Ga naar inhoud


Helpt een separate Wifi antenne?


Con

Aanbevolen berichten

Er speelt nog wat anders mee.... Het uitgangsvermogen van de access point / router is niet constant, maar dynamisch geregeld aan de hand van het link budget. (Zeg maar de SNR van de radio verbinding die een minimaal niveau moet hebben...)  Dit is een deel van de standaard 802.11h . (welke jouw router ondersteund)  Dus als er een verbinding is gemaakt met een client die 802.11h ook ondersteund, kan het zomaar wezen dat de output power van de router wordt opgeschroefd, of teruggeschroefd.... En dat kan je dus ook gewoon meten met die signal finder applicaties... Ik heb een router die het ook ondersteund, en het idiote bij mij is dat het 5GHz signaal sterker is dan het 2.4GHz signaal. Dit heeft te maken met interferentie (waar jij een stuk minder last van hebt denk ik; Ik zie op 2.4GHz 40+ netwerken met een sterk signaal), en ik gebruik 2.4GHz daarom ook niet :-) ...

 

En... Niet te vergeten; Je schrijft dat er een ESPEasy is die problemen vertoont... Dat kan te maken hebben met de voeding van de ESPEasy die niet (meer) stabiel is, veel "ruis"/"spikes" produceert (uitdrogende condensatoren?), of een stoor bron in de buurt van de ESPEasy. Zoals een "slechte" LED lamp, vooral de LED lampen die direct op 220V werken kunnen heel veel storing geven! Het hoeft niet op 2.4GHz te wezen, want het kan ook gewoon zo zijn dat de veldsterkte van de storing zodanig groot is dat de WiFi transceiver op de ESPEasy dichtgedrukt wordt...

Kan je op de ESPEasy de "RSSI" waarde uitlezen? Zo ja, laat eens weten wat die is...? 

 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, de RSSI is -75dB van de ESP-Easy tbv mijn ketel. 

 

Verder is de test mislukt, gisteren ervoer ik een slechte internetvebrinding

Speedtest toonde een down van 5Mb (normaal 30) en een up van 0,2 (normaal 25).

Dus de neiuwe antennes ondersteunen blijkbaar zeer slecht het 4G netwerk.

Vanochtend zelfs mijn router down, moest hem rebooten.

 

Ik heb de oude antennes weer teruggeplaatst, iemand interesse?

 

Dus moet ik verder aan mijn ESP-Easy sleutelen, om te beginnen dan een

nieuwe voeding.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Con:

de RSSI is -75dB van de ESP-Easy tbv mijn ketel.

Dat is meer dan zat onder normale omstandigheden. Dus je moet het waarschijnlijk ergens anders in zoeken. Als de voeding eenvoudig te vervangen is, dan is dat zeker een goede eerste stap.

 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Big fellow:

Dat is meer dan zat onder normale omstandigheden. Dus je moet het waarschijnlijk ergens anders in zoeken. Als de voeding eenvoudig te vervangen is, dan is dat zeker een goede eerste stap.

 

Dat ga ik zeker doen. Het probleem doet zich, na 1 jaar vlekkeloos werken, de laatste 2 weken voor 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
  • 4 weken later...

Ik heb een andere (reeds in gebruik zijnde) ESP-easy ervoor ingezet, het werkt nu weer voortreffelijk.

(had nog één uitgang over op een ESP met 8 relais)

 

Ik heb een Calenta CW4.

 

Het "projectje" kan en wil ik wel noemen maar valt buiten dit topic,

dat zou dan onder Domotica moeten vallen.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier een Calenta-ketel. Met een ESP01S, met ESP-link in de ketel en een kabeltje naar de service connector, een wifi verbinding naar mijn PC.

Daarop een virtuele compoort en zo kan ik met het programma Recom de ketel uitlezen en instellingen aanpassen.

De ESP01 wordt gevoed vanuit de serviceconnector.

aangepast door iemand

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, iemand zei:

Ook hier een Calenta-ketel. Met een ESP01S, met ESP-link in de ketel en een kabeltje naar de service connector, een wifi verbinding naar mijn PC.

Daarop een virtuele compoort en zo kan ik met het programma Recom de ketel uitlezen en instellingen aanpassen.

De ESP01 wordt gevoed vanuit de serviceconnector.

 

Ik zal een nieuw topic in Domotica aanmaken en jouw tekst meenemen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@Con,

 

 

Tja, de afstand ( KM ) van elkaar .......... 🙂

 

 

Een paar jaar terug heb ik een antenne gekocht voor een van mijn kinderen.

Dit was toen niet de goedkoopste om aan te schaffen, maar wel de beste.

Ik ben lopen zoeken om de verpakking terug te vinden, helaas niet gevonden.

De antennen wel, met als merk Amiko.

 

Deze lijkt op zoeken met google :

 

 

 

De eerste of tweede van boven pakken.

 

Optie :

Netwerk / Wireless

Amiko aanvinken

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

 

 

 

 

 

aangepast door ceesv
Hint naar winkel verwijderd.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...