook voor een bakje van €99? Het gaat erom wat hij kan, niet hoe hij eruit ziet.

 

Even (flink) wat lezen en rondneuzen op het internet. Uiteindelijk het flashen onder de knie gekregen... Ik heb de volgende images erop geïnstalleerd:

 

OpenHDF

OpenPli

Pur-E2

OpenSPa

 

Vereist is dat de images piconweergave ondersteunen, OScam kunnen draaien, Kanaallijsten en MultiEPG (grafisch) ondersteunen.

 

OpenPli is uiteraard redelijk beroemd, de andere 3 zijn veel minder bekend. Expres gebruik ik géén OpenATV omdat die het 'splash' screen sloopt.

 

Alle images laten zich probleemloos installeren en configureren. OScam laat zich in alle images vanuit hun 'feed' installeren en starten. Kanaallijst kan met (eventueel nageladen) FastScan geïnstalleerd worden of uiteraard met een ChannelEditor ingeladen worden.

Picons zitten ook in de 'feed'. Ik laad ze eenvoudig van mijn laptop in de box.. Even configureren in het menu en het werkt..

 

De AB heeft de neiging tot 'denderen'. Niet verwonderlijk gezien de matige kwaliteit.

Het beeld is haarscherp in HD en ook HDR voor UHD wordt ondersteunt.

Omschakelen is retesnel bij gecodeerde zenders en superretesnel bij FTA of Remote Stream.

Switchen tussen images levert binnen 10 seconden!! beeld...

 

 

IMG_1052.JPG

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...